Ga naar inhoud

spindle sony cdr 80 48 speed van de macro


Aanbevolen berichten

holaatjes mensuhh, ik heb binnenkort een paar 100 cd'tjes nodig ... nu zag ik in het macro krantje een spindle van 50 stuks staan voor 50 ct per cdtje ... normaal haalde ik ze altijd bij de lidl voor 5 euro per 10 en die waren prima ( gebruik ze nu al maanden ). maar de lidl's hiero hebben ze nie meer tegenwoordig ... dus moet ik ff overstappen op een ander merk ... en die spindle van sony ziet er wel lekker goedkoop uit ... op zich heb ik lege hoesjes zat, en diekun je ook nog wel voor weinig bijhalen ... iemand ervaring met die dingen van sony??
Link naar reactie
[quote="J.A.Maurer"]Aanstaande weekeind is het pcbeurs in Rdam , kan je daar beter naar toe laats heb ik een spindel van 100 cd gekocht voor € 27,50 merk sunstar , draaien perfect. :wink:[/quote] Bij jou misschien, maar ik beschouw Sunstar niet echt als een merk net als CD-r pro en die draaien ook niet altijd even lekker. Ben niet zo'n liefhebber van 'merkloze' spindels.
Link naar reactie
Het is bepaald niet merkloos , ik gebruikte altijd Arita nu bij de zelfde persoon waar ik deze altijd haal had laatst alleen sunstar bij ,deze cd's zien er prima uit en deugdelijk op dit moment heb ik ong 90 cd's gebrand Data > mpeg > wav >mp3 en tot nu niet een mislukt. En wat is merkloos wie weet over een jaar vragen ze er allemaal om , ik heb ook merk cd's TDK laatst had ik er 10 gekocht , en wat denk je er liggen al 7 in de vuilbak [ rotzooi dat is het ] gekocht bij de kijkshop. Dus een bekend merk is niet altijd beter , wel duurder.
Link naar reactie
[quote:5cb206125d="J.A.Maurer"] En wat is merkloos wie weet over een jaar vragen ze er allemaal om , ik heb ook merk cd's TDK laatst had ik er 10 gekocht , en wat denk je er liggen al 7 in de vuilbak [ rotzooi dat is het ] gekocht bij de kijkshop. Dus een bekend merk is niet altijd beter , wel duurder.[/quote:5cb206125d] Ik heb altijd zonder problemen TDK gebruikt. De kwalificatie "rotzooi" vind ik dan ook lichtelijk ongenuanceerd. Misschien kan je brander niet zo goed overweg met TDK. Ik hoef in mijn Sony brander echt geen Mmore of Arita's te branden, levert veel onderzetters op. Ook veel Sony gebruikt en zonder problemen, maar prijstechnisch niet zo interessant, afgezien van deze aanbieding. Jan K
Link naar reactie
Dan weet ik het ook niet. Misschien, dat Kijkshop een afgekeurde partij op de kop heeft getikt. Zelf vorige week een spindel That's Write gekocht, 40X speed, bij Scheer & Foppen. Thuisgekomen had ik cdr's met blauwe brandzijde, tegenwoordig toch altijd groen? Althans, mijn Thats Write 32X zijn wel licht groen. Het maakt het kopen wel tot een loterij. Jan K.
Link naar reactie
[quote:9e3baefa67="FoXiERotjEknoR"]nah die 10 % btw krijg ik toch weer terug dus die tellen nie mee ... maar ben blij dat het bruikbare ceedeetjes zijn ...[/quote:9e3baefa67] Foutje. BTW hoog is 19% en BTW laag is 6%. Macro, nooit van gehoord. :wink: Ik ken wel VEN. :D Maar zoals al gezegd werd, kijk eens op de PC-beurs. Koop ik ook regelmatig cd-s incl doosje voor € 0.35 tot 0.40 per stuk. FF shoppen en kijken waar ze het goodkoopst zijn.
Link naar reactie
[quote:bb35b560e9="Jank"]Dan weet ik het ook niet. Misschien, dat Kijkshop een afgekeurde partij op de kop heeft getikt. Zelf vorige week een spindel That's Write gekocht, 40X speed, bij Scheer & Foppen. Thuisgekomen had ik cdr's met blauwe brandzijde, tegenwoordig toch altijd groen? Althans, mijn Thats Write 32X zijn wel licht groen. Het maakt het kopen wel tot een loterij. Jan K.[/quote:bb35b560e9] Of de cd's lichtgroen of blauw zijn maakt op zich niet uit. Het ligt aan het chemische spul dat gebruikt wordt voor de productie van cd's. Per fabriek is dat weer anders. Tegenwoordig kom je het meest zowel blauw als lichtgroen tegen :o
Link naar reactie
[quote:e21f78f99e="Jank"]Zelf vorige week een spindel That's Write gekocht, 40X speed, bij Scheer & Foppen. Thuisgekomen had ik cdr's met blauwe brandzijde, tegenwoordig toch altijd groen? Althans, mijn Thats Write 32X zijn wel licht groen. Het maakt het kopen wel tot een loterij. Jan K.[/quote:e21f78f99e] De meeste merken kopen bij verschillende fabrieken cdr's in, vandaar dat de kleur en ook de kwaliteit kan verschillen. Niet alleen b-merken als That's Write en Platinum doen dit, maar ook bekende namen als Philips, Sony en TDK. Van geen van deze merken is de kwaliteit dus constant. Zelf gebruik ik alleen Mitsui en Taiyo Yuden cdr's. Deze merken hebben hun eigen fabriek waardoor de kwaliteit gegarandeerd kan worden en worden beschouwd als kwalitatief de beste merken op de markt.
Link naar reactie
Het inkoopbeleid van de diverse merken is mij inderdaad bekend. Echter, ik heb/had de indruk, dat er de laatste jaren een tendens begon te ontstaan in de kleur van de cdr. Voorheen blauw, vervolgens licht blauw en eigenlijk lijkt elke fabrikant zich nu te bedienen van een heel lichte groene kleur. Zou te maken hebben met de reflectie-opbrengst. Toevallig kreeg ik afgelopen week opeens een licht blauwe versie in handen op spindel van 50 st. Maar inderdaad, Tayo Yuden is een gerenomeerd merk.
Link naar reactie
Sony is topkwaliteit voor cdr. Alleen ook duur, ik las het ook in het makro foldertje.. Ik koop nu m'n cdr's bij Office Centre, in de aanbiedingen, dan heb je bijv. Memorex, p/s 34cent op spindle en die werken prima. Als ik snel wat nodig heb ga ik vaak naar blokker, die traxdata's zijn namelijk ook niet verkeerd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...