Ga naar inhoud

Digicam geheugen lezen.


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb na veel zoeken naar een digitale camera de keuze laten vallen op de HP 850 en ik ga deze dan ook aanschaffen. Ik wil echter 64MB extra geheugen erbij kopen. De HP maakt gebruik van Secure Digital geheugen. Maar als ik dit erbij koop hoe lees ik dit dan? Kan dit ook door de camera met een USB kabel met de PC te verbinden net als bij het standaard geheugen of moet ik dan een 'Card-Reader' erbij kopen? Ook kun je bij die HP een Docking Station kopen. Wat is daar het nut van en is dat ook echt nodig? Michel.
Link naar reactie
[quote:ec3ac1ae48="Boerke87"]De HP maakt gebruik van Secure Digital geheugen. Maar als ik dit erbij koop hoe lees ik dit dan? Kan dit ook door de camera met een USB kabel met de PC te verbinden net als bij het standaard geheugen of moet ik dan een 'Card-Reader' erbij kopen?[/quote:ec3ac1ae48] Gewoon je nieuwe kaartje in de camera schuiven en dan gewoon de kabel op de pc aansluiten. Of begrijp ik je vraag verkeerd? [quote:ec3ac1ae48="Boerke87"] Ook kun je bij die HP een Docking Station kopen. Wat is daar het nut van en is dat ook echt nodig? [/quote:ec3ac1ae48] dockingstations zorgen voor het overzetten van de foto's naar pc en het opladen van de batterij als je hem erin zet. Twee dingen die ook met de bijgeleverde kabels kunnen. dus meestal zonde van het geld. Vaak is het handiger om een losse cardreader te kopen. Is meestal goedkoper en dan hoeft je camera niet op je bureau te staan.
Link naar reactie
Bedankt voor je snelle post! Ik bedoel dus dat als ik er een extra kaartje bij zet ik em er niet uit hoef te halen als ik de foto's naar een PC wil plaatsen maar dat ik hem dan ook gewoon laten zitten en dit via de bijgeleverde USB kabel voor de camera kan doen. Wat het DS betrefd. De PC heeft geen USB aansluitingen aan de voorkant en de PC staat ook in eens kast waar ik heel moeilijk bij kan dus het zou fijn zijn als ik die camera gewoon makkelijk kon aansluiten.
Link naar reactie
Zoals PS al zei : 't is dan handiger om een DS of cardreader te gebruiker. Een cardreader is 't goedkoopst (ik heb een multi-cardreader aangeschaft ± 22 Euro...., kennissen, vrienden en familie hebben nl. andere soorten opslagkaarten) en heeft meestal een wat langere USB-kabel aan zitten. Je kan em dan gewoon 1x achter in de comp insteken en de andere kant (de readerkastje ) op je bureau leggen en je hoeft er dan alleen maar de SD card, Comp. Flash of Memory Stick etc. erin te doen en je kan em al lezen/opslaan etc. op jouw computer.....!!! Handiger toch ipv iedere keer de camerakabel aan te sluiten...?? Grtz
Link naar reactie
Maar dan weet ik nog 1 dingetje niet dus weet niet of ik voor de reader of door de het DS moet gaan. En dat is namelijk: Als ik een DS heb kan ik dan die extra opslagkaart gewoon in de camera laten zitten en dan via het DS de foto's die op die extra geheugenkaart staan naar de PC overhevelen i.p.v. dan ook nog een reader te moeten kopen voor die extra kaart (lastig ben ik). :D
Link naar reactie
ff de voordelen op een rijtje: DS: - kaartje kan in camera blijven - in sommige gevallen worden de baterijen ook nog opgeladen (dit verschilt van merk tot merk, dus vraag dit eventueel na voor jouw camera) Losse cardreader: - Doorgaans een heel stuk goedkoper - Er zijn modellen die alle types kaartjes lezen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...