Ga naar inhoud

HD bijbouwen


Aanbevolen berichten

Ik heb van school een verwisselbare HD en die wil ik thuis ook kunnen gebruiken. Ik heb hem aangesloten maar hij detecteerd hem niet. Hij detecteerd hem ook niet in de BIOS. Het is een 40 GB schijf van Maxtor en ik heb een pentium 2 @ 333 Mhz. Kan het verschil zitten in 40 en 80 aderige flatcables. Ook heb ik de jumpers goed staan. Zou iemand mij aub kunnen helpen? Bvd Itt
Link naar reactie
In de kabels zal het probleem niet liggen. Zeg eens wat meer: welk OS? (welke windows), werd de schijf al geformateerd? Controleer even of je contacten wel goed in het moederbord en op je schijf zijn ingeplugd en vb. niet scheef steken, heb je de voeding aangesloten? Hoe zit het met je master en slave: jumpers aangepast? M.a.w. vertel even meer, dan kunnen we gerichter antwoorden... :D Ook nieuw op het forum? Welkom ! :wink:
Link naar reactie
Volg de link van black shadow, dat hij hem niet detecteerd kan 5 oorzaken hebben, 1. geen spanning naar je harde schijf 2. je jumper setting is niet goed 3. je harddisk is te groot voor je bios(dit geldt alleen voor bios voor nov. 1998) 4. kapotte data kabel 5. kapotte harddisk Kijk even in de knowledge base, daar staat ook een progje om je te helpen, en de aanwijzingen om de cylinders, heads en sectors eventueel zelf in te vullen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...