Ga naar inhoud

Stereo of 2.1? Of gewoon een subwoofer toevoegen?


Aanbevolen berichten

Dat hangt heel erg van het merk af (lees kwaliteit). In elke prijsklasse is er wel wat te vinden, maar kwaliteit heeft een prijs. Een beetje redelijke surround receiver [b:f186457823]begint[/b:f186457823] rond de €150, en de betere merken rond de €300. Onder de €150 zit je toch echt aan de budgetmerken, waarvan het te betwijfelen is of je er op vooruit gaat. Stereo receivers zie je niet zoveel en zijn ook niet echt goedkoper, veel 'goedkope' merken hebben ze niet eens.
Link naar reactie
[quote:7845d96b3c="-stof-"]Vind ik wat veel voor een 'hobby' (ga ik er dus ook niet aangeven) Ik kijk nog wel eens rond tweedehands :) Wie weet komt er nog wel een budget subwoofer, ik vind het nogal duur allemaal :([/quote:7845d96b3c] ach ja, life's a bitch Maar een leuk tweedehandsje kan ook goed zijn, de tweedehands markt voor audio is vrij groot.
Link naar reactie
De lineout van je geluidskaart heeft een zeer klein vermogen. Om een speaker aan te sturen, heb je dus een versterker nodig. Een passieve subwoofer is een kale speaker, dus heb je een losse versterker nodig om die aan te sturen. Een actieve subwoofer heeft een eigen ingebouwde versterker, die je dus rechtstreeks op de geluidskaart kunt aansluiten.
Link naar reactie
Een actieve sub, is een sub die in zijn behuizing z'n eigen versterker heeft. Je krijgt vanaf je geluidskaart, receiver of versterker dus alleen een signaal binnen (dat is in de orde van de millivolts). Een passieve sub heeft geen eigen versterker, hij moet dus versterkt worden. En dan heb je dus een echte x.1 versterker nodig, dus een met een versterkt LFE/sub kanaal. En dat is iets wat je zelden tegen komt, zoiets zal je eerder zelf moeten maken. edit: damn, gerben is me voor
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hier ben ik weer! Ik verbaas me nog steeds hoe ingewikkeld audio is.. :lol: Maar ik heb weer even jullie mening nodig: Ik heb tweedehands al veel versterkers goedkoop aangeboden gezien (10-50 euro) Kan ik zoiets ook gebruiken? (vereiste is dus aux-in of dergelijke en 2* of 4* speaker uitgang) Of sla ik hier de bal mis? :oops: Mijn broer zijn stereo is ook (bijna) kapot en zoekt binnenkort dus ook een verterker/receiver... Ik zie tweedehands veel goedkope kenwoods => Is dat te vergelijken met een stereo (qua kwaliteit) bvd -stof-
Link naar reactie
De versterkers zijn in het algemeen wel goed. Mijn broer heeft zelf 2 Kenwood versterkers. Eentje is vermoedelijk (veel) ouder dan 30 jaar, de ander is vermoedelijk zo'n 25 jaar. Beide zijn erg degelijk en de oudste is duidelijk het degelijkst. De oudste geeft in 1 kanaal hoorbaar meer ruis. Vermoedelijk door ouderdom en de volumeregelaar tikt iets . De nieuwere heb ik een aantal jaren geleden gerepareerd. Er was een transistor die 60V zou kunnen enigszins verouderd. Hierdoor trad de kortsluit/overbelasting beveiliging voortijdig in werking. Die versterker doet het nu dus weer heel goed. In ieder geval komt ouderdom wel met gebreken, voor de rest kan je er een hoop plezier mee beleven. Als je toch iets nieuws gaat kopen, zou ik toch gaan voor 5.1. De meeste versterkers kunnen gewoon stereo weergeven.
Link naar reactie
Ik krijg binnen een jaar (zo lang...) een nieuwe en grote slaapkamer. Ik speel nu met het idee om dan daar een leuke TV in te zetten (aangesloten op pc) en een versterker en 2 of 4 leuke speakers. Nu weet ik dat het ook niet zo duur moet zijn! Ik zal voor mijn broer dan maar eens een goede tweedehands versterker zoeken 8)
Link naar reactie
ff een paar linkjes om wat prijzen erbij te zien Goedkoop subje wel wat beter als die van een Z-2300 maar nogsteeds niet bijzonder: http://www.kieskeurig.nl/product/8BABDAF21D3A852FC125711C0052349B.htm nog een reciver waar het bij begint maar helemaal geen verkeert ding: http://www.kieskeurig.nl/product/EAD5214D6610F9CBC12571390036FD27.htm en nog een klein setje speakers(voor zijn prijs goed setje): http://www.kieskeurig.nl/product/A00ABF40C574C58EC1256ED60048EA5E.htm
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...