Ga naar inhoud

Luidsprekeradvies


Aanbevolen berichten

Persoonlijk zou ik ze eerst zelf gaan beluisteren voor je ze direct gaat aanschaffen. Zoals kid Jansen en Joddi zeggen, voor € 250,- heb je redelijke speakers, het lijkt mij dus meer dat deze voor € 250,- per unit worden verkocht. Nu heb ik 1x een BNS mogen beluisteren in Nijmegen (MIJN HIFI) deze waren 2de hands en al ingespeeld maar ze klonken voor mij een beetje dof, een soort geluid dat uit de zwarte JBL zuilspeakers kwamen 2/3 jaar geleden. Nu was dat niks voor mij en heb een nieuw setje KEF Q11 aangeschaft als front speakers en als stereo L & R. Deze bevallen mij veel meer en is zeker een aanrader. Ik had deze voor 450,- per unit gekocht in de aanbieding en was zeker de moeite waard. Ik heb beide speakers (de BNS die jij noemde BNS-SDX90) en de KEF Q11 op een Primare SPA21 aangesloten gehad. Binnekort heb ik deze Q11's te koop en stap over op een setje TOTEM HAWK i.c.m. een setje TOTEM Lynks, TOTEM Model One Center en een Dynaudio SUB250.
Link naar reactie
Maar die Q serie van KEF is vrij prijzig, voor €250 heb je denk ik nog niet eens een iQ5, en de iQ3 is meteen een stuk kleiner en heeft een stuk minder bass. Zelf vind ik die KEF speakers er altijd een beetje raar uitzien, maar ik moet zeggen dat die iQ5, 7 en 9 er best mooi uitzien, vooral in appel en walnoot. @ Hydrah, misschien kan de TS die Q11's van je overnemen?
Link naar reactie
[quote:77eea926de="hydrah"]Het zou ook handig zijn als de TS zijn eventuele verdere audio setup zou kunnen vertellen.[/quote:77eea926de]Denon DRA-1000 receiver en Denon DCD 755-AR cd-speler. Geen high-end, maar in z'n prijsklasse zeker niet slecht. En dat verdient ook een goede speakerset. Ik heb al eens KEF Q5 overwogen, maar de prijs was (en is) me te hoog. En lenen.nl of postkrediet, of hoe ze ook mogen heten, komen er bij mij niet in :wink: Wat vraag je overigens voor de Q11?
Link naar reactie
[quote:df7b4388f8="Frits Raaf"]Denon DRA-1000 receiver en Denon DCD 755-AR cd-speler. Geen high-end, maar in z'n prijsklasse zeker niet slecht. En dat verdient ook een goede speakerset. Ik heb al eens KEF Q5 overwogen, maar de prijs was (en is) me te hoog... [/quote:df7b4388f8] Die twee bij elkaar hebben neem ik aan ook wel rond de €650 gekost, dus dan is het niet heel raar om toch zeker wel zo'n €500 aan je speakers uit te geven. Daar heb je inderdaad niet de iQ5 voor, maar er is nog genoeg anders te koop. Die Q11's van hydrah met speakerkabel is opzich wel een leuk aanbod.
Link naar reactie
het lijken mij hele mooie speakers, ik ben ook nog steeds van plan nieuwe speakers te kopen, en de sensys reeks behoord ook tot de keuze samen met de B&W 600 serie en de KEF iQ. Als je de Sensys DC1 werkelijk voor €250 nieuw kan krijgen doe je het goed, aangezien ze normaal zeker €350 kosten. Bij kieskeurig.nl is de goedkoopste €390 en bij HNNY (Tannoy Nederland) is hij €400. [url=http://www.tannoy.com/Default.asp?Id=4033]Sensys DC1[/url] [url=http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/63B02DBB387146A5C1256E4A0044547E]kieskeurig Sensys DC1[/url] [url=http://www.hnny.nl/prijslijsten/tannoy.html]HNNY Tannoy prijslijst[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...