Ga naar inhoud

Luidsprekeradvies


Aanbevolen berichten

Het type dat jij noemt is echt helemaal niks over te vinden, alleen de info op de [url=http://www.bns-loudspeakers.com/sdx90/index.htm]site van bns[/url] Speakers zijn nou niet bepaald de dingen die je van achter je computer echt goed kan uitzoeken, je vastklampen aan de technische specificaties is niet erg slim. Je kan beter voor jezelf gaan bedenken wat je maximaal er aan wil uitgeven, wat op internet rondkijken, eventueel wat reviews lezen, en er dan een paar uitzoeken die je wel zou willen beluisteren. Vevolgens ga je naar een goede audiozaak, met een beetje knappe luisterruimtes, neem je wat muziek mee wat je leuk vind en vaak draait. Zegt wat je voor muziek je voor de rest draait en waar ze eventueel nog meer voor gebruikt worden (PC, home cinema), en je zegt wat je nu al hebt staan aan apparatuur zodat je wel speakers hebt die mooi bij de rest van je setup passen. En dan ga je eindelijk een paar setjes beluisteren en kies je daar iets uit. Op deze manier heb je een stuk grotere kans op een geslaagde aankoop, dan wanneer je een speaker alleen maar uitzoekt op uiterlijk of op specificaties. BNS speakers zijn overigens wel veel te vinden op marktplaats. EDIT: je hebt zo te zien al weer geantwoord dus sommige vragen van me kunnen weg, hoe dan ook zou ik als ik jou was de aanschaf nog steeds goed overwegen, en niet denken van ze zijn toch in de aanbieding dus kopen maar.
Link naar reactie
Is die €250 voor een paar of per stuk? Voor een paar is het een zeer goede deal. Je leest toch wel positieve dingen over BNS, schijnen goede speakers te zijn. Als het per stuk is kan je ook nog wel verder rond kijken, voor €250 is er wel meer te vinden. Voor €250 heb je zeker wel de [url=http://www.bwspeakers.com/index.cfm/fuseaction/products.models/label/Model%20DM602%20S3]B&W DM602 S3[/url], volgens de reviews ook heel erg goede speakers en de prestaties zijn vrijwel gelijk, frequentiebereik is zelfs nog een stuk hoger (bij de -6dB) dan van de BNS SDX 90.
Link naar reactie
Als het demo-speakers waren moet het toch geen probleem zijn de speakers met wat andere speakers te kunnen beluisteren, het liefst op je eigen amp. :) Ook leuk dat ze je er poort-dichtstoppers geven. Als je er dan een gesloten, wellicht actief gecorrigeerd subwoofer, of iets anders enigszins snelle sub aan hangt, krijg je nog een mooie respons in de lage frekwenties.
Link naar reactie
lijkt mij ook sterk, ik vind het nogal een sprong van €800 naar €250, lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Als het toch zo is, check ze dan wel goed dat ze helemaal in goede staat verkeren, en beluister ze natuurlijk ook. Als het per stuk is kijk dan nog eens wat verder rond, bijvoorbeeld naar de B&W DM602 S3 die ik noemde, want dan is er nog veel meer te krijgen.
Link naar reactie
Ik ben niet zo'n B&W-liefhebber, Kid. 'k Heb ze regelmatig gehoord, maar 't is niet mijn stukje keek. Vorig jaar kon ik een paar dagen een set nieuwe sdx-80 lenen en die klonken me wat te schril. Maar de potentie was er wel. Ik was dus benieuwd hoe ze zouden klinken na een paar weken inspelen. Dat kon helaas niet meer, omdat ze ondertussen verkocht waren. Vandaar dat de sdx-90 voor deze prijs me wel een aardig aanbod eken.
Link naar reactie
[quote:d10f7d4549="Frits Raaf"]Ik ben niet zo'n B&W-liefhebber, Kid. 'k Heb ze regelmatig gehoord, maar 't is niet mijn stukje keek. Vorig jaar kon ik een paar dagen een set nieuwe sdx-80 lenen en die klonken me wat te schril. Maar de potentie was er wel. Ik was dus benieuwd hoe ze zouden klinken na een paar weken inspelen. Dat kon helaas niet meer, omdat ze ondertussen verkocht waren. Vandaar dat de sdx-90 voor deze prijs me wel een aardig aanbod eken.[/quote:d10f7d4549]Je bedoeld dat er teveel informatie van het laag wegvalt bij de SDX-80? In dat geval is de SDX-90 natuurlijk een verwelkoming, maar ik zou ook eens nadenken over een snelle sub als aanvoeging.
Link naar reactie
[quote:2de9b79b8b="Frits Raaf"]Nee, het laag was acceptabel genoeg. Ze klonken wat metalig en wat neuzelig, vooral het middengebied (stemmen e.d.). Een sub was/is niet nodig, naar mijn mening.[/quote:2de9b79b8b]Dan zou ik ze niet nemen eigenlijk. Ik bedoel, het is toch meer een langetermijninvestering, en als je dat al gelijk opmerkt, kun je je hieraan erg gaan storen. Maar dat ik ook mijn mening.
Link naar reactie
ik denk dat de SDX80 en SDX90 niet heel erg veel van elkaar verschillen, zeker het middengebied zal waarschijnlijk hetzelfde klinken, SDX90 kan iets hoger en zit kan nominaal ook iets lager, maar de SDX80 gaat uiteindelijk toch lager (30Hz tov 37Hz). Als je geen B&W liefhebber bent, zou je eventueel kunnen kijken naar andere merken, zoals bijvoorbeeld Tannoy. Bijvoorbeeld de Sensys 1 of de Fusion 3 (of 4). Je hebt overigens nog niet gezegd of de €250 nou voor het paar of per stuk is.
Link naar reactie
[quote:6eb5731ce2="kid jansen"]ik denk dat de SDX80 en SDX90 niet heel erg veel van elkaar verschillen, zeker het middengebied zal waarschijnlijk hetzelfde klinken, SDX90 kan iets hoger en zit kan nominaal ook iets lager, maar de SDX80 gaat uiteindelijk toch lager (30Hz tov 37Hz). Als je geen B&W liefhebber bent, zou je eventueel kunnen kijken naar andere merken, zoals bijvoorbeeld Tannoy. Bijvoorbeeld de Sensys 1 of de Fusion 3 (of 4). Je hebt overigens nog niet gezegd of de €250 nou voor het paar of per stuk is.[/quote:6eb5731ce2]Hij heeft al een Tannoy. KEF vind ik ook een mooi merk, die ook als ze zacht spelen nog mooi kunnen spelen. Je moet er wel een beetje mee rekening houden dat je versterker al enigzins warm klinkt, en dat je daar het mooiste een beetje kille speaker op aan moet sluiten. Een Mission, en andere duitse merken passen er bijvoorbeeld goed op. Maar het is maar waar je van houd, beste is gewoon luidsprekers naar huis nemen voor te proberen. Bij de betere hifi zaken mag dat gewoon.
Link naar reactie
Als ik het goed begrijp heeft bns een highend zuil van Corian. Ik heb al eens vaker naar mijn aanrecht staan kijken met het idee: als je daar nou eens een subwoofer van zou maken, hoe zou dat dan klinken? Corian in een kunstof (acryl) met daarin kleine steentjes, het is dus een soort van kunstof-beton en klinkt zo dood als een pier. Intressante materiaal keuze....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...