Ga naar inhoud

beste dvd-speler (met divx)


Aanbevolen berichten

Ik heb hem pas 2 dagen in huis, maar ik moet zeggen dat het een machtig mooi apparaat is. Ik heb uit mijn grote filmcollectie een willekeurig aantal films op DVD gebrand en vastgesteld dat hij alles afspeeld. Ik heb nu een aantal films op DVD+R DL gezet. Kan ik tenminste voldoende films kijken tijdens mijn vele reizen. :D Ps Ondertitels zijn voor mij niet zo belangrijk. Het was alleen leuk meegenomen.
Link naar reactie
  • Reacties 91
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote="Captain_Kansloos"][quote:8fd1d8d659="peter123"] Volgens mij heb jij echter al lang voor jezelf besloten dat het de Pioneer moet worden. Als ik jou was, zou ik dat ding gewoon aanschaffen. Het heeft niet zoveel zin om hier nog meer argumenten tegen de KiSS DP-1000 te verzamelen.[/quote:8fd1d8d659] In tegendeel, ik ben van plan hem morgen te kopen maar als hij bij het gewoon kijken en een beetje spoelen hapert ook bij originele dvd's, dan heb ik ernstige twijfels. Een vergelijking zou wel handig zijn, ik heb op welgeteld 1 forum gelezen dat de pioneer veel beter is, ik hecht er veel belang aan omdat daar een gebuiker was die ervaring had met beide spelers. Maar net bij een aankoop van bv een (nieuwe) auto kun je ook pech hebben en slecht uitvallen denk ik dan...
Link naar reactie
Er bestaat niet zoiets als een 'ideale' speler, net zo min als bij wat dan ook. Anders zou iedereen met dezelfde produkten rondlopen. Zelfs als je testen leest van dezelfde produkten in veschillende vakbladen dan komt men vaak zelfs tot andere conclusies. Wat in het ene blad als beste getest wordt, staat in een ander blad misschien wel op de derde plaats. De beslissing welk produkt het beste bij je past, moet je zelf nemen. Testen die door anderen uitgevoerd worden blijven, in mijn ogen, relatief en ook subjectief!
Link naar reactie
[quote:8f5bc8f424="peter123"]In tegendeel, ik ben van plan hem morgen te kopen maar als hij bij het gewoon kijken en een beetje spoelen hapert ook bij originele dvd's, dan heb ik ernstige twijfels.[/quote:8f5bc8f424]In dat geval heb ik je antwoorden verkeerd ge"interpreteerd. Maar wat dat DVD afspeel verhaal betreft; daar heb ik nog geen last van gehad. Nou staat er overigens wel bij firmware update 2.8.8.: [code:1:8f5bc8f424]Firmware 2.8.8 voor alle spelers behalve DP-470 - DVD afspeelproblemen sommige titels verholpen.[/code:1:8f5bc8f424] Dus daar zou een oplossing kunnen liggen. [quote:8f5bc8f424] Een vergelijking zou wel handig zijn, ik heb op welgeteld 1 forum gelezen dat de pioneer veel beter is, ik hecht er veel belang aan omdat daar een gebuiker was die ervaring had met beide spelers. Maar net bij een aankoop van bv een (nieuwe) auto kun je ook pech hebben en slecht uitvallen denk ik dan...[/quote:8f5bc8f424]Tja, altijd lastig om zulke beslissingen te nemen. Ik ben ook wel iemand die uitgebreide recensies leest en kritisch naar zaken probeert te kijken. Maar soms moet je maar gewoon in het diepe springen. Die Pioneer is vast goed, maar kost - bij wijze van spreken - bijna het dubbele van de KiSS. Dat vond ik teveel. Ik heb dus maar 'de gok gewaagd' en de KiSS gekocht; in de hoop dat de aankomende firmware update de nodige zaken fixt. Maar dat blijft een gok natuurlijk. Overigens heb ik zojuist de tabel op Divxplayer.nl nog een keer doorgelezen en daar staat dat 2.9.0 op 17 december verwacht wordt, ipv. 07 december.[/code]
Link naar reactie
[quote:6180674336]Die Pioneer is vast goed, maar kost - bij wijze van spreken - bijna het dubbele van de KiSS. Dat vond ik teveel. Ik heb dus maar 'de gok gewaagd' en de KiSS gekocht; in de hoop dat de aankomende firmware update de nodige zaken fixt. Maar dat blijft een gok natuurlijk. [/quote:6180674336] op pixmania kost die pioneer dv-470s 120eur (die sacd en dvd-audio van het duurdere model (172eur) vind ik niet zo interessant), ongeveer 20 a 30eur meer als de kiss. Ben van plan toch nog eens eerst naar een verdeler te gaan die pioneer heeft om eens te testen. Ik heb een dvd gebrand met verschillende mapjes met divx'jes en losse mp3's. Het probleem is dat weinig verdelers kiss hebben om eens uit te proberen zodat ik echt de vergelijking kan maken met de pioneer. Mijn voorkeur gaat nogaltijd naar kiss omdat hij meer formaten aankan en toch nog altijd 30eur minder kost. Maar aan de andere kant DENK ik dat pioneer op al het andere vlak beter scoort maar daar kan ik zonder bewijzen niet over oordelen.
Link naar reactie
[quote:06c71cfacd="Obi-wan-kenobi"]Verrek, in de tabel staat idd. 17/12 ... typfoutje een stukkie eronder. Nog ff geduld dus. :roll:[/quote:06c71cfacd]Het wachten is over; Firmware versie 2.9.0 kun je [url=http://www.kiss-technology.com/files/firmware/KiSS_DP-1000_FW2.9.0_PAL.zip]direct vanaf de KiSS website[/url] downloaden. Ik ga dit weekend eea testen en zet zsm de resultaten hier neer. Ik heb al een mailtje naar divxplayer.nl gestuurd om ze op de hoogte te stellen van de update. Ik zag nl. dat daar nog geen melding van gemaakt werd. Vreemd genoeg rept de KiSS website er ook (nog) niet over; ik kwam er bij toeval achter door over de link te hooveren...
Link naar reactie
Inmiddels heb ik al een mailtje van Divxplayer.nl terug gekregen; ze hadden de firmware update zelf ook al opgemerkt, alleen de website nog niet aangepast. Dat is nu wel gebeurd. Ik heb een half uur geleden ook al m'n speler geupdate naar 2.9.0 en ik bemerkte iig meteen dat MP3's een stuk beter afgespeeld worden. Eergister bleef een CD bij flink tussen mappen en tracks op en neer springen nog wel eens hangen(2.8.8 ); dat ben ik na driftig navigeren en wisselen van nummers nu nog niet tegen gekomen. Ik heb op diverse fora gelezen dat MP3 DVD's traag ingelezen worden. Ik heb een aantal MP3 CD's getest en die worden incl. de lade dichtdoen in een seconde of 15 volledig ingelezen. Na het instoppen een op-spinnen van de CD duurt het inlezen van 9 mappen met ongeveer 120 tracks in totaal zo'n 5-6 seconden (de spinup duurt dus 10 sec.) . Het afspelen start binnen een seconde. Ik ben ook even van track 2 in map 1 naar track 13 in map 9 gesprongen; die sprong wordt binnen een seconde uitgevoerd. Terug idem dito. Ik heb alleen in de praktijk ondervonden dan een DivX met GMC een ernstig verstoord en stotterend (of stilstaand) beeld opleverd. Dat is iig geen optie. Ondertitels ben ik nog niet aan toegekomen, dat ga ik nu checken.
Link naar reactie
Prima, alleen maar positieve reakties buiten die divx met gmc maar daar heb ik zelf nog nooit van gehoord, andere spelers zullen ook met zulke problemen te maken hebben zeker. Zoals ik al zei is kiss bijna nergens in de winkels te krijgen dus je kunt em niet testen en MOET je hem bijna online bestellen ik vind dat een nadeel (meer kans op problemen met garantie en dergelijke). Heb je eigenlijk ook een andere dvd-speler gehad, hoe is die in vergelijking met de kiss? Sommigen klagen over lawaai die em zou maken en de felle blauwe lichtjes.
Link naar reactie
[quote:195bd890ac="peter123"] (meer kans op problemen met garantie en dergelijke). [/quote:195bd890ac] De support van Divxplayer.nl is top. Ik keb gelukkig nog geen garantiegeval gehad, maar als het moet dan halen ze 'm thuis bij je op. [quote:195bd890ac="peter123"] Heb je eigenlijk ook een andere dvd-speler gehad, hoe is die in vergelijking met de kiss? Sommigen klagen over lawaai die em zou maken en de felle blauwe lichtjes. [/quote:195bd890ac] Ik heb ook DVD-spelers gehad zonder Divx-ondersteuning. Maar na de KiSS wil je niet anders meer ... :wink: De KISS DP-1000 doet vrijwel geruisloos z'n werk. Alleen die blauwe lichtjes zijn inderdaad wel hinderlijk, ik heb die speler daarom zo opgesteld, dat ik er niet direct tegenaan kijk als ik in het donker naar een film kijk. 8)
Link naar reactie
[quote:4ef2cef5b5="peter123"]Prima, alleen maar positieve reakties buiten die divx met gmc maar daar heb ik zelf nog nooit van gehoord, andere spelers zullen ook met zulke problemen te maken hebben zeker.[/quote:4ef2cef5b5]Ja, ik ben er wel redelijk positief over moet ik zeggen. Het is iig een makkelijk te bedienen apparaat. Ik heb zojuist ook nog een CD met een map met foto's (geen foto-CD, maar een data-cd met foto's) geprobeerd en dat ging prima. Ik kan dus zo al m'n digitale foto's backuppen op DVD zonder kwaliteitsverlies. Dat GMC verhaal is een speciale optie bij het encoderen naar DivX of XviD, net als QPEL. GMC heeft te maken met Motion Compensation en zou betere kwaliteit bij snelle beelden op moeten leveren. QPEL biedt als ik het goed heb in bepaalde gevallen een wat hogere kwaliteit bij dezelfde compressie. Maar niet iedereen is volgens mij overtuigd van beide technieken, al was het maar met het oog op compatibiliteit. Het schijnt ook niet in alle gevallen even efficiënt te zijn. [quote:4ef2cef5b5]Heb je eigenlijk ook een andere dvd-speler, hoe is die in vergelijking met de kiss?[/quote:4ef2cef5b5]Nee, ik heb geen andere speler. Maar de KiSS biedt zo op het oog en gehoor een goede beeld en geluidskwaliteit en is makkelijk te bedienen. Je kunt eigenlijk zonder de handleiding te lezen meteen DVD's kijken enz; het wijst zich vanzelf.
Link naar reactie
Ik lees zojuist op Divxplayer.nl dat er toch weer problemen zijn met de nieuwe frimware versie. Ik heb daar zelf nog geen last van gehad, maar ik zal vanavond even checken of ik ook daadwerkelijk een Toshiba speler erin heb zitten: [code:1:cf4e035dfd]Firmware problemen 2.9.0 DP-1000 KiSS heeft het volgende aan ons kenbaar gemaakt: De firmware 2.9.0 voor de DP-1000 heeft een bug die alléén voorkomt op de spelers met een Toshiba DVD drive. Deze zijn meestal de regio 2 versies. Het probleem wat zich voordoet, is dat originele DVD films na verloop van tijd blijven hangen. Wij adviseren dan ook om indien u veelvuldig gebruikt maakt van originele DVD films, u de updat dan ook niet uitvoerd. Wij zullen binnen 2 weken zorg dragen voor een correct werkende firmware. Als u een speler met de DVS DVD drive heeft, dan kunt u de update gewoon uitvoeren. Indien u niet zeker bent met welke DVD drive uw DP-1000 uitgerust is, doe dan het volgende; 1. Doe de DVD lade open met de EJECT knop op de afstandsbediening 2. Druk vervolgens op CLEAR / 2 / 7 / 6 3. Nu komt u in het HIDDEN menu. Daar staat of u een Toshiba of een DVD drive heeft. Indien u al naar 2.9.0 geflashed heeft, en u wist op het moment dat u uw speler update niet van deze problemen, en u wilt terug naar een wel werkende firmware voor DVD films, dowload dan de 2.8.5 firmware. U kunt deze gewoon over de 2.9.0 plaatsen. [/code:1:cf4e035dfd]Anderen al wel problemen? Er zijn iig genoeg ontevreden gebruikers: http://www.mpeg-playcenter.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2902#20648 Maar voor de duidelijkheid; ik ben vooralsnog best tevreden...
Link naar reactie
Heb zelf ook nog geen problemen geconstateerd met mijn firmware flash naar 2.9.0, maar ik heb dan ook geen DP-1000 met Toshiba-drive. 8) Maar goed om te weten, omdat bij m'n vriendin volgens mij wel eentje staat met Toshiba-drive. Ff wachten met het flashen van die dus. Heb trouwens wegens tijdgebrek nog geen goed beeld kunnen krijgen van de firmware flash naar 2.9.0, maar zodra ik meer weet post ik het uiteraard ... :wink:
Link naar reactie
[quote:0a0c2efb80="Obi-wan-kenobi"]Heb zelf ook nog geen problemen geconstateerd met mijn firmware flash naar 2.9.0, maar ik heb dan ook geen DP-1000 met Toshiba-drive. 8)[/quote:0a0c2efb80]Ik heb kennelijk wel een *beruchte* Toshiba drive, maar ik heb even vlug wat DivXjes en Xvids getest en ben nog niet tegen problemen aangelopen. Dat is op z'n minst opmerkelijk, omdat ik hier een en al ellende lees over die combinaties: http://www.mpeg-playcenter.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2902#20648 Morgen maar eens wat uitgebreider testen...
Link naar reactie
Ik ben nog niet tegen het bovengenoemde probleem aangelopen, maar ik heb als ik me het correct herinner ook nog geen DVD volledig afgespeeld sindsdien. Er is iig een onofficiele 'community' firmware update voor de toshiba drive die in een aantal spelers zit uitgebracht.: http://www.mpeg-playcenter.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2977#20883 Die maakt tevens de drive regiovrij BTW.
Link naar reactie
Ik heb de knoop doorgehakt en heb gisteren de pioneer dv-470s gekocht ondanks de positieve reakties van kansloos en obi wan over de kiss. Afgaande op het feit dat ik de kiss niet zelf uit kon testen en dat de pioneer in die winkel alles wat ik op dvd gebrand heb, kon afspelen. Toch is de speler alles behalve perfect. Wanneer ik losse fotootjes op dvd wil laten afspelen, start ie altijd een slideshow en als ik snel van de ene naar de andere foto wil gaan, doet de speler dit niet... ik kan wel via zo'n verkennermenu van de ene foto naar de andere gaan, je krijgt dan ook een preview (een thumbnail) te zien maar het duurt lang eer de thumbnail op het scherm verschijnt. Maar het kan zijn dat je met speciale software op de pc een gallerij op scherm kunt zetten waardoor je de foto uit kan kiezen die je vervolgens kan uitvergroten tot het volledige beeldscherm. Ook een groot nadeel is de weinige karakters op het tv- scherm en ook op de display van de speler (maar ja, beter dan niets). Vervolgens komt het belangrijkste het divx-gedeelte: daar ben ik meer dan tevreden over, zeer goede beeldkwaliteit (kan eigenlijk niet het onderscheid maken kwa kwaliteit tussen een goed geripte divx met een gewone dvd), prima geluid en heeft haast geen laadtijden. Hier toch nog een klein nadeel in het gebruiksgemak: spoelen gaat maar traag. Wil je bv. 10min jumpen in de film moet je eerst naar een apart menu'tje gaan om met de cijfertoetsen de minuten en de seconden in te geven ipv rechtstreeks in het afspeelvenster dit te doen. Verder een paar schokjes bij bepaalde films maar een ramp is het niet. Ondertitels zijn er nog niet maar daar wordt voor gezorgd ik krijg een cd'tje met de firmware opgestuurd. Op het afspelen van de dvd-video heb ik weinig op aan te merken Wat ook vervelend is dat de speler tijdens het testen geen mp3's van 320kb/s kon afspelen. Maar er is nog veel uit te proberen, zo heb ik alleen dvd+r terwijl pioneer dvd-r adviseert, mss kan dat de oorzaak zijn van de bovengenoemde kleine kwaaltjes... en ben ik ook pas erachter gekomen dat je het beste divx apart op dvd moet zette, en alle mp3's en jpegs op een andere. Al bij al heb ik voor 139eur geen slechte koop gedaan vind ik, maar ik raad iedereen aan indien ze de kans krijgen de kiss ook te proberen en te vergelijken.
Link naar reactie
[quote:0ea7631aa4="peter123"]Maar er is nog veel uit te proberen, zo heb ik alleen dvd+r terwijl pioneer dvd-r adviseert, mss kan dat de oorzaak zijn van de bovengenoemde kleine kwaaltjes... [/quote:0ea7631aa4]Misschien kun je dat probleem omzijlen dmv. bitsetting; daarbij geef je bij het branden aan dat een DVD+R als DVD-R herkend moet worden. http://www.dvdplusrw.org/Article.asp?mid=0&sid=2&aid=42 Wat voor brander heb je?
Link naar reactie
[quote:8d1dfedcc1="peter123"]De nec dvd-rw nd3500-ag.[/quote:8d1dfedcc1]Verstandige keuze :D Die heb ik ook nl. NEC heeft een tooltje uitgebracht om bitsetting te controleren/wijzigen; http://mdmm.com/drivers/OpticalDrives/WinBTypeV2.exe Ik weet niet of je her en der al op websites gekeken hebt, maar voor de NEC 3500 zijn vollop aangepaste firmware updates te vinden. Denk aan o.a. het verwijderen van de riplock beveiliging (langzaaam DVD's rippen) en regiocode verwijdering. Succes!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...