Ga naar inhoud

beste dvd-speler (met divx)


Aanbevolen berichten

  • Reacties 91
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:6599a73bb5="peter123"] het dvd-gedeelte is eigenlijk wel het belangrijkste. Kiss, dat klinkt echt vreemd in de oren ik had liever sony gehoord of iets dergelijks. Nu ja als hij even goed afspeelt in vergelijking met andere dvd-spelers als sony, philips of pioneer dan blijft het mij om het even...[/quote:6599a73bb5] KiSS is de pionier in DVD-spelers met DivX ondersteuning. Zij verkochten die dingen al toen de grote merken het nog niet aandurfden om DivX te ondersteunen wegens angst voor rechtzaken. De decodering van DivX door deze speler is daarom ook superieur, KiSS ondersteunt ook diverse exotische codecs die de grote merken niet ondersteunen. De progressive scan functie is ook fantastisch voor mensen met een beamer. Er zit ook een optical out op voor je Dolby Surround (5.1/DTS) systeem. Maar heb je liever een bekender merk, dan is Philips (DVP630/632/762) ook vrij ver met DivX-ondersteuning. Je betaalt er alleen meer voor en krijgt er minder voor terug ... Zo komen er voor DivX-spelers van KiSS die ze 3 jaar geleden verkochten, nog steeds firmware updates uit. Dat zie ik Philips nog niet zo snel doen.
Link naar reactie
[quote:d4c3ca094c="Obi-wan-kenobi"][quote:d4c3ca094c="peter123"] het dvd-gedeelte is eigenlijk wel het belangrijkste. Kiss, dat klinkt echt vreemd in de oren ik had liever sony gehoord of iets dergelijks. Nu ja als hij even goed afspeelt in vergelijking met andere dvd-spelers als sony, philips of pioneer dan blijft het mij om het even...[/quote:d4c3ca094c] KiSS is de pionier in DVD-spelers met DivX ondersteuning. Zij verkochten die dingen al toen de grote merken het nog niet aandurfden om DivX te ondersteunen wegens angst voor rechtzaken. De decodering van DivX door deze speler is daarom ook superieur, KiSS ondersteunt ook diverse exotische codecs die de grote merken niet ondersteunen. De progressive scan functie is ook fantastisch voor mensen met een beamer. Er zit ook een optical out op voor je Dolby Surround (5.1/DTS) systeem. Maar heb je liever een bekender merk, dan is Philips (DVP630/632/762) ook vrij ver met DivX-ondersteuning. Je betaalt er alleen meer voor en krijgt er minder voor terug ... Zo komen er voor DivX-spelers van KiSS die ze 3 jaar geleden verkochten, nog steeds firmware updates uit. Dat zie ik Philips nog niet zo snel doen.[/quote:d4c3ca094c] Het merk doet er eigenlijk niet ertoe. Maar hoe is de kwaliteit los van het feit dat kiss beter om kan gaan met divx?
Link naar reactie
[quote:bb59887e0d="peter123"] Maar hoe is de kwaliteit los van het feit dat kiss beter om kan gaan met divx? [/quote:bb59887e0d] Ik zie geen verschil in DVD beeldkwaliteit tussen de KiSS en een merkspeler (heb een vrij dure Samsung gehad). Daarbij moet ik wel zeggen dat ik 'slechts' een 70cm beeldbuisbreedbeeldje heb. Maar met die progressive scan ingeschakeld zou je ook ver moeten komen qua op een scherpte op een high res LCD of plasmascherm.
Link naar reactie
[quote:f08013b1da="peter123"] Waar kan je die het beste bestellen? [/quote:f08013b1da] Bij Divxplayer.nl, daar is ie nog het goedkoopst ook en goede support. http://www.divxplayer.nl/ProductenSpecs.php?Product=DP1000 [quote:f08013b1da="peter123"] Wat is het voordeel van de kiss in een netwerk aan te sluiten? Dan moet je een router zeker hebben met meerdere ethernetkabels ingeplugd voor de pc en de kiss dan... [/quote:f08013b1da] Kan tegenwoordig ook draadloos met de DP-1500. Zie ook de website met de toegevoegde waarde ervan: http://www.divxplayer.nl/ProductenSpecs.php?Product=DP1500
Link naar reactie
Ik heb me pas vandaag een dvdwriter gekocht ik moet er nog goed mee leren werken... nu nog de dvd-speler voor 99eur valt dat wel mee Hoe zit het met de kwaliteit met het afspelen van de divx'jes zelf? Ik heb gehoord dat het niet zo geweldig is op een tv. Ik denk wel niet dat de mensen van wie ik het gehoord had geen kiss hadden en gewoon de pc op de tv hadden aangesloten. ik heb divxjes los op computerstaan met .srt bestanden herkent kiss die? Mogen die gewoon los met nero via drag en drop op de dvdgezet worden?
Link naar reactie
[quote:30d7148fec="peter123"] Hoe zit het met de kwaliteit met het afspelen van de divx'jes zelf? Ik heb gehoord dat het niet zo geweldig is op een tv. Ik denk wel niet dat de mensen van wie ik het gehoord had geen kiss hadden en gewoon de pc op de tv hadden aangesloten. [/quote:30d7148fec] De KiSS zorgt ervoor dat het DivX-beeld in de juiste resolutie naar de TV gestuurd wordt, je hoeft alleen aan tegen of je een 4:3 of een 16:9 (breedbeeld) TV hebt (of evt. progressive scan toepassen bij beamers of high resolution LCD schermen om de schermresolutie op te krikken). Indien goed gecodeerd zijn die DivX-jes bijna niet van DVD-kwaliteit te onderscheiden. [quote:30d7148fec="peter123"] ik heb divxjes los op computerstaan met .srt bestanden herkent kiss die? Mogen die gewoon los met nero via drag en drop op de dvdgezet worden?[/quote:30d7148fec] Zorg net als op je harde schijf van je PC dat het .srt bestand die je op de DVD meebrandt precies dezelfde naam heeft als het .avi bestand en dat het in dezelfde subdirectory staat, bijv: /Dirretje/Fillumpie.deel1.avi /Dirretje/Fillumpie.deel1.srt /Dirretje/Fillumpie.deel2.avi /Dirretje/Fillumpie.deel2.srt
Link naar reactie
[quote:ffc0cf8532="jgbteg"] Speelt die Kiss ook xvid af, want dat is volgens mij nu de meestgebruikte codec [/quote:ffc0cf8532] Uiteraard: http://www.divxplayer.nl/ProductenSpecs.php?Product=DP1000 [size=9:ffc0cf8532][b:ffc0cf8532]Buiten DVD ondersteunt de DP-1000 ook:[/b:ffc0cf8532] - VCD en SVCD - MPEG 1 en 2 - MPEG 4 / AVI - DivX 3.11, KiSS is als enige officieel DivX certified! - DivX Alle ISO-MPEG 4 waaronder DivX 4.x en 5.x* zijn af te spelen - [b:ffc0cf8532]Xvid[/b:ffc0cf8532] - MPEG - Realmagic 4 *QP (Quarter Pexel) wordt niet ondersteund.[/size:ffc0cf8532]
Link naar reactie
Ik ben ook aan het rondkijken voor een DVD speler met DivX en Xvid ondersteuning en kom eigenlijk automatisch bij de Kiss dp-1000 uit, omdat dat een van de weinige spelers is die in het tv meubel past. Ik lees alleen her en der drama verhalen over de ondersteuning van MP3, ondertiteling bij standaard DVD's en het gebrekkige afspelen van standaard audio CD's? Kan iemand dat bevestigen of juist ontkennen?
Link naar reactie
[quote:b52f92b417="Captain_Kansloos"] Ik lees alleen her en der drama verhalen over de ondersteuning van MP3, ondertiteling bij standaard DVD's en het gebrekkige afspelen van standaard audio CD's? Kan iemand dat bevestigen of juist ontkennen?[/quote:b52f92b417] Dit zijn problemen die allemaal reeds opgelost zijn in firmware versie 2.8.5. Ik ben benieuwd maar firmware versie 2.9.0, die op 7/12 uit moet komen ... Kanttekeningen voor de potentiële kopers: 1. Bij slecht gebrande/gecodeerde films wil de speler wel 's muurvast komen te zitten, waarbij het stroom eraf moet. Helaas zit er geen aparte powerknop op de speler, dus moet de stekker eruit. Ik heb het trouwens opgelost door een schakelaar in het snoertje te monteren. :wink: 2. Die (blauwe) lichtjes van de twee knoppen aan de voorkant schijnen nogal fel, de één vind het mooi, de ander niet. 3. Let erop dat wanneer je de speler ontvangt, de lade soepel opent en sluit. Er schijnt een geval geweest te zijn waarbij dit niet zo was en na een tijdje het frontje van de DVD-lade afbrak (mooi design is niet altijd super degelijk). Viel overigens wel gewoon onder garantie.
Link naar reactie
[quote:14ada5123a="Obi-wan-kenobi"]Dit zijn problemen die allemaal reeds opgelost zijn in firmware versie 2.8.5. Ik ben benieuwd maar firmware versie 2.9.0, die op 7/12 uit moet komen ...[/quote:14ada5123a]Dank je voor de feedback. Als ik dat zo lees kan ik met een gerust hart zo'n Kiss aanschaffen. Ik las ook op Divxplayer.nl dat er een 'onofficiele' 2.8.8 versie is die eea oplost aan bugs.
Link naar reactie
[quote:9b3450dc26="Captain_Kansloos"] Mmmm, toch weer een vraag. Ik lees dat de Kiss dp-1000 geen Quarter Pexel ondersteund. De Yamada 6600 bv. weer wel. In welke mate wordt quarter pexel op dit moment gebruikt? [/quote:9b3450dc26] Ik download heel wat films, maar sporadisch kom je een DivX-je tegen die met QP gecodeerd is. Meestal een foutje van degene die 'm gecodeerd heeft ... De meeste films zijn tegenwoordig ook XviD. Die Yamada 6600 heb ik trouwens ook staan, maar die gebruik ik niet zo vaak: De KiSS vind ik toch prettiger vanwege de overzichtelijke menu's, het strakke beeld en de ondersteuning voor ondertitels. Het is wel zo dat de Yamada die QP gecodeerde films wel pakt.
Link naar reactie
[quote:5613b3bf70="Obi-wan-kenobi"]Ik download heel wat films, maar sporadisch kom je een DivX-je tegen die met QP gecodeerd is. Meestal een foutje van degene die 'm gecodeerd heeft ... De meeste films zijn tegenwoordig ook XviD. Die Yamada 6600 heb ik trouwens ook staan, maar die gebruik ik niet zo vaak: De KiSS vind ik toch prettiger vanwege de overzichtelijke menu's, het strakke beeld en de ondersteuning voor ondertitels. Het is wel zo dat de Yamada die QP gecodeerde films wel pakt.[/quote:5613b3bf70]Wat ik begrijp is dat QP bij zowel DivX als Xvid speelt en dat het laatste woord over de voor en de nadelen nog niet gesproken is. Enerzijds leverd het een kwaliteits verbetering op bij lagere bitrates, anderzijds zijn er genoeg spelers die het niet ondersteunen. Maar ik heb weer wel het idee dat het gebruik ervan steeds meer mainstream wordt. Maar wat jou betreft is de Kiss te prefereren boven de Yamada? Er staat trouwens bij de specs van de Kiss dat QP 'misschien' ondersteunt gaat worden in een komende firmware release, maar dat betwijfel ik ten zeerste, omdat het door de decoder chip niet eens ondersteund wordt.
Link naar reactie
[quote:29617029f2="Captain_Kansloos"] Maar wat jou betreft is de Kiss te prefereren boven de Yamada? [/quote:29617029f2] Absoluut. [quote:29617029f2="Captain_Kansloos"] Er staat trouwens bij de specs van de Kiss dat QP 'misschien' ondersteunt gaat worden in een komende firmware release, maar dat betwijfel ik ten zeerste, omdat het door de decoder chip niet eens ondersteund wordt.[/quote:29617029f2] Idd, dan zou dat dus softwarematig opgelost moeten worden. Aangezien die firmware maar iets van 2MB groot mag zijn, lijkt het me niet dat er ook nog naast alle andere dingen een decoder voor QP bijgevoegd kan worden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...