Ga naar inhoud

beste dvd-speler (met divx)


Aanbevolen berichten

[quote="Obi-wan-kenobi"][quote:a1323e8e25="peter123"] Maar de KiSS spoelt probleemloos door hoor, bij DivX/XviD kun je kiezen tussen 8x, 16x, 32x en 64x (firmware versie 2.8.5). Doorspoelen van (S)VCD en DVD gaat net als bij alle andere DVD-spelers.[/quote:a1323e8e25] Bij de sony kon je doorspoelen met de forwardtoets langer ingedrukt gaat dat met kiss ook en terugspoelen? Hoe zit het met de mp3 weergave kun je gemakkelijk zappen. Geeft kiss volledige bestanden (auteur en titel) id3tags. Kun je misschien een paar screenshots geven van menu's of zo als het kan zijn die duidelijk die menu's? Nu ja, Obi wan kenobi ik denk dat je me bijna overtuigd hebt. Ik denk dus dat ik de kiss ga bestellen omwille van de prijs/kwaliteit, de ondersteuning (updates via firmware, de beste ondersteuning voor divx) en jou zeer goede ervaringen met dit apparaat.
Link naar reactie
  • Reacties 91
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:948ce01864="peter123"] Bij de sony kon je doorspoelen met de forwardtoets langer ingedrukt gaat dat met kiss ook en terugspoelen? [/quote:948ce01864] Terugspoelen gaat op dezelfde manier, alleen met de terugspoelknop. 8) [quote:948ce01864="peter123"] Hoe zit het met de mp3 weergave kun je gemakkelijk zappen. Geeft kiss volledige bestanden (auteur en titel) id3tags. [/quote:948ce01864] Ja het mooie van de KiSS is dat er veel characters op het scherm passen, zie bijv. dit artikel voor screenies: http://www.cdrinfo.com/Sections/Reviews/Print.aspx?ArticleId=9367 Ze spreken in het artikel over het vastlopen van MP3's, maar zelf heb ik daar (nog) geen last van gehad. Maar ik moet wel zeggen dat ik niet vaak MP3-DVD's draai ...
Link naar reactie
Nog heel even een paar websites: Ervaringen met de pioneer 575s: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/reviewlist/8D11816742EB02E5C1256EAB003E5A51.htm Ervaringen met de pioneer 470s: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/reviewlist/90BC8F84F7D7E486C1256E9F00304AE8.htm overzicht van de mogelijkheden van de pioneer na een firmware update (Frans): http://forum.surdvd.com/viewtopic.php?p=182529#182529 prijs pioneer 470s: 120eur. pioneer 575s: 172eur.
Link naar reactie
Ik kon me toch niet meer beheersen en heb gister een KiSS DP-1000 aangeschaft. Tot nu toe ben ik er best tevreden over; de interface en afstandsbediening werken lekker ituïtief en hij speelt voorlopig alles af wat ik erin gestopt heb. Volgens de verkoper bij Divxplayer.nl is de nieuwe firmware release bijna uit de beta testfase en wordt binnen een paar dagen gepubliceerd. Even afwachten dus. Voorlopig blijf ik even bij de stock-2.8.5 versie. Qua MP3's laat ie in de lijst met nummers volgens mij niet de ID3 tag zien, maar de filenaam. Dat is voor mij niet zo'n ramp, want ik hernoem de files automatisch vanuit de ID3 tags naar "tracknr. Artiest - Tracknaam.mp3" formaat. Maar ik rip dan ook alleen mijn eigen CD's naar MP3 met EAC/LAME. Ik zal iig even laten weten wat de nieuwe firmware doet wanneer ie uitgekomen is.
Link naar reactie
[quote:70aeed2b7b="peter123"]Ik heb nog vraagje: Ik heb een oude tv en dus geen breedbeeld. Dat wil zeggen dat ik enorme zwarte balken krijg. Is het mogelijk om de films om tezetten naaar het formaat van mijn tv?[/quote:70aeed2b7b]Nou, ik zag dat je in de setup wel kunt kiezen tussen 4:3 en 16:9, maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik daar nogg een beetje mee moet gaan spelen. Ik zal hier iid mijn ervaringen met de nieuwe firmware posten. Voorlopig heb ik 2 Xvids zonder grote problemen af kunnen spelen, al deed de ondertiteling het in beide gevallen niet. En dat gaat dan om .sub bestanden. Ook liep ie na vluchtig op en neer spoelen een keer vast. Dat lijkt allemaal dramatisch natuurlijk, maar volgens mij is dat ook een beetje de prijs die je betaald voor 'goedkopere niet Merk' apparatuur. Ik heb het iig nog niet als echt hinderlijk ervaren. Even afwachten wat de nieuwe firmware doet.
Link naar reactie
[quote:2e40bac9e3="Captain_Kansloos"][quote:2e40bac9e3="peter123"]Ik heb nog vraagje: Ik heb een oude tv en dus geen breedbeeld. Dat wil zeggen dat ik enorme zwarte balken krijg. Is het mogelijk om de films om tezetten naaar het formaat van mijn tv?[/quote:2e40bac9e3]Nou, ik zag dat je in de setup wel kunt kiezen tussen 4:3 en 16:9, maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik daar nogg een beetje mee moet gaan spelen. Ik zal hier iid mijn ervaringen met de nieuwe firmware posten. Voorlopig heb ik 2 Xvids zonder grote problemen af kunnen spelen, al deed de ondertiteling het in beide gevallen niet. En dat gaat dan om .sub bestanden. Ook liep ie na vluchtig op en neer spoelen een keer vast. Dat lijkt allemaal dramatisch natuurlijk, maar volgens mij is dat ook een beetje de prijs die je betaald voor 'goedkopere niet Merk' apparatuur. Ik heb het iig nog niet als echt hinderlijk ervaren. Even afwachten wat de nieuwe firmware doet.[/quote:2e40bac9e3] Je hebt dus geen spijt van je aankoop... Of zeg je nu had ik maar... Ik heb nu nog altijd twijfels omdat ik lees dat ie regelmatig vastloopt ook bij andere gebruikers. Wat is er nog van waar wat ze zeggen op kieskeurig Captain Kansloos of obi wan kenobi? Er wordt gezegd dat hij heel traag is met het inlezen... Zou ik dan toch de pioneer470 kiezen? http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/reviewlist/32C595CE497D2560C1256DCE004F7342.htm Pioneer s470 http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/reviewlist/90BC8F84F7D7E486C1256E9F00304AE8.htm
Link naar reactie
Ik heb zojuist deze speler gekocht. [img:e73a0323d9]http://www.diskidee.nl/images/y/yamadapdix770.jpg[/img:e73a0323d9] Hij speelt probleemloos Divx en Xvid af vanuit een onscreen menu. Ik weet niet of hij ook ondertitels kan afspelen. Welk formaat ondertitels gebruiken anders spelers? Moeten deze in een bepaalde map en ook in de root?
Link naar reactie
[quote:80145e3ec7="peter123"]Je hebt dus geen spijt van je aankoop... Of zeg je nu had ik maar...[/quote:80145e3ec7]Nee, nog geen spijt. Maar goed, ik heb 'm nog maar een paar dagen en nog niet echt uitgebreid de tijd gehad om ermee te spelen. Hij's iig lekker compact en op de een of andere manier heb ik de (volledig subjectieve) indruk dat het allemaal wel los loopt met die ondersteuning van ondertitels enz. Qua menu en bediening is het iig allemaal erg overzichtelijk ingedeeld en wijst het zich vanzelf. Alleen moet je via het TV scherm naar bv. mappen met MP3's navigeren omdat dat niet gemakkelijk via het led-display gaat. [quote:80145e3ec7]Ik heb nu nog altijd twijfels omdat ik lees dat ie regelmatig vastloopt ook bij andere gebruikers. Wat is er nog van waar wat ze zeggen op kieskeurig Captain Kansloos of obi wan kenobi? Er wordt gezegd dat hij heel traag is met het inlezen... Zou ik dan toch de pioneer470 kiezen?[/quote:80145e3ec7]Van dat trage heb ik nog niet zoveel gemerkt. Nou zeggen de ervaringen op Kieskeurig.nl ook niet alles; niet iedereen komt met een even bruikbaar verslag. Heb je al eens naar de Philips DVP720SA gekeken? Daar waren zowel C!T als C't erg positief over in een review. Speelt ook SA cd's af. Bij het C!T review belandde ie iig op de eerste plaats, met de KiSS dp-1000 als goede 2e. Nou ben ik niet helemaal wild van die review, maar het is toch weer extra info.
Link naar reactie
Zover ik weet worden alleen .SRT ondertitels ondersteund in firmware versie 2.8.5. Dit doet ie dan ook uitstekend. Geef het .SRT-ondertitelbestand wel dezelfde naam als het .AVI-filmbestand en zet het in dezelfde directory. In firmware versie 2.9.0 zouden meer ondertitelformaten ondersteund gaan worden Deze versie zou vandaag uitkomen, maar ik heb nog niets gezien op de site van Divxplayer.nl of Kiss-technology.com. Als ie er morgen nog niet is, dan ga ik Divxplayer.nl wel ff contacten ...
Link naar reactie
[quote:cf2aa1114b="peter123"] Weer iemand die niet tevreden is over kiss. [/quote:cf2aa1114b] GT heeft wel zo'n portable ding gekocht, waarbij blijkbaar geen ondersteuning voor ondertitels beloofd wordt ... vooralsnog lijkt ie wel tevreden over wat wel beloofd is? [quote:cf2aa1114b="peter123"] Het komt toch echt veel terug dat ie vastloopt... [/quote:cf2aa1114b] Heb ik ook wel 's bij flink heen en weer spoelen, maar dat ligt aan de manier waarop de DivX gecodeerd is. Maar zulke vastlopers zul je ongetwijfeld ook hebben bij brak gecodeerde films als je die op een speler van een bekend merk probeert af te spelen. Het probleem bij de KiSS DP-1000 is dat ie dan wel dusdanig vastloopt, dat de stekker eruit moet. Er zit nl. geen aan/uit knop op. Ik heb dit gemis opgelost door een schakelaartje te monteren in het netsnoer. 8) Bovenstaand probleem lijkt wel opgelost te gaan worden met firmware versie 2.9.0: http://www.divxplayer.nl/Downloads.php [size=9:cf2aa1114b][u:cf2aa1114b]Firmware 2.9.0 voor alle spelers. 07-12-2004![/u:cf2aa1114b] - Nieuwe Subtitle support in DivX/XviD! Veel extra opties - MP3 verbeteringen [b:cf2aa1114b]- "freeze" problemen opgelost[/b:cf2aa1114b] - Ondersteuning voor speciale Oost Europeese DVD's die bij magazines zitten - Algemene verbeteringen en stabiliteit, meer info volgt! [/size:cf2aa1114b]
Link naar reactie
[quote:8486bceed8="peter123"]Weer iemand die niet tevreden is over kiss. Het komt toch echt veel terug dat ie vastloopt... Er was wel nog iemand op dezelfde site die er echt tevreden over was maar ik denk dat hij review heeft gemaakt direkt nadat hij hem gekregen heeft[/quote:8486bceed8]Ik heb 'm gisteravond even vlug geupdate naar versie 2.8.8. Dat werkt. Alleen kreeg ik ook een vastloper bij het snel wisselen van MP3 tracks. Ik wacht nog even op de nieuwe firmware update. Ondanks dat kan ik niet zeggen dat ik ontevreden ben over dat ding. Het is natuurlijk ook maar net wat voor verwachtingen je hebt. Volgens mij heb jij echter al lang voor jezelf besloten dat het de Pioneer moet worden. Als ik jou was, zou ik dat ding gewoon aanschaffen. Het heeft niet zoveel zin om hier nog meer argumenten tegen de KiSS DP-1000 te verzamelen.
Link naar reactie
[quote:960907a30b="Gerard Timmers"] Bij mijn speler wordt inderdaad niks over ondertitels gezegt, maar ook weinig tot niks over de ondersteuning van Divx en Xvid. Dus ik dacht dat die Yamada misschien ook wel ondertitels aankan.[/quote:960907a30b] Inderdaad, het enige waarover gesproken wordt is 'MPEG4'. http://www.umax.co.uk/WebNew_UK/Products/9_HomeEntertainment/PDiX-770/SpecsPDiX-770.htm Ik ben ook niet echt tevreden over de ondertitelondersteuning bij mijn Yamada DVX-6600, dit werkt nl. alleen onder zeer strikte omstandigheden (beperkingen op het aantal karakters naam ondertitelbestand en karakters op de twee ondertitelregels). Firmware updates voor de Yamada komen ook sporadisch uit en dan wordt ook niet echt goed aangegeven waar ze voor dienen. Vandaar mijn voorkeur voor KiSS. Die Yamada DVX-6600 speelt echter wel GMC en QP MPEG4 af (naast uiteraard DVD en SVCD), dus een totale miskoop is het niet geweest. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...