Ga naar inhoud

Beste 2.0 speakers


Aanbevolen berichten

[quote:e03b300ca8="rwilligen"]................................ Waarom zouden ze OP je bureau moeten staan?....[/quote:e03b300ca8] Niet iedereen kan z'n bureau zo plaatsen dat het geluid van de HiFi-set ideaal/prettig overkomt als zij/hij aan haar/zijn bureau zit. Een apart speaker-setje voor op het bureau, daarbij de (veel) mindere geluids-kwaliteit voor lief nemend, kan dan z'n charme hebben, vind ik.
Link naar reactie
  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:6960bb98c4="SkyWarrior"]Wat zijn de beste 2.0 speakers naar jullie mening?[/quote:6960bb98c4]Het woord "beste" duidt toch wel op wat kwaliteits eisen. Boxjes op het bureau trillen al snel. In ieder geval is niet elk plek geschikt. Zelf zou ik de boxjes ze groot mogelijk kiezen. Is dat niet mogelijk overweeg dan een 2.1 setje. Zelf gebruik ik dat ook, en ik zou zelf de toevoeging van de extra bas niet meer willen missen. Let er ook op dat de boxjes 2 luidsprekers bevat voor "laag" en hoog, en hopelijk heeft die ook een redelijk scheidingsfilter. Ik zie vaak in dit soort systemen dat het hoogaf filter voor de "lage" tonen luidspreker niet aanwezig is ... Foute bezuiniging, geeft snel oversturing en dus vervorming. Ook mijn huidige setje had last van dat euvel. Klassieke muziek was niet om aan te horen. Tja, als ik nu de naam Philips hoor, dan denk ik aan rotzooi. Gelukkig was het systeempje wel vrij eenvoudig te modificeren. Tja, het liefst zou ik mijn Kef Calinda's naast de computer plaatsen. Maar ja, die zijn toch wel erg groot. Dan kom ik mijn werkkamer niet meer in. Ik vrees dat ik het nu moet doen met een paar maatjes kleiner. Het geluid is helaas niet te vergelijken. DUs ja als je het echt goed wil doen, kies dan geen normale computer luidsprekers. Wat wil je overigens beluisteren? Ik doe dus aan audio -en videobewerking. Voor mij is het belangrijk dat ik alles hoor zoals het echt is, ook dat oneffenheidje in de muziek dat mijn oude zelfbouw boxen maskeren, maar goed hoorbaar is op mijn Kef's en mijn gemodificeerde Philips 2.1 setje. Verder moet muziek als muziek klinken. Voor beluisteren van Dvd-audio moet je toch richting een surround setje.
Link naar reactie
[quote:612060a977="Obi-wan-kenobi"]B*llshit. Een goede subwooferset is qua scheiding van de hoge, midden en lage tonen meestal veel beter dan 'grote' luidsprekers met een vergelijkbaar prijskaartje.[/quote:612060a977]Er bestaan ongetwijfeld goede computer luidsprekersets. Afgaande op de klank, vind ik de computer sets zeer teleurstellend klinken. Het klinkt wel zolang ik dat niet kan vergelijken met mijn eigen stereo luidspreker set. Het verschil vind ik vernietigend voor de computer luidsprekersets. Dus ja, ik ben het dus wel eens met rwilligen. Maarre, dat terzijde, mijn eigen computer moet het ook doen met een 2.1 setje.
Link naar reactie
ik en inmiddels ook een paar vrienden zijn in het trotse bezit van een labtec edge +subwoofer a 35 euros werkelijk fantasties geluid voor die prijs [img:df6064ae1c]http://img.epinions.com/images/opti/c3/e6/416054-elec_lg-resized200.jpg[/img:df6064ae1c] control paste: Specifications: Frequency response: 35Hz-20KHz Power output Subwoofer: 19 Watts RMS into 4 ohms @100 Hz less than 10% THD Satellites: 11 watts RMS into 4 Ohms @1 kHz less than 10% THD (5.5 W + 5.5 W) 5.25"/13 cm Max-X high-excursion subwoofer driver and 2 flat panel speakers Power adapter: 15V DC 1000mA, UL/CUL or CSA approved Cord length: 2.10m/7 foot front satellites to subwoofer "Inexpensive, stunning design, great performance...." ebay 4 out of 5 epinions 4 out of 5 this is the only flat panel system with the exception of the Monsoon's $200 MM-1000 that received our Surge of Approval so far 8) [/url]
Link naar reactie
voor 120/130 euro heb je een Logitech Z2200 2.1 2x 40 watt satelieten en 1x 120watt subwoofer, deze set heeft een THX certificering, dus films en muziek klinken net zo als het bedoeld is. (studio kwaliteit) al geloof ik niet dat ze tegen het brute geweld van een paar fatsoenlijke HIFI speakers opkunnen ;) [img:5beb20fdea]http://www.ixbt.com/short/2k3-10/z2200.jpg[/img:5beb20fdea] http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/BE/NL,CRID=2,CONTENTID=7170
Link naar reactie
[quote:862b91e2d9="NoepZor"]2x 40 watt satelieten en 1x 120watt subwoofer, [/quote:862b91e2d9]Dat is een stevig vermogen. Ik ben benieuwd hoeveel stroom de netvoeding kan leveren. Zelf gebruik ik dat als referentie om het waarheids gehalte van het opgegeven vermogen te testen. Omdat RMS vermogen wordt opgegeven, moet het dus minimaal een 200W voeding zijn. Ik kan me dat voor die prijs niet voorstellen. Valt me toch wel een beetje tegen van dit merk.
Link naar reactie
[flauwe mode] zoiets is ook nog wel mooi: [img:825b794c36]http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/profspeakers/10628.jpg[/img:825b794c36] speel je alle die dingen hier in het topic mee kapot [quote:825b794c36]en mooie set om mee te beginnen, moet weg vanwege overstap op een grotere set. Komt groot over en komt veel geluid uit! Het is aansluiten en spelen maar vanwege dat deze set perfect op elkaar is afgestemt hoef je niet om te kijken naar wattages e.d. De versterker is niet over zijn toeren te krijgen hij blijft doorgaan tot het uiterste 2 Speakers: -Bullfrog Type: DT 215 -1"titanium horn tweeter voor super sterk hoog geluid -2X 15" woofer voor stevige mid en bassen -4 Ohm -102 db spl -250 watt rms/1000 watt piek Versterker: -8 ohm 2X 360 watt rms 4 ohm 2X 530 watt rms 8 ohm 1X 1100 watt rms -oververhittings beveiliging, clip protection, kortsluiting beveiliging -variabele snelheid ventilator -jack/XLR ingangen -speakon/pin uitgangen -ingebouwd in een dap flightcase waar de voor- en achterkant af kan zeer betrouwbare set en heeft mij nog nooit in de steek gelaten! word geleverd met speakerkabels (speakon-jack) en e.v.t. aansluitkabel tulip-jack! voor een goed bod kun je met stevig geluid beginnen of aanvullen bij een bestaande set!let op: ik heb een minimale prijs in gedachte is het hoogste bod eronder, word hij niet verkocht![/quote:825b794c36] [/flauwe mode] rms = berekende (!!!) continu vermogen, versterker vermogen mag 1,5 tot 2 keer zo zwaar zijn mits de luidspreker fabrikant zich aan de officiele meet normen heeft gehouden. (neem dit bij goedkope merken dus met een korreltje zout) max (piek) vermogen = echt getest vermogen. program = aanbevolen versterker vermogen en PMPO stond al ergens anders maar meestal zijn dit onzin waardes
Link naar reactie
[quote:0f3c83411d="Obi-wan-kenobi"]Mwoa, Sweex stopt ook een 300W voeding in een kast van 20 euro, dus zo duur zal 't niet zijn ... :wink:[/quote:0f3c83411d]Tja, voor goed geluis is het helaas niet zo simpel. COntrole op het stroomverbruik is een goede test van het door de fabrikant opgegevenj RMS vermogen. Gezien de grootte van de luidsprekers verwacht ik dat de Logitiech waardes een factor 3-4 te hoog. Daarbij is het vermogen voor de computer kamer ruim voldoende. DUs zo'n probleem hoeft dat niet te zijn. Een goede audio voeding overignes is niet te vergelijken met een computer voeding. Wanneer 120W (sub) RMS of 40W (L of R) RMS geleverd zou moeten heb je een goede netvoeding nodig. Met 400 Watt piekvermogen, zit je dan op de grens van de voeding. Voor een LS impedantie van 4 Ohm en 40W vermogen, is voor een redelijk muziek signaal een voeding van 32V nodig die minstens 3A levert nodig. Voor een LS impedantie van 4 Ohm en 120W vermogen, is voor een redelijk muziek signaal een voeding van 66V nodig die minstens 5,5 A levert nodig. Soms wordt met een truc de voeding gehalveerd en luidsprekers in tegenfase aangestuurd (meestal subwoofer). Het principe blijft hetzelfde. Bij afwijkende LS impedanties andere stroom en spanningswaarden. Kijkende naar bovenstaande getallen vermoed ik voor 4Ohm luidsprekers (een gokje) een pakweg 2x15V netvoeding die toch wel 8A kan leveren. Bij piek het dubbele. Kan meestal maar een paar milli secondes. Voor goede muziek weergave is een snelle voeding nodig. Of een geschakelde voeding dit adequaat aan kan, durf ik te betwijfelen. Een "normale" netvoeding met transformator kan hier goed voldoen, maar heeft helaas een stevig gewicht (denk in kilo's). Vandaar dat ik een groot vraagteken achter het opgegeven vermogen zet, zeker met die prijs.
Link naar reactie
Allemaal leuk en aardig, maar het gaat hier nog steeds om computerspeakertjes: natuurlijk gaat dat vervormen als je ze snoeihard zet. Maar onder normale omstandigheden moet die voeding ruim genoeg zijn. Heb zelf ook een simpel Labtec 2.1 setje (3 jaar geleden voor 60 euro aangeschaft) waar de overburen bij een leuke actiefilm al last van hebben, zonder dat er voor mij noemenswaardige vervorming optreedt. Waar is onze TS eigenlijk gebleven, gillend z'n IE afgesloten toen ie alle reacties las? We weten helemaal niet wat ie nou echt wil hebben ... :roll:
Link naar reactie
[quote:9e6bd473a1="Obi-wan-kenobi"]Waar is onze TS eigenlijk gebleven, gillend z'n IE afgesloten toen ie alle reacties las? We weten helemaal niet wat ie nou echt wil hebben ... :roll:[/quote:9e6bd473a1]Ik denk dat hij al wat leuks gekocht heeft. Zo zou dat bij mij wel gaan. Alleen als de specificaties echt niet kloppen, dan mag de leverancier de boel houden.
Link naar reactie
Uit ervaring weet ik dat Logitech vrij hard kan, met weinig of geen vervorming. Harder dan ik (en mijn buren) kunnen verdragen. Ik vraag me af of het dan nog wat uitmaakt, of de opgegeven waarden precies kloppen. Ik heb ook wel eens gedacht aan studio monitor speakers. Van die compacte boxen, met een ingebouwde versterker, die speciaal voor geluidsstudio's worden gemaakt. Zijn niet goedkoop, maar ook niet onbetaalbaar, en toch goed en compact. Hoewel, ze zijn er ook wel voor 3000 euro per stuk.
Link naar reactie
wat is hard? ik ken mensen die gille al heel snel dat het hard staat maar ik ken ook mensen die het normaal vinden om de muziek zo hard te zetten dat bij de bure de schilderijen van de muur afvallen (ik ook soms :oops:) maar goed, wat de een hard vind hoeft voor de ander helemaal niet hard te zijn,
Link naar reactie
[quote:e0dc1be1d3="gerben"]Uit ervaring weet ik dat Logitech vrij hard kan, met weinig of geen vervorming. Harder dan ik (en mijn buren) kunnen verdragen. Ik vraag me af of het dan nog wat uitmaakt, of de opgegeven waarden precies kloppen.[/quote:e0dc1be1d3]Ik denk dat er slechts weinig mensen in woonkamer of kleine kamer blijven als er 1 Watt vermogen aan muziek uit de luidsprekers rolt. Ik denk dat het zeker uitmaakt of opgegeven waarden kloppen. Enerzijds vertelt dat me welke kwaliteit die ik van de fabrikant als van de leverancier kan verwachten (met een goed praatje en een positieve luistertest verdwijnt misschien mijn negatieve indruk). Anderzijds (dat kan best positief zijn) maakt het duidelijk wat de doelgroep is van het produkt. In het laatste geval moet de informatie nog wat bijgesteld worden naar wat ik graag wil weten.
Link naar reactie
je moet gewoon luisteren als je speakers wilt kopen, dan hoor je het vanzelf. en of het hard moet hangt van de muziek af die je wilt luisteren. wil je iets van klassiek ofzo kan ik me niet voorstellen dat het hard moet maar begin je aan hardcore, terror enzo dan moet het juist wel hard met woofers die zeer lage tonen weergeven en een hoge punch hebben.
Link naar reactie
Ik heb zelf voor de PC de Creative I-Trigue 3300 (2.1) . Prima speakersetje en ik vind het mooi staan bij een flatscreen ('t oog wil ook wat). Voor het serieuse hifi geweld gebruik ik mijn PC toch niet, daarvoor heb ik een Harman-Kardon opstelling met JBL speakers. Kan geen PC tegen op. Digitale muziek gaat via de i-Pod zo de hifi set in. Staat mooi, klinkt nog beter..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...