Ga naar inhoud

Beeld wordt bij afspelen DVD licht en donker


Aanbevolen berichten

Ik had een Pentium II 350, nu heb ik een Athlon XP 1700. In allebei zit of zat een DVD speler (nieuwe Lite-on 166s) Nu heb een een probleem, als ik een DVD afspeel, gebeurt het regelmatig dat het beeld even donkerder wordt, daarna weer een tijdje op dezelfde lichtsterkte, daarna weer donkerder....enkele seconden en dan weer lichter. Dit is erg irritant als je een DVD bekijkt. Iemand een idee waaraan het kan liggen? Op beide systemen had ik dit. (De videokaart is op beide Diamond Viper V550)
Link naar reactie
Dit ligt waarschijnlijk aan de viper video kaart , deze kaart heeft de drivers nodig voor w2000. In het verleden had ik ook een viper , met slechte ervaring moet ik zeggen , onder w98 draait hij redelijk maar met W2000 of WinXP moet je echt de drivers updaten , en dan is hij nog niet opperbest. Zelf heb ik toen de keuze gemaakt voor een G4MX440, welke niet meer zo duur zijn , met een 64mb-ddr. Deze kaart is prima ook voor video bewerking, maar ja ik kan niet in andermans portefeuil'le kijken Suc6 :wink:
Link naar reactie
Tja...ik denk inderdaad dat het dan aan de videokaart ligt. Ik heb het met alle DVD's ja, geen gekopieerde! Ik zit er sterk aan te denken inderdaad een andere videokaart aan te schaffen, merk je ook verschil in beeldkwaliteit als je er een betere videokaart in stopt? (Zo'n Geforce4MX....is dat een redelijke kaart? Ik speel af en toe spellen, maar wil eigenlijk voornamelijk DVD bekijken en misschien in de toekomt videobewerling) Drivers voor de VIPER: Ik kan ze nergens vinden, alleen hele oude drivers. Ik heb wel de nieuwste detonator drivers geiinstalleerd! Dat werkt goed. iemand nog suggesties om dit licht donker op te lossen?
Link naar reactie
Het verschil is zeker te merken en vooral wanneer je wel eens een game wil spelen, of een DvD wilt kijken of bewerken. Tegenwoordig worden er heel veel nieuwe grafische kaarten uitgebracht De echte gamers willen graag de nieuwste kaarten,maar daar hangt dan ook een grote prijskaart aan. 3DProphet 9700 kost dan ook 459,- euro Voor mij is het belangrijk dat het grafisch allemaal mooi is en goed werkt, gewoon een goed spel kunnen spelen en video bewerking met een tv-out , hiervoor is een G4MX440 een hele goede kaart. MSI G4MX440-T 64 MB DDR SDRAM: 6 mnd geleden gekocht bij alternate voor 140,- euro deze kost nu nog maar 99,- euro Zo zie je maar hoe meer er nieuwe kaarten worden uitgebracht hoe goedkoper de andere worden, terwijl deze een jaar geleden de top-kaarten waren. succes met de zoektocht :wink: Waarom doet mijn euro teken het niet op de site € € € € €
Link naar reactie
Tja...nu zit ik op het verkeerde forum. Want nu is de vraag: Welke van onderstaande videokaarten (Met tvout) is voor mij geschikt? Dus met mijn systeem? Ik wil dus goed DVD kijken, af en toe spellen spelen, en goede 2d kwaliteit! Budget: ongeveer 60 euro. :-? Abit Siluro GF2 MX400 TV-Out (GeForce2 MX400) 50 euro PINE XFX agp 64Mb GFIV MX440 SE TVo 65 eiro CLUB 3D Ati Radeon 7000 64MB DVI TVOUT 65 euro Club3D GF4 MX440 64SDR TVOut SE 60 euro Mercury GF4 MX440SE 64MB DDR TV AOpen GF4MX440-V64 64MB (Geforce4 MX440) Chaintech A-MX400 64MB (GeForce2 MX400) 59 euro Hercules 3D Prophet 4000XT 32MB TV-Out (Kyro) 65 euro Leadtek WinFast GeForce2 MX SH Max 64MB TV-Out (GeForce2 MX400) 60 euro Point of View GeForce4 MX440 64MB 62 euro! Ja, een hele lijst! Afraders? Merken?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...