Ga naar inhoud

spdif signaal stottert bij divx/ac3


Aanbevolen berichten

Ik had dat probleem ook met W2k, maar na de laatste Update (service pack3) van Windows was het probleem verholpen. Het probleem ligt namelijk niet aan de Cpu, maar ac3 ligt ergens zwaar op de hand, ik heb een P3 450 MHz met een matrox g400 marvel. schijnbaar gebruikt de ac3 te veel threads (terwijl de bitstream nog geeneens gedecodeerd hoeft te worden -denk ik- want dat doet de exterene versterker) Het ligt dus software matig, dus probeer een update van de windows site, mischien helpt het.
Link naar reactie
Ik gebruik nu de intervideo versie 4.0.5.20 Dat is de enige die fatsoenlijk afspeelt, zonder tijdlimiet en stotteren. Als je wilt kan ik hem mailen. Stomme vragen ken ik niet, ik kan mischien alleen een dom antwoord geven; ac3 staat voor digitale audio, via de s/pdif ([i:cadc353886]Sony/Philips Digital Interface [/i:cadc353886]uitgevonden gelijktijdig met de uitvinding van de CD) kan PCM [size=9:cadc353886](Pulse Code Modulatie zoals een CD-DA)[/size:cadc353886] in 44.1kHz, 48kHz en ik meen ook 96kHz en ac3 verstuurd worden. Ac3 is meer kanaals (meer dan 2 WERKELIJKE kanalen, surround is gemuxed in 2 kanalen) en de bitstream is 440kBit/s = Dolby digital(5.1) of 1,4 Mbit/s = DTS (Dolby Theatre System) Volgens mij moet dat geen probleem zijn voor je systeem, als een DVD soepel afspeelt (en daar is zowel Video- Audio stream vrij hoog) moet een DIVX ook fatsoenlijk afspelen, alleen de Video-decompressie voor een divx kost een krachtige CPU . Bij jouw systeem lijkt het me meer een software probleem, of je IRQ staan niet lekker / DMA staat niet aan. Corrigeer me als ik hier iets verkeerd vertel!! Peter
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...