Ga naar inhoud

Slecht geluid bij opnemen Line-in


Aanbevolen berichten

Hallo, Onlangs is mijn geluidskaart stukgegaan en nu heb ik tijdelijk mijn onboardgeluidskaart weer ingeschakeld. Ik zit er over te denken om deze gewoon permanent te gebruiken, als deze in ieder geval goed werkt. Ik heb mijn synthesizer aangesloten met een MIDI-kabel op de gameport. Dit werkt perfect. Maar ik heb ook een kabel lopen naar mijn Line-in-poort, om het geluid als echte audio op te nemen; niet als MIDI. Om één of andere reden is het geluid heel slecht: er zit veel ruis bij en het klinkt erg gecomprimeerd. Hoort dit niet zo, of ligt het gewoon aan de kwaliteit van mijn onboard? Mijn onboard is een CMedia 8738 met SB16/Pro compatibility. En nu ik toch aan het vragen ben: over m'n oude geluidskaart. Dit is een SB Live! (Value dacht ik). Er worden tijdens het afspelen met een bepaald MIDI-apparaat allerlei tikken doorheen gegooid. En bij het opnemen van audio (zowel extern via een kabel, als intern) hoor ik die tikken ook. Is mijn kaart gewoon stuk? Of die ik echt iets fout? Alvast bedankt, Jesper
Link naar reactie
Dat het geluid nogal gecomprimeerd aanhoort kan zijn omdat de volume instellingen niet goed staan. Probeer wat te spelen met zowel het outputvolume van je synthesizer als met het inputvolume (of opneemvolume). Je kan software gebruiken met zo'n volumemeter, iets laten afspelen in de line in en dan je geluid afstellen zodat de balk(en) niet constant te hoog of te laag komen. Ik denk dat cooledit zo'n meter heeft ingebouwd, dat zit denk ik bij alle standaard audio software. Een je onboard geluid is wel redelijk goed, ikzelf heb ook een c-media 8738 (kaart) en ben er behoorlijk content van. Als je steeds de laatste drivers wilt, dan moet je ofwel die van windows XP update downloaden, ofwel van [url]http://xenomorph.net[/url]. Op de site van c-media zelf staan meestal oudere drivers. Van die tikken weet ik niets.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...