Ga naar inhoud

ik krijg audio niet fatsoenlijk gecaptured


Aanbevolen berichten

  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ok, kheb t geprobeerd, capturen naar de schijf waar geen os op staat, die pic codec, 29 fps, kwaliteit op 15, 640x480 met audio, kijk maar hoe t er uit ziet: http://members.lycos.nl/mgdam/test.avi Volgens de handleiding van mn videokaart is 720x480 alleen mogelijk met ultr dma ingeschakeld + de tweakutility moet zijn geinstalled (en die tweak lukt niet onde xp), ligt t hier misschien aan? En mijn instellingen in virtualdub springen steed terug op standaard, moet ik ze elke x naar mijn wensen opnieuw instellen?
Link naar reactie
Ik he het stukje bekeken, ziet er inderdaad zwaar ruk uit. Heb jij een ntsc camera? zo nee: waarom capture je dan op 29 FPS? Dit is denk ik voor een groot gedeelte de veroorzaker van de rottigheid. Als je je cam gewoon in een nederlandse winkel hebt gekocht dan is deze PAL en PAL is 25 FPS en nix anders, meer is dus niet beter in dit geval, de opname instelling dient overeen te komen met wat de camera aanlevert, dus 25 FPS. Verder: het stukje wat je gecaptured hebt is bijzonder bewegelijk en dat maakt het er allemaal niet makkelijker op, het kan zelfs icm een hoop ruis(veroorzaakt doordat het bijna donker is) er voor zorgen dat je dropped frames krijgt. Neem dus ff een nieuw stukje video op, probeer je kamer zo licht mogelijk te maken , zet gewoon alle verlichting aan die je hebt of zet iets onder een spotje en neem een close-up(niet inzoomen maar gewoon dicht met de camera erbij), probeer de camera zo stil mogelijk te houden of zet hem anders gewoon op een stapeltje boeken.
Link naar reactie
Oh ja : capture instellingen in Vdub onthoud ie door te gaan naar : capture/preferences , zet daar de standaart plaats voor je capture file en vervolgens vink je ALLE hokjes aan. Als het goed is onthoud ie nu wel je instellingen. Je gebruikt toch wel een recente versie? iets van 1.4.10 ofzo? Oudere versies hadden de eigenschap om instellingen op somige pc's te vergeten ondanks de vinkjes om alles te onthouden. Wat betreft de Udma, dat klopt wel maar aangezien je een P4 hebt en XP draait staat Udma waarschijnlijk wel aan. Je controleerd dit in apparaatbeheer onder de eigenschappen van de IDE/atapi controllers, de instelling moet zijn DMA,indien beschikbaar en bij de huidige overdrachtsmodus moet staan Ultra-DMA-Modus. Uiteraard geldt dit alleen voor de kanalen waarop een hd of cdrom is aangesloten, bij een leeg ongebruikt kanaal maakt het nix uit waarop ie staat.
Link naar reactie
ik zal morgen weer ff n ander shotje maken dan, die dma staat wel aan ja, maar ik bedoel is mijn videokaart wel goed genoeg om bijv. 640x480 te capturen zonder die tweak utility (32 mb v6600 deluxe). Mijn instelling staat op PAL-BDGHI, dat is de enige stand waar ik ook kleur mee zie. En ik heb idd 1.4.10 en de instellingen blijven onthouden nu, thnx.
Link naar reactie
De snelheid van een videokaart heeft geen invloed op het capturen. Het hele verhaal lijkt erop te wijzen dat je gewoon geen hoge resolutie haalt. Het is wat vreemd want ik haalde prima resutaten met een 1Ghz Athlon alleen was ik dan beperkt tot zeg maar vcd formaat. Nu haal ik makkelijk dvd kwaliteit maar dan wel met de Divx codec en een lage compressie. Naar Mpg2 capturen is een veel zwaarder opgaaf. Als je een goede kwaliteit Divx maakt in de goede resolutie kun je mischien beter die dan weer omzetten naar wat je uiteindelijk wilt hebben dat werkt wellicht wel goed.
Link naar reactie
Is toch wel een beetje vaag.... Je stukje stikt van de dropped frames...., dat is de beroerde en schokkerige weergave die je ziet. Hm..... Kan je eens het vogende testje doen: bij virtualdub zit een hulpprogramma auxsetup.exe. Ff opstarten en dan de onderste test doen met een test file van 200 MB(ipv de standaart 50). Ook even een vinkje zetten bij : Disable Windows Buffering want anders haal je astronomisch hoge waardes. Schrijf de uitslag van de test ff op en post ze maar hier.
Link naar reactie
[quote:00403d3587="Long John"]Het hele verhaal lijkt erop te wijzen dat je gewoon geen hoge resolutie haalt.[/quote:00403d3587] Dit is niet waar, n tijd terug was ik weer s begonnen met proberen. Toen heb ik mn hele d: schijf vrijgemaakt, daar w98 opgezet(omdat de bijgeleverde toepassingen alleen daaronder goed werken zoals tweakutility e.d) toen alleen de nodige sofware geinstald en de tweakutility en toen kwam ik op n gegeven moment aan n perfecte capture (weliwaar zonder geluid) van 720x520 (of zoiets), echt zonder strepen en heel goede kwaliteit. Maar ik zie t niet zitten om een hele schijf daarvoor te reserveren, t blijft een hobby he. En die test komt zo rwilligen.
Link naar reactie
Tja, het lijkt mij ook een beetje belachelijk dat een P4-xx Ghz met geforce kaboem videokaart geen volle pal resolutie zou kunnen capturen, hij zou dat op zijn sloffen moeten kunnen. Op mijn P3-550 mhz doe ik dat met tussen 60 en 80 % systeem belasting mits ik maar met de Pic mjpeg codec capture en mijn harde schijf leeg of bijna leeg en gedefragmenteerd is. De pic video mjpeg codec is zo'n beetje de snelste codec die er bestaat, dwz er is geen andere codec die minder systeem belasting veroorzaakt dan de pic mjpeg codec, capture met divx raad ik al helemaal niet aan vanwege het feit dit dit nogal wat cpu belasting met zich meebrengt en de video naderhand niet op de frame nauwkeurig te knippen is aangezien bij divx maar 1 in de XX frames een keyframe is.
Link naar reactie
Ik denk dat t zoals je zegt ook in grote mate afhangt van mn schijf waar ik naar capture, er staat momenteel 14,6 gig aan info op en hij is 19 gig groot (en ook niet gedefragmenteerd recentelijk). In ieder geval is hier het resultaat: http://members.lycos.nl/mgdam/virtualdub_test.JPG Ben nu bezig die schijf leeg te maken, ik wil nu toch wel s weten waar t aan ligt als ik je zo hoor dat je met jouw systeem zo mooi kan capturen, moet ik dat idd ook kunnen!!
Link naar reactie
Dit wordt toch een lastige.... :cry: Ik zou er ook maar rekening mee gaan houden dat wellicht de driver voor XP niet erg best is. De uitslag betekend dat in ieder geval de maximale datarate naar je hd voldoende is ,zo'n 19 MB/sec is meer dan voldoende. Nu is die test een beetje verneukeratief want die test werkt ook nog op een bijna volle hd aangezien hij eerst een container van 50 MB aanmaakt en dan pas de video erin dumpt, de ruimte hoeft dus niet on the fly vrijgenmaakt te worden terwijl dat bij normale capture wel het geval is, is je schijf dsan bijna vol dan dondert de datatransmissie helemaal in elkaar met dropped frames als gevolg. Volgende vraag: wat is eigenlijk de systeem belasting tijdens capture? Je kunt dit zien in het Vdub capture venster. Andere probeersels: met video/overlay en video/preview kun de manier van videoweergave tijdens capture veranderen, overlay is het mooist maar kan wel eens problemen geven wo een enorme systeembelasting/tegenhanger is dat je tijdens overlay niet echt ziet wat je captured. Preview is een wat primitieve weergave methode maar wel erg betrouwbaar. Laat ik ook het volgende vragen: gebruik je de laatste versie video-capture-driver? Hier vind je de laatste versies: ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA/NVIDIA/v6x00/ Hier is de index van de pagina: ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA/NVIDIA/v6x00/index.txt Afgaande op wat ik zie denk ik dat je driver Win2KXP_3140B.ZIP + WDM1_19.ZIP zou moeten gebruiken? Hier zie de laatste versie tweakutil(364b): ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA/ASUS_VGA_TOOLS/index.txt Met ftp: ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA/ASUS_VGA_TOOLS/
Link naar reactie
Als je de detonator van nvidia gebruikt dan is 3140 inderdaad overbodig. WDM1.9 is echter volgens mij wel nodig Ik heb zelf enige tijd een asus kaart gehad dus weet een beetje hoe het zit maar toch niet helemaal. Ik heb ook geprobeert een manual van jouw kaart te dl om uit te vinden wat deze misterieuse "tweakutil" is maar de manual is (tijdelijk?) niet te downloaden, ik krijg een 404 error.
Link naar reactie
De vraag is wat het ding precies doet.... Ik weet dat voor een goede capture DMA/busmastering van de capture device (= dus wat anders dan de dma van je harddisk) nodig is bij een Wintv kaart. Meestal komt dit erop neer dat de wintv kaart in je eerste pci slot moet zitten daar die in ieder geval werkt met busmastering/dma. Het komt er dan dus op neer dat de videostroom rechtstreeks van de capturedevice naar het hoofdgeheugen kan worden getransporteerd zonder tussenkomst van de cpu. Hoe dat nu precies zit met een videokaart in een AGP slot weet ik niet, voor mijn Asus 3200 en 3400 die ik heb gehad was zo'n "tweakutil" destijds niet nodig, maar ja dat is alweer lang geleden....
Link naar reactie
Tussen zou moeten kunnen en kunnen is een groot verschill. Ik heb zelf erg slechte ervarngen met capturen via een AGP kaart en heb na twee weken proberen de kaart toen weggedaan (ASUS GforceII mx400) Nu gebruik ik gewoon een Hauppauge Wintv kaartje PCI en eigenlijk alleen als ik nognwat van een tape moet overzetten. dit werkt altijd zonder problemen en tot de volle DVD resolutie. Wel werk ik in twee stappen. Ik maak eerst een divx bestand van de capture en zet dan de datarate op maximaal. Dit geeft een groot bestand maar wel van goede kwaliteit. Het kan kleiner maar dan moet ik kijken hoe veel compressie ik toe kan passen en ik heb meer schijfruimte dan zit dat te doen :wink: daar na laat ik de Mpg coder los op de file en maak wer alsnog een dvd vcd of Svcd van. De divz codec vraagt ook nog eens veel minder van het systeem dan een Mpg coder dus je heb gewoon veel minder systeembelasting. Ik weet gewoon dat mijn capturekaartje niet echt je van het is maar dat is ook zo met de AGP kaarten het is tenslotte een extra'tje en voor een goed reslutaat moet je gewoon een losse kaart nemen (liefst hardware) het kan maar je merkt ondertussen wel dat het een berg problemen geeft. Ik zal het blijven volgen mar ik ga er een beetje vanuit als het wel lukt in een lagere resolutie het een groot probleem zal blijven en je dan toch moet gaan nadenken wil ik er mee doorgaan of me erbij neerleggen..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...