Ga naar inhoud

Het is weer zover, een videokaart aanbeveling gevraagd.


Aanbevolen berichten

Na enige tijd (en verschillende spellen later) heb ik besloten dat ik toe ben aan een mogelijke upgrade aan mijn videokaart. Spellen als WoW, F.E.A.R 2, Crysis, BioShock en Assassin's Creed worden nagenoeg flawless gedraaid, maar nu ik GTA IV heb aangeschaft heb ik de settings tot low moeten draaien om een vloeiende spelervaring te krijgen (op high doet ie het ook redelijk, maar niet 100% vloeiend.) Zelf heb ik nul komma nul pc-sleutel ervaring (heb gelukkig een vader die dat wel heeft) en heb ik dus ook weinig te zoeken bij sites die enorme lappen text voorschotelen met allemaal cijfers waar ik toch niets van begrijp. Mijn huidige videokaart is een NVidia Geforce GT 120 met 1 GB geheugen(zat standaard bij de desktop die ik ongeveer 10 maanden geleden heb gekocht). Mijn computer is een Acer Aspire M3641 met een Intel Core 2 Quad CPU Q9300 @ 2.5Ghz, 4 GB geheugen, 1TB vrije schijfruimte (inmiddels minder door de spellen die geinstalleerd zijn) en draait om Windows Vista 64-bit waar ik (kennelijk als een van de weinigen) nog geen problemen aan heb ondervonden. Als budget heb ik in gedachten iets rond de 130-150 euro, maar als het een grote vooruitgang is ben ik bereid tot rond de 200-230 euro neer te tellen :) Alvast bedankt voor eventuele reacties, Tim.
Link naar reactie
Ten eerste is het vrij opvallend dat je zegt dat Crysis vloeiend draait op je huidige kaart. Volgens mij heb je de settings dan heel laag staan en je hebt een klein schermpje, want zelfs mijn GTX275 kan die niet op de hoogste settings fatsoenlijk spelen. Een GT120 die is vergelijkbaar met een 9500GT dus dat is geeneens een budget gamekaart in de huidige markt. Wat voor beeldscherm heb je? Daarnaast zal die Acer waarschijnlijk voorzien zijn van een niet zo sterke voeding, dus je hebt kans dat die vervangen moet worden wil je een snellere kaart erin zetten. Dus daar kan je al rond de 60-70 euro voor rekenen. Ik zou voor dat systeem niet sneller gaan dan een ATI HD 5750, dat zou al forse verbetering zijn. http://tweakers.net/pricewatch/249984/sapphire-hd5750-512mb-gddr5-pcie.html Wellicht dat die voeding dat nog trekt, dat zou je kunnen proberen.
Link naar reactie
Nouja ik weet niet of alle settings op 100% maximum staan by Crysis maar ik heb geen stotterende beelden. Mijn beeldscherm is een Acer P235H 23" scherm. Ik heb ook tussendoor navraag gedaan bij mensen die ook WoW spelen en zij hebben een Radeon 5770 aangeraden, kost niet veel en is (in hun woorden) eentje die nog wel een tijd vooruit kan. Zelf zat ik ook te kijken naar een GeForce GTX 465 maar ik heb de specs van deze en de Radeon naast elkaar gelegd en het enige verschil is de shadersnelheid (van wat ik kan zien). EDIT: Ik heb nog meer dingen opgezocht en de kans is erg groot dat het inderdaad een 5750 wordt, liefst met 1gb geheugen, anders is 512mb ook geen ramp. Erg bedankt voor de snelle reactie!
Link naar reactie
Bespaar je geld en ga voor de 5750. 1 GB op die kaart is zinloos. Waarom raad ik je de 5750 aan is omdat je zegt dat je binnen een bepaald budget wil blijven. Als je die 5770 neemt dan ben je al 140 euro kwijt en de kans is zeer groot dat je een nieuwe voeding nodig hebt. Dan zit je zeker over de 200 euro. Ik kan je garanderen overigens dat Crysis dan op een zeer laag niveau staat in combinatie met dat scherm, anders zou het niet speelbaar zijn.
Link naar reactie
Uiteindelijk heb ik samen met mijn vader een beslissing kunnen maken: het wordt de ATI Radeon HD 5770 1GB en ik koop er qua voeding een 550W 120mm fan bij (volgens de reviews heeft de 5770 450W nodig om goed te draaien, dan zit je met 550W wel goed). En kost alles bij elkaar maar 225,- dus dat is ook geen rib uit mn lijf. Zodra alles binnen is en geinstalleerd kom je nogmaals bedanken voor de adviezen vast!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...