Ga naar inhoud

pc herkent monitor niet


Aanbevolen berichten

Hallo, Mijn LG monitor was bij de service. Nu heb ik hem gerepareerd terug, maar de computer herkent hem niet als de LG monitor maar als een andere analoge monitor. Ik heb een Nvidia quadro videokaart en heb natuurlijk gebprobeerd de settings te veranderen, maar de LG resolutie wordt niet getoond op de lijst. Ik heb ook gerestart, maar de computer blijft de monitor als Targa analoog zien. Hoe kan ik dit veranderen? Thanks, Rob
Link naar reactie
  • 1 maand later...
[quote:ffe685a577="butterflies"]maar de computer herkent hem niet als de LG monitor maar als een andere analoge monitor. [/quote:ffe685a577] Om welk type LG monitor gaat het? En welke Windows versie draai je? [quote:ffe685a577="butterflies"]Ik heb me rot gezocht naar het inf'je op de driver cd maar kan het niet vinden.[/quote:ffe685a577] Over het algemeen zijn monitor drivers niet vereist. Had je wel de chipset drivers van je moederbord, en de video drivers geïnstalleerd? Omdat ik je Windows versie niet weet, zou je alvast kunnen kijken op de site van Microsoft artikel 307960 http://support.microsoft.com/kb/307960
Link naar reactie
  • 6 maanden later...
Ik kom er niet uit. Ik werk met XP Prof. Het scherm is een LG Flatron W2234S. Heb driver Update gedaan. Helpt niet. Heb een Nvidia Quadro FX 580. Zodra ik naar Nvidia Control Panel ga zie ik dat deze een Targa Analog Display ziet. Geen LG. Mijn tweede monitor wordt wel herkend met de juiste resolutie (Samsung 1920 * 1200). In Control Panel/Display/Settings wordt de monitor Default Monitor genoemd, maar de juiste resolutie (1680 * 1050) zit er niet bij. Voordat de LG bij de service was had ik geen enkel probleem. Graag adviezen, want ik snap er niets meer van.
Link naar reactie
[quote:8a84ab8b5f="butterflies"]Ik kom er niet uit. Ik werk met XP Prof. Het scherm is een LG Flatron W2234S. Heb driver Update gedaan. Helpt niet. [/quote:8a84ab8b5f] Ofschoon er inmiddels een half jaar is verstreken, is me nog niet duidelijk wat je tot nu toe allemaal hebt geprobeerd. Daarbij refereer ik naar dat Microsoft artikel 307960 uit mijn vorig bericht. Zou je stap voor stap kunnen vermelden welke info je zag, met die Probleemoplosser voor beeldweergave. Had je wel alle hyperlinks daaruit gecheckt? Check ook nog deze site van Microsoft [url=http://www.microsoft.com/windowsxp/using/setup/personalize/resolution.mspx]Change your monitor resolution.[/url] Wellicht zou je zelf ook enkele screenshots kunnen posten, om je probleem te verduidelijken.
Link naar reactie
Het gaat hier toch maar om één monitor. Dus als je screenshots post, dan bedoel ik die zoals die laatste Microsoft hyperlink over Display Properties. Dat Windows je monitor niet herkent als een LG Flatron W2234S is niet erg. Het is ook goed als deze wordt herkend als een Plug & play monitor. Als je video drivers correct geïnstalleerd zijn, kun je in Display Properties het aantal kleuren instellen op 16 bit. Via Display Properties > Settings > Advanced > Adapter > List All Modes, check je welke resoluties beschikbaar zijn bij de hoeveelheid Colors en Refresh rate. Op tabblad Monitor kan je checken of deze op 60 Hz staat.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...