Ga naar inhoud

Heb ik gekregen wat ik besteld heb?


Aanbevolen berichten

Vraagje: Onlangs heb ik een bestelling geplaatst van een compleet systeem. Door leveringsproblemen van de vga kaart, ben ik verschillende keren van product veranderd. Uiteindelijk ben ik met een verkoper uitgekomen op een kaart waarvan hij in een mail een link naar hun site geplaatst had. De link werkte perfect en kwam meteen bij de kaart terecht. Alles staat over het product vermeld inclusief het EAN nummer en de vendorcode. Ik ben dus met deze kaart akkoord gegaan, deze zou in mij steen komen. Echter na ontvangst van het systeem, zie ik dat er een andere kaart in mijn pc zit. Het EAN nummer en de vendorcode komen niet overeen. Het gaat trouwens om een Asus EAH4870, 512 mb. Misschien zijn de prestaties van de ontvangen kaart hetzelfde, echter ik heb voor het aangeboden product gekozen ivm de koeling, deze wordt rechtstreeks buiten de kast geblazen. Op de ontvangen kaart zit eenzelfde koelsysteem als op de EAH3870, de warmte blijft in de kast. Ik heb dit natuurlijk (per mail) gemeld, kreeg echter als antwoord: "Het is wel zo dat het plaatje niet altijd overeenkomt met de geleverde versie. De fabrikanten willen nog wel eens een revisie leveren die beter hoort te zijn. Het is dus zo dat de vendorcode daardoor kan afwijken. Terwijl toch de correcte versie geleverd wordt." Nu mag misschien de vendorcode afwijken???? Maar het EAN nummer is toch een uniek nummer? Wat moet ik hiermee aan?
Link naar reactie
Wat ik besteld heb is deze kaart: http://www.asus.com/products.aspx?l1=2&l2=8&l3=726&l4=0&model=2339&modelmenu=1 [/img] Welke ik gekregen heb: http://www.itbank.lt/ASUS+RADEON+HD4870+PCIE+512MB+GDDR3__/ Er zit dan wel DDR5 geheugen op. Maar mij gaat het voornamelijk om de koeling. De prijs was ook behoorlijk ruim 250 euro, dat lijkt mij meer bij de bestelde dan bij de gekregen kaart te horen.
Link naar reactie
Je bent akkoord gegaan met een HD4870 die voorzien is van dual slot koeling. De kaart die je gekregen hebt heeft dit overduidelijk niet. Leg dat zo uit aan de verkoper en dan moet die er maar voor zorgen dat de kaart kostenloos omgewisseld wordt (dus incl. verzendkosten heen en weer). Is hun fout geweest. Heb je trouwens nog de link naar de site van de verkopende partij? Of hebben ze hun website inmiddels daarop aangepast? Zo niet, dan is het helemaal overduidelijk hun fout.
Link naar reactie
Dat bedoel ik. Ja ik heb de link naar de site van de verkopende partij en die werkt ook nog steeds. Ik zet deze natuurlijk nog niet hier, ik ga er vooralsnog vanuit dat dit opgelost wordt. En nogmaals, bij dit product hoort een EAN- en een vendorcode (deze staan netjes bij het product vermeld op hun site). De codes van de ontvangen kaart zijn in ieder geval anders.
Link naar reactie
Ik weet het, zucht.... Maar bij het bewuste bedrijf (ze staan nog hoog aangeschreven ook) krijg ik alleen te horen dat ik accoord ben gegaan met de: "Asus Videokaart PCI-e Radeon HD4870 512MB DDR5 2xDVI/HDCP" En dat de gekregen kaart er uiterlijk anders uit ziet dan op het plaatje, dat ligt aan Asus, daar komt het op neer. Maar als ik van hun een link naar het product op hun site toegestuurd krijg, mag ik er toch vanuit gaan dat ik deze toch ook krijg??? Volgens hun dus niet.
Link naar reactie
kan de kaart wel terugsturen, maar dan zit ik dagen (zeker een week denk ik) zonder pc. Daarbij moet dat volgens mij binnen 7 dagen, dat zal al krap worden. Ik probeer het nog eens per mail, want ze hebben gewoon het verkeerde product geleverd. Het type nummer op hun site komt niet overeen met het typenummer op de verpakking. Er staat nog een toevoeging achter. Al met al vind ik het ontzettend kinderachtig en onprofessioneel gedrag voor zo'n bedrijf die hier toch regelmatig genoemd wordt op het forum. Al helemaal zuur is het als je nagaat dat ik in het afgelopen half jaar bijna voor 1800 euro bij hun gekocht heb. Kreeg vanmiddag wel een mail met de bevestiging dat het bestelde systeem afgeleverd was, en ze zouden het op prijs stellen dat ik een reactie op een van de onderstaande sites wilde zetten..... Nou dat volgt binnenkort wel ......... :evil:
Link naar reactie
Je mag hier gerust de desbetreffende computerzaak neer zetten. Tenslotte bevelen wij hier vaak bepaalde zaken aan, als een zaak zo omgaat met zijn klanten is dat ook van belang voor andere mensen hier op het forum. Dat ze een fout maken kan gebeuren, maar dat ze het op deze manier proberen af te handelen is erg slecht, dus dat mag zeker wel met naam en toenaam hier vermeld worden. Dan gaan we maar een andere winkel aanbevelen voorlopig.
Link naar reactie
nou ja doen dan als ik jou was. Als zij dat nu kunnen garanderen... wel raar trouwens, want het is gewoon een ander product, met ander typenummer dus dat kunnen ze heus wel, maar daar hebben ze geen zin in dan. Ik wil wel graag weten welke zaak dit is. Laat even weten als je wil (mag ook nadat je je geld terug hebt).
Link naar reactie
Nou, niet te vroeg juichen, de soap loopt nog steeds. Heb vanmiddag een mailtje gekregen dat ik nog een keer rma moet aanvragen..... Ik had hun een voorstel gedaan om de juiste kaart te bestellen, deze naar mij te versturen, zodat ik hun verpakking kon gebruiken om de verkeerde kaart retour te sturen, en op deze manier hoeven ze niet te crediteren. Maar dat kon niet. Als ik de kaart terug stuur heb ik het vermoeden, dat ik nog maar af moet wachten of ik het volle bedrag gecrediteerd krijg. Ze vinden wel iets; je hebt een week de kaart gebruikt, of de verpakking is beschadigd od.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...