Ga naar inhoud

Probleem met videokaart en directX


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een nieuwe laptop gekocht met windows vista, en ik wou hier de sims 2 op instaleren. Maar wanneer ik het wil spelen zegt ie het volgende: "Geen met DirectX 9.0c compatibele grafische kaart gevonden op deze computer! Zorg ervoor dat je over een grafische kaart beschikt die compatibel is met directx 9.0c en dat je de meeste recente stuurprogramma's hebt geinstalleerd. Het programma wordt nu afgesloten." Ook meld de laptop bij veel bewerkingen die je start dat de videokaart niet goed genoeg is. Mijn videokaart is een nVidia GeForce 9300m G 256 MB. Heeft iemand een oplossing ? ( DirectX heb ik al gedownloadm, maar werkt niet )
Link naar reactie
Drivers zijn [color=red:c1d4442395]NIET[/color:c1d4442395] op de nvidia site te downloaden, daar het hier een videokaart voor een notebook betreft. Op de nvidea site staan alleen maar drivers voor videokaarten voor een desktop pc. Op de site van acer de drivers en hotfix voor Vista downloaden. Ik heb de 7720 met een 8400M GS. Na installatie van SP1 had ik een klein probleempje met afspelen van DVD, geluid goed maar beeld een beetje stoterig. Probleem na installeren van hotfix verholpen.
Link naar reactie
[quote:286e1b26e0="ReneD70"]Drivers zijn [color=red:286e1b26e0]NIET[/color:286e1b26e0] op de nvidia site te downloaden, daar het hier een videokaart voor een notebook betreft. Op de nvidea site staan alleen maar drivers voor videokaarten voor een desktop pc. [/quote:286e1b26e0] Voor de meeste GO en M series onboard kaarten hebben ze ook wel drivers, alleen voor deze staan ze er niet bij maar bij de maker van de notebook staan meestal wel de goede.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...