Ga naar inhoud

Is het verschil echt groot tussen 8800gts 320/640?


Aanbevolen berichten

Ik zat ff te kijken bij de vga chart 2007 van tom's hardware en daar zag ik dat het verschil in fps bij resoluties vanaf 1600x1200 best meevalt. Is het dan echt nodig om een 640mb versie te kopen als je in games alles wil aanzetten? Als je een 22'' monitor hebt.. [url=http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=778&model2=707&chart=278/]vga charts 2007[/url]
Link naar reactie
Het is allemaal niet zo schrikbarend, zelf had ik ook nog wel es twijfels maar ach als je dan weer zoiets ziet: [quote:261f8e93c4]The GeForce 8800 GTS, with 640MB or 320MB of graphics memory, runs modern games at an acceptable speed and provides comfortable gaming conditions in resolutions up to 1600x1200 and, occasionally, even to 1920x1200. The results of the two versions of the card are in fact identical and purchasing the more expensive 640MB version isn’t reasonable. You may want to add some more money and buy a GeForce 8800 GTX instead. These two cards also have a dangerous rival, ATI Radeon HD 2900 XT, which beats them in quite a lot of tests. You should choose basing on what games you like most, but the GeForce 8800 GTS 320MB seems to be the most optimal solution to us. It isn’t any slower than the 640MB model in usable resolutions but has an official price of only $299.[/quote:261f8e93c4] Met de review en figuren erbij valt het reuze mee: http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/geforce8-roundup_21.html#sect0
Link naar reactie
Dat verhaaltje is al weer wat achterhaald natuurlijk. Een 640MB kost ook maar 335 euro meer, ze waren eerst veel duurder. Heb toch ook wel reviews gezien, waar de framerate bij hogere resoluties behoorlijk sneller zakte, bij de 320. In de gelinkte review gebruiken ze hoogstens 4x AA, en vaak ook geen AA. En daar zit nou juist het grootste verschil.
Link naar reactie
Crysis: het snelste van het snelste, dat zal een van de nieuwe benchmarks worden gok ik. Hoe het zal draaien op een 8800gts... joost mag het weten ;) [quote:4b33597f2b="gerben"]Dat verhaaltje is al weer wat achterhaald natuurlijk. Een 640MB kost ook maar 335 euro meer, ze waren eerst veel duurder. Heb toch ook wel reviews gezien, waar de framerate bij hogere resoluties behoorlijk sneller zakte, bij de 320. In de gelinkte review gebruiken ze hoogstens 4x AA, en vaak ook geen AA. En daar zit nou juist het grootste verschil.[/quote:4b33597f2b] Bij de 320 versie zijn een paar games gevoelig, het alloude Serieus Sam 2 om de een of andere vage reden. Prijs is blijkbaar weer wat gezakt (komt door de 2900xt natuurlijk) 1280x1024 naar 1600x1200 worden algemeen gezien als beetje het kantelpunt van waar een 320 naar een 640er boeiend word. De review is trouwens niet zo oud, maar drivers hebben toch ook nog wel een bepaalde impact, leuk zou dus een andere review zijn met wat zwaardere tests.
Link naar reactie
[quote:349cdd87ac="arjant2"]als je voornamelijk een nieuwe kaart wil voor Crisis dan moet je zeker gewoon wachten tot de game er is. Tegen die tijd is ook de 89xx-serie er, die zijn vast een stuk sneller.[/quote:349cdd87ac] Het is niet zo dat ik een nieuwe videokaart speciaal voor Crysis alleen hoor. Maar t zou mooi zijn als die kaart het lekker vloeiend kan weergeven met "alles" op z'n hoogst. :P Is er al veel bekend over die 9800 serie? Ben erg benieuwd hoe dat zal worden. edit: heb net even gekeken naar de 9800 serie. Ziet er wel leuk uit enzo, maarja het prijskaartje :cry:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...