Ga naar inhoud

Problemen met nieuwe monitor (ViewSonic VA 1912 wide)


Aanbevolen berichten

Beste allemaal, Ik heb net een nieuwe monitor gekocht, een ViewSonic VA1912w (breedbeeld), ter vervanging van de zeer eenvoudige 17-inch koelkast die er eerst aan hing. Verder ziet m'n PC er als volgt uit: AMD 2800+, 2.0 GHz, 512 MB ATI RADEON 9250 Voor zowel monitor als grafische kaart zijn de meest recente drivers geïnstalleerd. Mijn probleem is als volgt: de eerste malen dat ik de pc opstartte met nieuwe monitor geen enkel probleem ondervonden. Echter, sindsdien zijn er allerhande problemen tijdens het opstarten: pc loopt vaak vast in programma's als IE, of tijdens het opstarten van enkele toepassingen zoals McAfee SecurityCenter (dus niet alleen bij wat zwaardere programma's). Tekenend is dat voordat de pc zichzelf opnieuw gaat opstarten, de muis vaak "blijft hangen" (beweegt niet vloeiend, maar in blokken). Het scherm blijft ook wel eens geheel zwart tijdens het opstarten. Overigens zijn er niet altijd problemen: op sommige momenten lijkt er geen enkel probleem te zijn, en kan ik alles draaien wat ik maar wil. Qua oplossingen heb ik geprobeerd de resolutie lager te zetten, maar dat helpt niet. Wat mij betreft lijkt het erop dat de pc last heeft van een geheugentekort. Kan iemand dat mijn vermoeden bevestigen of heeft er iemand een andere mogelijke verklaring? Zo ja, wat is dan de oplossing?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...