Ga naar inhoud

Nieuwe videokaart voor 3200 x 1200


Aanbevolen berichten

Ik heb momenteel een NEC LCD 2080UX op 1600 x 1200 draaien op een Athlon64 machine, prima beeld. Ik denk erover om mijn desktop te verdubbelen met nog zo'n monitor, maar ik wil mijn 1200 verticale resolutie niet kwijt. Er komt dus een nieuwe videokaart met 2x DVI. Moet ik nu perse zoeken naar een kaart die 3200 x 1200 aankan (die zijn er dus haast niet), of kan een huidige goede kaart die 2 monitoren met stretched desktop wel aan op 2 x 1600 x 1200? Ik hoef er niet mee te gamen, wel tv-kijken en video bewerken. Graag jullie advies, waarvoor alvast bedankt. F.
Link naar reactie
eh welke kaart heb je nu dan ?? je kan namelijk per desktop een resolutie aanwijzen, dus dat je op beide schermen 1600x1200 vastzet. Dan kun je ook per beeldscherm internet explorer (of welke internetbrowser je ook gebruikt) optimaliseren, en trekt het niet over het hele beeld heen. ATi kaarten hebben deze optie wel, maar daar heb ik persoonlijk slechte ervaring mee. nVidia doet het hierop beter. Ik heb een dual setup gehad icm een GF6800GT 256MB AGP kaart. Hoop dat je zoiets bedoeld ? Groetzz
Link naar reactie
Ik heb nu een 3D Prophet 9000 Series (dus Radeon) met een VGA en een DVI uitgang en 128 Mb. Ik weet dat je de resolutie op beide monitoren kunt vastzetten, dus in theorie zou dat ook op 1600 x 1200 moeten kunnen. Maar in vrijwel alle specs van de betere grafische kaarten wordt gesproken over een max resolutie van 2560 x 1600 (dus anders dan wat ik wil), 3200 x 1200 wordt nooit genoemd. En ik kom er dus niet achter of hier nu de max resolutie van 1 DVI-uitgang wordt bedoeld, of van die beide samen als je over 2 monitoren 1 grote desktop maakt. Ziedaar mijn probleem, en of iemand wellicht een 3200 x 1200 desktop heeft geinstalleerd, en zo ja: hoe dan? Vr. groeten, F.
Link naar reactie
die max reso van 2560x1600 geldt voor een 30" monitor, waarmee ze bedoelen dat die reso dus voor 1 beeldbuis is. Je moet dus niét kijken naar een dubbele waarde van 1600x1200. Wat jij daarmee zegt, met 3200x, dan heb je het over een uitgerekte desktop over 2 monitoren (verschrikkelijk irritant beeld heb je dan). [b:8a3061f52c]Praktisch[/b:8a3061f52c] elke kaart die 1600x1200 aankan, kan dit op 2 monitors trekken ! Laat je dus niet weerhouden daardoor. Groetzz
Link naar reactie
Het zit vrij eenvoudig in elkaar: Je hebt nodig: een videokaart, met 2 aansluitingen voor je schermen, en met een resolutie van 1600x1200. Per aansluiting stuurt de videokaart een beeld van 1600x1200 naar een van de schermen, beide schermen krijgen dus 1600x1200 binnen. Bij Nvidia kun je met de drivers instellen dat je dualscreen draait, en dan zo, dat het beeld verbreed wordt naar 2 schermen. Je zult waarschijnlijk wel gaan merken dat je verhouding niet helemaal klopt, want je krijgt namelijk een aspect ratio van 8:3, en dat is nogal ongebruikelijk. Maar met wat gerommel moet je een heel eind kunnen komen denk ik ;)
Link naar reactie
Allemaal zeer bedankt voor de reactie, ik weet genoeg. En ik zal geen video gaan kijken over 2 schermen uitgesmeerd, want dat lijkt natuurlijk voor geen meter. Maar als je vaak meerdere programma's tegelijk open hebt om in te werken lijkt het mij handig om ze over twee screens te verdelen in plaats van steeds te alt-tabben. Groeten & beste wensen, F.
Link naar reactie
Daar is bij Nvidia een makkelijkere methode voor ipv het uitrekken over 2 schermen, namelijk: Dual Screen. Dan heb je twee schermen met een onafhankelijke resolutie (je kunt beide schermen volledig instellen), en je kunt bijvoorbeeld msn je primaire scherm uitschuiven, naar je secundaire scherm. Ook kun je instellen dat bijvoorbeeld video op het secundaire scherm automatisch fullscreen draait enzo. Erg handig al zeg ik het zelf, gebruikte het zelf wel eens om films te kijken op m'n tv, toen m'n tv het nog deed :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...