Ga naar inhoud

voeding en videokaart


Aanbevolen berichten

[quote:711e2c9318="arjant2"]Ik vroeg mij af of ik een andere (lees betere) videokaart kan aanschaffen als mijn huidige FX 5600 zonder een nieuwe voeding te moeten kopen. Ik heb een 250 Watt voeding.[/quote:711e2c9318] Ik denk dat bijvoorbeeld een 9600XT of een FX5700Ultra nog wel lukken zal. Een 9800PRO/FX5900(XT)word denk ik te zwaar voor die voeding, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen. En idd zal een X800 of GF6800 sowieso niet lukken.
Link naar reactie
[quote:45e7c344fa="arjant2"]oke dan zal het denk toch eerst een nieuwe voeding worden want naar een 9600 XT is niet zo een grote vooruitgang... Dat is het geld niet echt waard lijkt mij....[/quote:45e7c344fa] Wat voor kaart wil je kopen dan? Als je bv een 9800PRO nemen wilt, zal ik het sowieso wel ff proberen. straks werkt alles wel goed, en zit je met een voeding teveel.. :wink:
Link naar reactie
Radeon 9800 PRO of GeForce 6800 met een 250watt voeding? zou ik niet doen. Als je de mogelijkheid hebt om een krachtigere voeding in je kast te doen kan je de gok wagen, mocht je systeem onstabiel worden kan je als nog een andere voeding kopen. Kan je geen andere voeding in je systeem kwijt dan deze 250watt dan zou ik de gok niet wagen.
Link naar reactie
Ik heb zelf de 6800, 6800GT en 6800Ultra in een 3ghz P4 systeem getest (zien Intel specs in onderschrift), deze test staat in Computer! totaal nr. 10 (nog even geduld dus ;) ). Voor de 6800GT en 6800Ultra geld wel dat de 3ghz cpu er voor zorgde dat er weinig verschil tussen de 2 zat in veel gevallen. tussen de 6800 en 6800GT was de CPU stuk minder een bottleneck. Je kan dus wel investeren in een 6800GT, alleen een Ultra zou doodzonde wezen. Je CPU is wel een beetje een bottleneck maar niet zo erg dat je de aankoop moet laten, gewoon gaan voor de 6800GT :)
Link naar reactie
Ja, max resolutie is 1024x768 voor jou, je kan beter een 6800 128mb nemen (dus nonGT/Ultra) als je niet van plan bent voorlopig een groter beeldscherm te kopen. Ik heb de 6800, 6800GT, 6800Ultra en X800 PRO, X800XT getest in een en dezelfde machine (Intel systeem zie specs on onderschrift) op een resolutie van 1024x768 maakt het niet al te veel uit wat voor kaart je hebt. de 6800GT is alleen wat sneller als je AA6x + AF16x gebruikt. er is ook een 256mb versie van de 6800, die is wel aan te raden omdat 256mb wel zo lekker is met toekomstige games.
Link naar reactie
oke, dan moet ik eens kijken of die op de kop te tikken is die met 256 MB. Volgens mij niet zo makkelijk. ik had al even geinformeerd, volgens mij heeft Asus er 1, maar die is nergens op voorraad, geen leverancier heeft enig idee wanneer ze komen. nog maar even geduld dus dan.... het verschil tussen een 6800 met 256 MB en een GT is echter maar 35 a 40 euro, dat is weer niet zo veel eigenlijk. Misschien over een jaartje een groter scherm
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...