Ga naar inhoud

GeForce 6800 (NV40) + Radeon X800 (R420) Part II


Aanbevolen berichten

Hoe zit dat met die watergekoelde X800 XT? Zijn dit goede waterblokken of is het vergelijkbaar met de standaard koeling die normaal op een kaart zit? Ik hoop ook dat de kaarten eind juni leverbaar zijn, zit nog te twijfelen tussen een Pro en XT, maar ik denk toch dat het de XT wordt. :wink:
Link naar reactie
  • Reacties 322
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    323

[quote:24eb27b58d="arjant2"]prijzen voor de club 3d 6800 en 6800 pro zijn ook bekend http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/361 daarmee is de 6800 toch wat duurder dat zijn ATI tegenhanger de X800 PRO[/quote:24eb27b58d]Arr.. de prijs van de 6800 valt me vies tegen. De X800 PRO is een stuk aangenamer geprijst. Ik verwacht dan ook een prijs-strijd binnenkort.
Link naar reactie
[quote:519efd889e="GreyHornet"]oh had ik tijdje geleden ook al gezien bij salland , maar wie zegt dat dit de uiteindelijke prijzen worden......... :-?[/quote:519efd889e]nou de verschillende shops bieden ze aan voor deze prijs dus neem aan dat ze het ook daarvoor leveren? @RD: Ja de prijs voor de ultra valt me ook reuze mee, die van de 6800 valt me wat tegen, duurder als de X800 pro en waarschijnlijk iets minder in prestaties....
Link naar reactie
[quote:b1fb50a3f7="Red Dragon"]Eerste GeForce 6800 non-ultra kaarten van ASUS gespot in Japan: http://www.tweakers.net/nieuws/32583 Altijd weer die jappaners die de nieuwste hardware als eerste hebben. :x[/quote:b1fb50a3f7] Nee hoor... de Canadezen zijn altijd als eerst met ATi producten :wink:
Link naar reactie
[quote:e42d95579c="CJ @ GoT"]Op Tech Report is een interview verschenen met David Nalasco, ATi's Technology Marketing Manager. Interessante stukken: [list:e42d95579c][*:e42d95579c]Ze kijken nog naar de mogelijkheden om met een X800 kaart voor $299,- te komen, maar daarover staat nog niets vast (dus ook niet de X800SE!!) [*:e42d95579c]ATi is niet met een dual DVI kaart gekomen omdat de markt uitwijst dat nog zeer veel flatpanels met een VGA aansluiting worden verkocht/gemaakt. Third party fabrikanten staan echter vrij om een dual DVI kaart uit te brengen. [*:e42d95579c]Catalyst Control Centre "in the near future" inclusief nieuwe HydraVision. [*:e42d95579c]Refresh cycle van 6 maanden blijft, dus opvolger X800 in November [*:e42d95579c]FP32 heeft 33% meer transistors nodig. Dat zou dan uitkomen op ongeveer 210 miljoen transistors als R420 het zou ondersteunen. [*:e42d95579c]Uitleg hoe de X800 omgaat met specifieke SM3.0 zaken zoals Vertext Texture Fetch, Dynamic Branching, Looping en Geometry Instancing, en wat de voordelen en nadelen zijn van deze zaken. [*:e42d95579c]ATi is druk bezig met het testen van Temporal AA. En ook de oudere Radeon kaarten zullen Temporal AA ondersteuning krijgen in de drivers [*:e42d95579c]X800 kan ook supersampling aan met programmable sample patterns, maar dit wordt niet geactiveerd in de drivers. [*:e42d95579c]De X800 kan maximaal 32 Z/Stencil Ops per clock aan wanneer er AA gebruikt wordt zoals al bekend was. Nadeel: alleen wanneer er AA gebruikt wordt. Voordeel: ook wanneer er color writes geactiveerd worden, nVidia kan dit dan niet. R300 architectuur schijnt ook 2 pixels per clock te kunnen produceren, dit zou dan uitkomen op 16 Z/Stencil ops per clock wanneer er AA gebruikt wordt (?). [*:e42d95579c]Texture Filtering Quality van de X800 is net zo goed, dan wel beter dan de R3x0 series die geen adaptive trilinear filtering gebruiken. Als mensen voorbeelden vinden van gevallen waar dit niet zo is, dan mogen ze dit naar ATi toesturen. [*:e42d95579c]ATi was niet in staat om publiekelijk te vertellen wat de voordelen zijn van hun adaptive trilinear algorithm omdat er nog een patent-aanvraag loopt. Als ze nu zouden vertellen hoe het precies zou werken dan zou de concurrent er ongestrafd mee aan de haal kunnen gaan. [*:e42d95579c]Over het algemeen is ATi wel tevreden over hun OpenGL performance, maar er zit veel oude shit in de drivers. Het duurt wat langer om dit te updaten en ook Nalasco praat over een complete refresh van de OpenGL drivercode en dat het iets is waar ze naar uit kijken.[/list:u:e42d95579c] http://techreport.com/etc/2004q2/nalasco/index.x?pg=1 [/quote:e42d95579c]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...