anoniem Geplaatst: 17 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2004 Ik heb er geen problemen mee dat Ati dat doet. Nvidia kon er gewoon niet over dat Ati sneller is/was. Natuurlijk niet goed van Ati, maar ik denk dat het bij allebei de fabrikanten gewoon zo blijft. Wat ze er ook van zeggen :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2004 [quote:e36dade573="royzwiers"][quote:e36dade573="arjant2"]Ai ai, zou dit waar zijn? dan zou ATI zich schuldig gaan maken aan hetzelfde als Nvidia in het verleden deed, optimalisaties...... trilinair filteren zou geen triliniair zijn maar een combinatie van biliniair en triliniair...... http://www.tweakers.net/nieuws/32475[/quote:e36dade573] als dit waar is dan krijgen we gewoon weer precies het zelfde gez**k als met nvidia.... laten we maar hopen dat het niet waar is :([/quote:e36dade573]Een optimalitsatie is geen cheat, niet per defenitie. Volgens mij gaat het hier om een truukje om de boel te versnellen zonder merkbaar kwaliteits verlies Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2004 tja op zich is zo een optimalisatie leuk, maar er wordt uiteindelijk niet gedaan wat de maker van het programma zegt. en dan is nog de vraag of het bij alle spellen zo werkt of dat dit een optimalisatie is speciaal voor bepaalde benches.... afwachten maar wat er verder over bekend wordt.... dit is niet de plaats om te discussieren over het nut/onnut van optimalisaties Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2004 De wereld zit over het algmeen als volgt in elkaar. Optimalisatie van ATI: Noodzakelijk en goed gedaan Optimalisatie van nVidia: Cheat en weet ik al niet meer :-? :roll: :evil: :( Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2004 De wereld zit over het algemeen als volgt in elkaar: Ieder heeft zijn eigen perceptie van de werkelijkheid :wink: maar even zonder onzin, het blijft op deze manier moeilijk kaarten met elkaar te vergelijken..... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2004 [quote:a087a74d37="Slashhead"]De wereld zit over het algmeen als volgt in elkaar. Optimalisatie van ATI: Noodzakelijk en goed gedaan Optimalisatie van nVidia: Cheat en weet ik al niet meer :-? :roll: :evil: :([/quote:a087a74d37] :lol: zeker weten !! :roll: Als het bij ATI net zo is dat als je tri vraagt en dat niet krijgt is het net zo beroerd als nVidia deed. Optimimalisatie is niet erg zolang het maar niet zichtbaar is en ja op een gegeven moment werd er op iedere nvidia slak zout gelegd omdat ze bezig bleven met trucks uithalen om ATI nog een beetje bij te blijven en dat ging irriteren. [url=http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=12486]Deze draad[/url] op b3d moet je lezen, wordt weer alles in besproken door "grote" namen in de industrie (voor zover ik weet) In die draad staat ook de officiele respons van ATI [quote:a087a74d37]There has been a lot of discussion about our trilinear filtering algorithms recently. The objective of trilinear filtering is to make transitions between mipmap levels as near to invisible as possible. As long as this is achieved, there is no "right" or "wrong" way to implement the filtering. We have added intelligence to our filtering algorithm to increase performance without affecting image quality. As some people have discovered, it is possible to show differences between our filtering implementations for the RADEON 9800XT and RADEON X800. However, these differences can only be seen by subtracting before and after screenshots and amplifying the result. No-one has claimed that the differences make one implementation "better" than another. Our algorithm for image analysis-based texture filtering techniques is patent-pending. It works by determining how different one mipmap level is from the next and then applying the appropriate level of filtering. It only applies this optimization to the typical case - specifically, where the mipmaps are generated using box filtering. Atypical situations, where each mipmap could differ significantly from the previous level, receive no optimizations. This includes extreme cases such as colored mipmap levels, which is why tests based on color mipmap levels show different results. Just to be explicit: there is no application detection going on; this just illustrates the sophistication of the algorithm. We encourage users to experiment with moving the texture preference slider from "Quality" towards "Performance" - you will see huge performance gains with no effect on image quality until the very end, and even then, the effect is hardly noticeable. We are confident that we give gamers the best image quality at every performance level. Microsoft does set some standards for texture filtering and the company's WHQL process includes extensive image quality tests for trilinear filtering and mipmapping. CATALYST passes all these tests - and without application detection, which could be used if you wanted to get a lower-quality algorithm go undetected through the tests. Finally, ATI takes image quality extremely seriously and we are confident that we set the bar for the whole industry. We don't undertake changes to our filtering algorithms lightly, and perform considerable on-line and off-line image analysis before implementing changes. This algorithm has been in public use for over a year in our RADEON 9600 series products, and we have not received any adverse comments on image quality in that time. If anyone does find any quality degradation as a result of this algorithm, they are invited to report it to ATI. If there is a problem, we will fix it.[/quote:a087a74d37] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2004 Dx9c schijnt in de laatste build van SP2 te zitten [url=http://www.warp2search.net/modules.php?name=News&file=article&sid=18007&mode=thread&order=0&thold=-1]Link[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2004 wanneer komt de 6800gts uit ?? als het goed is hoor ik volgende week wat er gebeurt met me 9700pro :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2004 [quote:2610489bf1="hjs"]Dx9c schijnt in de laatste build van SP2 te zitten [url=http://www.warp2search.net/modules.php?name=News&file=article&sid=18007&mode=thread&order=0&thold=-1]Link[/url][/quote:2610489bf1] Mooi, nu maar hopen dat DirectX 9.0c ook snel los verkrijgbaar is ipv alleen in SP2. Ik ben namelijk erg benieuwd naar de Pixelshader Model 3.0 van nVidia en of dat nog wat uitmaakt. o ja. laten we die ATI optimalisatie maar even voor wat het is, ik heb geen zin om deze topic daar aan op te offeren. De GeForce 6800 GT (zonder S) kan je al bestellen bij www.alternate.de van Gainward. (499 Euro) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2004 hmm dat ding is me te duur, ik bestel de X800pro wel (en dan hopelijk goed moddable :P) heb ik een X800XT voor minder dan 400 hier thuis liggen :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2004 [quote:fa4bd97594="NoepZor"]hmm dat ding is me te duur, ik bestel de X800pro wel (en dan hopelijk goed moddable :P) heb ik een X800XT voor minder dan 400 hier thuis liggen :D[/quote:fa4bd97594]Of een kapot stuk hardware zonder garantie, door het modden, dat je voor 1 euro op e-bay kunt proberen te verkopen :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2004 Wat mij betreft kan dat hele IQ verhaal de prullenbak in, sterker nog, op diverse sites vind ik het IQ van X800 zelfs iets beter dan de 9800XT en 6800 (minder blur) bekijk deze maar eens in 2 nieuwe vensters in het midden heeft de X800 minder blur: COD X800 in: [img:8aa42d5fda]http://www.ixbt.com/video2/images/r420xt/r420-anis16x.jpg[/img:8aa42d5fda] 9800: [img:8aa42d5fda]http://www.ixbt.com/video2/images/nv40/r360-anis16x.jpg[/img:8aa42d5fda] [img:8aa42d5fda]http://www.ixbt.com/video2/images/nv40/nv40-anis16x.jpg[/img:8aa42d5fda] SS de boomstam rechts is bij ATI iets scherper: X800: [img:8aa42d5fda]http://techreport.com/reviews/2004q2/radeon-x800/x800-aniso.jpg[/img:8aa42d5fda] 6800U: [img:8aa42d5fda]http://techreport.com/reviews/2004q2/radeon-x800/6800-aniso.jpg[/img:8aa42d5fda] Het zijn allemaal kleine dingen, maar ATI's IQ heeft een fotofinish voordeel ;) BTW. je ziet de verschillen eigenlijk alleen, door de plaatjes in een apart venster te openen en dan te switchen Het enige wat wel relevant is en wat ik me nog afvraag, is ofdat in de vergeling met de gf6800 er niet full trilinear voor de AF voor de gf6800 is gebruikt, wat dat zou geen eerlijke vergelijking geweest zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2004 Je moet eigenlijk AF eN AA testen op een 2 indentieke pc's naast elkaar zien met een 6800U en X800, dan kan je pas echt een beetje oordelen. Screenshots zegen ook niet alles. Je kan inderdaad wel goed het verschil zien bij die boom in Serious Sam SE. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2004 dat maakt mij niet zo uit, door het scherpe moet je anti - aliasing weer aangooien om die kartels weg te krijgen :) ik ga gewoon voor de meeste performance voor mn dineros 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2004 asus toch single-slot : GeForce 6800ultra [img:9fd402c711]http://www.hardwareluxx.de/andreas/News/asusV9999Pic4.jpg[/img:9fd402c711] http://www.hardwareluxx.de/story.php?id=320 zwaar mooi 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2004 Impressive... :o Ik ben echt serieus een GF 6800ultra aan het overwegen :D Of toch maar niet? :lol: Nee ik houd het maar bij de ASUS X800 :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2004 ik zag dit op hardware.info staan: [quote:18c9aac087]nVidia heeft alleen de prijs van de GeForce 6800 Ultra onthuld, die op € 415 ligt. De kleine broertjes van de kaart zullen € 332 en € 249 gaan kosten. [/quote:18c9aac087] dit valt me hard mee, volgens mij veel goedkoper dan de ATi's Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2004 [quote:4e9252d4e1="NoepZor"]ik zag dit op hardware.info staan: [quote:4e9252d4e1]nVidia heeft alleen de prijs van de GeForce 6800 Ultra onthuld, die op € 415 ligt. De kleine broertjes van de kaart zullen € 332 en € 249 gaan kosten. [/quote:4e9252d4e1] dit valt me hard mee, volgens mij veel goedkoper dan de ATi's[/quote:4e9252d4e1] dat staat er , dat duurt nog wel een hele tijd voor die prijzen doorgevoerd worden :-) :-) maar wat heb je aan een high-end kaart zonder AA & AF :D daarom ga ik voor de ATi , met de beste kwaliteit.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2004 En als directX 9.0c ervoor zorgt dat de 6800 weer beter presteerd + nieuwe drivers? En de benchmarks van de fabrikanten zelf met het eind product? Of zal er niks meer te verbeteren zijn? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2004 oh, de 6800 is nog zeker te verbeteren door middel van drivers. Of ze daarmee de X800 inhalen is maar de vraag, ATI heeft ook een goed driverteam welke niet stil zit ;) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen