Ga naar inhoud

GeForce 6800 (NV40) + Radeon X800 (R420) Part II


Aanbevolen berichten

  • Reacties 322
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    323

[quote:e36dade573="royzwiers"][quote:e36dade573="arjant2"]Ai ai, zou dit waar zijn? dan zou ATI zich schuldig gaan maken aan hetzelfde als Nvidia in het verleden deed, optimalisaties...... trilinair filteren zou geen triliniair zijn maar een combinatie van biliniair en triliniair...... http://www.tweakers.net/nieuws/32475[/quote:e36dade573] als dit waar is dan krijgen we gewoon weer precies het zelfde gez**k als met nvidia.... laten we maar hopen dat het niet waar is :([/quote:e36dade573]Een optimalitsatie is geen cheat, niet per defenitie. Volgens mij gaat het hier om een truukje om de boel te versnellen zonder merkbaar kwaliteits verlies
Link naar reactie
tja op zich is zo een optimalisatie leuk, maar er wordt uiteindelijk niet gedaan wat de maker van het programma zegt. en dan is nog de vraag of het bij alle spellen zo werkt of dat dit een optimalisatie is speciaal voor bepaalde benches.... afwachten maar wat er verder over bekend wordt.... dit is niet de plaats om te discussieren over het nut/onnut van optimalisaties
Link naar reactie
[quote:a087a74d37="Slashhead"]De wereld zit over het algmeen als volgt in elkaar. Optimalisatie van ATI: Noodzakelijk en goed gedaan Optimalisatie van nVidia: Cheat en weet ik al niet meer :-? :roll: :evil: :([/quote:a087a74d37] :lol: zeker weten !! :roll: Als het bij ATI net zo is dat als je tri vraagt en dat niet krijgt is het net zo beroerd als nVidia deed. Optimimalisatie is niet erg zolang het maar niet zichtbaar is en ja op een gegeven moment werd er op iedere nvidia slak zout gelegd omdat ze bezig bleven met trucks uithalen om ATI nog een beetje bij te blijven en dat ging irriteren. [url=http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=12486]Deze draad[/url] op b3d moet je lezen, wordt weer alles in besproken door "grote" namen in de industrie (voor zover ik weet) In die draad staat ook de officiele respons van ATI [quote:a087a74d37]There has been a lot of discussion about our trilinear filtering algorithms recently. The objective of trilinear filtering is to make transitions between mipmap levels as near to invisible as possible. As long as this is achieved, there is no "right" or "wrong" way to implement the filtering. We have added intelligence to our filtering algorithm to increase performance without affecting image quality. As some people have discovered, it is possible to show differences between our filtering implementations for the RADEON 9800XT and RADEON X800. However, these differences can only be seen by subtracting before and after screenshots and amplifying the result. No-one has claimed that the differences make one implementation "better" than another. Our algorithm for image analysis-based texture filtering techniques is patent-pending. It works by determining how different one mipmap level is from the next and then applying the appropriate level of filtering. It only applies this optimization to the typical case - specifically, where the mipmaps are generated using box filtering. Atypical situations, where each mipmap could differ significantly from the previous level, receive no optimizations. This includes extreme cases such as colored mipmap levels, which is why tests based on color mipmap levels show different results. Just to be explicit: there is no application detection going on; this just illustrates the sophistication of the algorithm. We encourage users to experiment with moving the texture preference slider from "Quality" towards "Performance" - you will see huge performance gains with no effect on image quality until the very end, and even then, the effect is hardly noticeable. We are confident that we give gamers the best image quality at every performance level. Microsoft does set some standards for texture filtering and the company's WHQL process includes extensive image quality tests for trilinear filtering and mipmapping. CATALYST passes all these tests - and without application detection, which could be used if you wanted to get a lower-quality algorithm go undetected through the tests. Finally, ATI takes image quality extremely seriously and we are confident that we set the bar for the whole industry. We don't undertake changes to our filtering algorithms lightly, and perform considerable on-line and off-line image analysis before implementing changes. This algorithm has been in public use for over a year in our RADEON 9600 series products, and we have not received any adverse comments on image quality in that time. If anyone does find any quality degradation as a result of this algorithm, they are invited to report it to ATI. If there is a problem, we will fix it.[/quote:a087a74d37]
Link naar reactie
[quote:2610489bf1="hjs"]Dx9c schijnt in de laatste build van SP2 te zitten [url=http://www.warp2search.net/modules.php?name=News&file=article&sid=18007&mode=thread&order=0&thold=-1]Link[/url][/quote:2610489bf1] Mooi, nu maar hopen dat DirectX 9.0c ook snel los verkrijgbaar is ipv alleen in SP2. Ik ben namelijk erg benieuwd naar de Pixelshader Model 3.0 van nVidia en of dat nog wat uitmaakt. o ja. laten we die ATI optimalisatie maar even voor wat het is, ik heb geen zin om deze topic daar aan op te offeren. De GeForce 6800 GT (zonder S) kan je al bestellen bij www.alternate.de van Gainward. (499 Euro)
Link naar reactie
[quote:fa4bd97594="NoepZor"]hmm dat ding is me te duur, ik bestel de X800pro wel (en dan hopelijk goed moddable :P) heb ik een X800XT voor minder dan 400 hier thuis liggen :D[/quote:fa4bd97594]Of een kapot stuk hardware zonder garantie, door het modden, dat je voor 1 euro op e-bay kunt proberen te verkopen :lol:
Link naar reactie
Wat mij betreft kan dat hele IQ verhaal de prullenbak in, sterker nog, op diverse sites vind ik het IQ van X800 zelfs iets beter dan de 9800XT en 6800 (minder blur) bekijk deze maar eens in 2 nieuwe vensters in het midden heeft de X800 minder blur: COD X800 in: [img:8aa42d5fda]http://www.ixbt.com/video2/images/r420xt/r420-anis16x.jpg[/img:8aa42d5fda] 9800: [img:8aa42d5fda]http://www.ixbt.com/video2/images/nv40/r360-anis16x.jpg[/img:8aa42d5fda] [img:8aa42d5fda]http://www.ixbt.com/video2/images/nv40/nv40-anis16x.jpg[/img:8aa42d5fda] SS de boomstam rechts is bij ATI iets scherper: X800: [img:8aa42d5fda]http://techreport.com/reviews/2004q2/radeon-x800/x800-aniso.jpg[/img:8aa42d5fda] 6800U: [img:8aa42d5fda]http://techreport.com/reviews/2004q2/radeon-x800/6800-aniso.jpg[/img:8aa42d5fda] Het zijn allemaal kleine dingen, maar ATI's IQ heeft een fotofinish voordeel ;) BTW. je ziet de verschillen eigenlijk alleen, door de plaatjes in een apart venster te openen en dan te switchen Het enige wat wel relevant is en wat ik me nog afvraag, is ofdat in de vergeling met de gf6800 er niet full trilinear voor de AF voor de gf6800 is gebruikt, wat dat zou geen eerlijke vergelijking geweest zijn.
Link naar reactie
ik zag dit op hardware.info staan: [quote:18c9aac087]nVidia heeft alleen de prijs van de GeForce 6800 Ultra onthuld, die op € 415 ligt. De kleine broertjes van de kaart zullen € 332 en € 249 gaan kosten. [/quote:18c9aac087] dit valt me hard mee, volgens mij veel goedkoper dan de ATi's
Link naar reactie
[quote:4e9252d4e1="NoepZor"]ik zag dit op hardware.info staan: [quote:4e9252d4e1]nVidia heeft alleen de prijs van de GeForce 6800 Ultra onthuld, die op € 415 ligt. De kleine broertjes van de kaart zullen € 332 en € 249 gaan kosten. [/quote:4e9252d4e1] dit valt me hard mee, volgens mij veel goedkoper dan de ATi's[/quote:4e9252d4e1] dat staat er , dat duurt nog wel een hele tijd voor die prijzen doorgevoerd worden :-) :-) maar wat heb je aan een high-end kaart zonder AA & AF :D daarom ga ik voor de ATi , met de beste kwaliteit..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...