Ga naar inhoud

GeForce 6800 (NV40) + Radeon X800 (R420) Part II


Aanbevolen berichten

  • Reacties 322
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    323

[quote:416548de06="Juggernaut"]Hmmmm ik word gek hier..... nog een week tot loon hier... maar nog geen XT's te krijgen.... In NL dan...[/quote:416548de06] In de VS ook nog niet helaas, anders had je er al een op laten sturen door een van je vrienden toch? :) De XT laat nog wel even een maandje wachten ben ik bang voor, heb geduld, als je denkt dat de XT over 2 weken al te koop is dan kan het je nog wel vies tegen gaan vallen. Over 2 weken gok ik erop dat de PRO pas mondjes maat leverbaar is. ik hoop eerder voor de PRO geintereseerden
Link naar reactie
[quote:65ea08fba6="Red Dragon"]de PRO en de XT zijn daar even duur (458 Euri) :-?[/quote:65ea08fba6] mmhz was me nog niet eens opgevallen :lol: :lol: lolz:-) mijn nieuwe pc'tje wordt btw : a64' 3200+ x800pro/xt / 6800Ultra 1024mb mem twinmos msi k8t neo :-) dat wordt nog eens gamen straks :-) en lekker benchen :D
Link naar reactie
[quote:f0d4f410ff="GreyHornet"] mijn nieuwe pc'tje wordt btw : bla bla x800pro/xt / 6800Ultra bla bla [/quote:f0d4f410ff] cool 3 videokaarten in je pc :D Btw, laten we niet allemaal gaan posten wat voor pc we allemaal willen gaan kopen, koop gewoon je ding en post je 3dmark en Pifast score's in de desbetrefende topic. Post als ik ga kopen: bla bla bla..... zijn er al genoeg, en vaak elke keer opnieuw van dezelfde mensen. Kortom post alleen vragen over wat voor videokaart je eventueel wilt gaan aanschaffen.
Link naar reactie
[quote:5ef49f2e49="Red Dragon"]de PRO en de XT zijn daar even duur (458 Euri) :-?[/quote:5ef49f2e49] is het niet zo dat als je die kaart dan reserveert ze die kaart dan ook voor de dan afgesproken prijsmoeten leveren?want als dat zo is moet je je xt daar bestellen... erg veel goedkoper wordt die niet aan heyt begin van de release lijkt mij zo....
Link naar reactie
Zit wat in, ik weet niet wat er in de algemene voorwaarden staat van die winkel, die zou ik wel eerst eens doorneuzen voordat je met die gedachte een X800 XT koopt. Bij vooruitbetaling lijkt het me wel zo dat ze hem voor dat geld moeten leveren en niet achteraf nog meer geld kunnen vragen
Link naar reactie
[b:fc9afed525]ATi Radeon X800 Pro te modificeren naar X800 XT[/b:fc9afed525] [quote:fc9afed525]De Chinese website Unika is tot de ontdekking gekomen dat ATi's Radeon X800 Pro te modden is naar de XT-variant. Het voornaamste verschil tussen beide kaarten is het aantal pixelpipelines; de X800 Pro beschikt over twaalf pipelines, de X800 XT heeft er zestien. In feite beschikt de Pro-chip wel degelijk over zestien pipelines, maar zijn er slechts twaalf actief. De truc die Unika heeft ontdekt bestaat erin dat twee contactpunten op de core verbonden worden. Het gevolg is dat de vier uitgeschakelde pipelines actief worden, zodat de X800 Pro-kaart nagenoeg dezelfde performance heeft als een X800 XT. De operatie is echter niet zonder risico: niet alleen zijn de contactpuntjes zeer klein, het is helemaal niet zeker dat de vier uitgeschakelde pipelines werken. Veel X800 Pro's zijn 'afgekeurde' X800 XT's, die één of meerdere kapotte pipelines hebben. Meer informatie is te vinden in een [url=http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=12443&postdays=0&postorder=asc&start=0]draadje[/url] op het forum van Beyond3D.[/quote:fc9afed525]ATi Radeon 9500->9700 Pro déjà vu iemand? ;)
Link naar reactie
[quote:25efd456b2="GreyHornet"][quote:25efd456b2="Red Dragon"]de PRO en de XT zijn daar even duur (458 Euri) :-?[/quote:25efd456b2] mmhz was me nog niet eens opgevallen :lol: :lol: lolz:-) mijn nieuwe pc'tje wordt btw : a64' 3200+ x800pro/xt / 6800Ultra 1024mb mem twinmos msi k8t neo :-) dat wordt nog eens gamen straks :-) en lekker benchen :D[/quote:25efd456b2]Dat systeem heb ik al... nu alleen de kaart nog :P
Link naar reactie
[quote:07eeac9e90="Ben Lankamp"][b:07eeac9e90]ATi Radeon X800 Pro te modificeren naar X800 XT[/b:07eeac9e90] [quote:07eeac9e90]De Chinese website Unika is tot de ontdekking gekomen dat ATi's Radeon X800 Pro te modden is naar de XT-variant. Het voornaamste verschil tussen beide kaarten is het aantal pixelpipelines; de X800 Pro beschikt over twaalf pipelines, de X800 XT heeft er zestien. In feite beschikt de Pro-chip wel degelijk over zestien pipelines, maar zijn er slechts twaalf actief. De truc die Unika heeft ontdekt bestaat erin dat twee contactpunten op de core verbonden worden. Het gevolg is dat de vier uitgeschakelde pipelines actief worden, zodat de X800 Pro-kaart nagenoeg dezelfde performance heeft als een X800 XT. De operatie is echter niet zonder risico: niet alleen zijn de contactpuntjes zeer klein, het is helemaal niet zeker dat de vier uitgeschakelde pipelines werken. Veel X800 Pro's zijn 'afgekeurde' X800 XT's, die één of meerdere kapotte pipelines hebben. Meer informatie is te vinden in een [url=http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=12443&postdays=0&postorder=asc&start=0]draadje[/url] op het forum van Beyond3D.[/quote:07eeac9e90]ATi Radeon 9500->9700 Pro déjà vu iemand? ;)[/quote:07eeac9e90]Je moet wel erg rijk of dom zijn om met zo'n dure kaart te rommelen. En je hebt ook geen zekerheid of de pipelines wel goed zijn. Kans is groot dat je een afgekeurde XT hebt, tsja, dan heb je pech. Misschien volgende maand of als ze een nieuwe 'revisie' hebben, zal je vaker te maken hebben met vertraagde XT's
Link naar reactie
Het is de normale gang van zaken dat de meerheid van zo'n Pro versie gewoon afgedankt cq. kapot XT-spul is? Dat lijkt me toch niet :-? . Een deel mss. wel, maar het overgrote deel moet *lijkt me* wel gewoon direct uit de fabriek komen (dus foutloos). Anders dan is ATi bedrijfstechnisch gezien nogal raar bezig... Ik bedoel, stel je eens voor: je maakt een XT voor, zeg, € 500 en verkoopt 'm voor € 600. Een eventuele deels kapotte of afgedankte XT verkoop je dan voor € 500 als Pro. Een 'gewone' Pro kost je € 425 om te maken, en die verkoop je eveneens voor € 500. Je kan nu wel zien dat je voor elke afgedankte XT geen winst meer vangt (immers productieprijs - verkoopprijs = 0). Wat is dan slimmer: vooral afgedankte XT's verkopen of de Pro's massaal produceren? See where I'm getting at? ;)
Link naar reactie
In theorie allemaal leuk en aardig maar in de praktijk gaat het allemaal niet zo makkelijk, neem bijvoorbeeld de Radeon 9800SE, deze was in sommige gevallen te modden naar een 9800 PRO, de kans dat dat lukte lag beneden de 30 % Ik zou er niet te hard op rekenen dat een X800 PRO sucsesvol naar een XT te modden is ook al is de manier al bekend hoe. Een X800 PRO kopen met de achterliggende gedachte een XT er van te maken is erg voorbarig, laten we eerst maar even afwachten hoe hoog het percentage PRO to XT mods lukt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...