Ga naar inhoud

GeForce 6800 (NV40) + Radeon X800 (R420) Part II


Aanbevolen berichten

  • Reacties 322
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    323

[quote:e0f78b44fd="Jasper G."]Droog ijs. :) Ik ben van plan binnenkort een X800 te kopen, ik weet alleen nog niet of ik de PRO of XT variant ga kopen. De kaart gaat voornamelijk gebruikt worden voor het spelen van Far Cry, Half Life 2, STALKER en meer toekomstige games. Ik ben zowieso van plan om over te klokken en er waarschijnlijk ook een nieuwe koeler op te zetten. Is de X800 PRO genoeg of is het het extra geld waard om de XT te kopen?[/quote:e0f78b44fd] Ja met zo'n zware cooling wil het wel :) Ik zou gewoon die kaart nemen die je kan betalen, je kan zelf uit de diverse benchmarks wel zien of je de XT de moeite waard vind, 16 pipe's ipv 12 kan soms behoorlijk schelen. Ik gok erop dat de XT veel moeilijker leverbaar zal worden, dus daar moet je even geduld voor hebben. De X800 XT waar ik mee heb lopen klooien bij Slashhead thuis wou voor gene meter overklokken, denk dat de X800 PRO daar beter in is, maar dat is puur speculatie. Overigens zou ik als ik jou was ook een Athlon 64 aanschaffen voor die game's die je daar op noemt. (doe ik zelf ook overigens)
Link naar reactie
[quote:1d954fcfe1="Red Dragon"][quote:1d954fcfe1="Jasper G."]Droog ijs. :) Ik ben van plan binnenkort een X800 te kopen, ik weet alleen nog niet of ik de PRO of XT variant ga kopen. De kaart gaat voornamelijk gebruikt worden voor het spelen van Far Cry, Half Life 2, STALKER en meer toekomstige games. Ik ben zowieso van plan om over te klokken en er waarschijnlijk ook een nieuwe koeler op te zetten. Is de X800 PRO genoeg of is het het extra geld waard om de XT te kopen?[/quote:1d954fcfe1] Ja met zo'n zware cooling wil het wel :) Ik zou gewoon die kaart nemen die je kan betalen, je kan zelf uit de diverse benchmarks wel zien of je de XT de moeite waard vind, 16 pipe's ipv 12 kan soms behoorlijk schelen. Ik gok erop dat de XT veel moeilijker leverbaar zal worden, dus daar moet je even geduld voor hebben. De X800 XT waar ik mee heb lopen klooien bij Slashhead thuis wou voor gene meter overklokken, denk dat de X800 PRO daar beter in is, maar dat is puur speculatie. Overigens zou ik als ik jou was ook een Athlon 64 aanschaffen voor die game's die je daar op noemt. (doe ik zelf ook overigens)[/quote:1d954fcfe1]Ik zag op meerdere sites dat de XT niet veel verder dan 10 mhz kwam. En de PRO 'm zelfs in haalde kwa klok snelheden. Ik ben niet van plan nog binnen twee maanden een van die twee kaarten te kopen. Misschien ergens eind van de zomer, of zodra deze spellen werkelijk te spelen zijn. Misschien dat tegen die tijd de XT's beter overklokken. Ik ga nog lang geen 64 kopen, dat doe ik pas als iedereen over stapt op Windows 64 bit. Daarnaast kwam mijn set beter uit de bus dan een aantal 64's in de PiFast Challange van 2 maanden geleden. Ik geloof dat ik 54 seconden had. Ik heb er al eerder eens over na gedacht, maar kwam tot de conclusie dat het me teveel geld zou kosten en dat ik er niet zo heel veel op vooruit ging en ook mijn soundstorm kwijt raak :(
Link naar reactie
Asus heeft ook zijn X800 kaarten aangekondigd: http://uk.asus.com/news/2004/20040505-2.htm Plaatje van de kaart is hier te vinden: http://www.guru3d.com/newsitem.php?id=1454 Asus is meestal erg snel met leveren van kaarten, toen ik in November zo snel mogelijk een 9800XT wou hebben was Asus een van de eersten in Nederland die de kaart kon leveren.
Link naar reactie
Weet al iemand wat de prijzen hier zullen worden? Want de indicaties hierop zijn nogal schrikwekkend! Retail Price US X800 Pro 399$ / 333€ X800 XT 499$ / 415€ In de EU (eerste indicaties) X800 Pro 450€ en HOGER! / 540$ X800 XT 599€ en HOGER! / 720$ Op E-Bay gaan de Pro's er voor 450€ en hoger uit. En enkele XT's heb ik er voor 750 en 800€ verkocht zien worden! Als de prijzen er idd zo gaan uitzien bestel ik dus in de VS. Maar weet iemand iets van extra invoerkosten bij dure hardware?
Link naar reactie
@hjs De PCB van Asus is wel Oranje, volgens mij is Asus een van de weinige kaarten bakkers die wel de kaart zelf maakt, maar natuurlijk strict aan het ATI referentie ontwerp vast zit. Ze gebruiken in ieder geval de zelfde cooler. @ Juggernaut Prijzen zijn puur speculatie, je moet gewoon afwachten. Geschiedenis leert dat de een nieuwe topkaart in het begin al snel meer dan 500 Euro kost, reken er maar op dat de X800 PRO in het begin rond de 500 Euro is en de XT rond de 600 Euro. Verbaasd mijn niets.
Link naar reactie
[quote:d81aa31f8a="Red Dragon"]@hjs De PCB van Asus is wel Oranje, volgens mij is Asus een van de weinige kaarten bakkers die wel de kaart zelf maakt, maar natuurlijk strict aan het ATI referentie ontwerp vast zit. Ze gebruiken in ieder geval de zelfde cooler. @ Juggernaut Prijzen zijn puur speculatie, je moet gewoon afwachten. Geschiedenis leert dat de een nieuwe topkaart in het begin al snel meer dan 500 Euro kost, reken er maar op dat de X800 PRO in het begin rond de 500 Euro is en de XT rond de 600 Euro. Verbaasd mijn niets.[/quote:d81aa31f8a]Zeker,... maar ik ken al een paar winkels in de US die ook overzees verzenden, waar de XT echt maar 499$ kost, en niet 499€. Nogal een verschil!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...