Ga naar inhoud

GeForce 6800 (NV40) + Radeon X800 (R420) Part II


Aanbevolen berichten

Ik keek net even op BestBuy en CompUSA, daar zie ik de XT PE al voor pré ordering staan met een ETA van15-25 juni, dat valt me knap tegen, dat wordt waarschijnlijk dus geen 21 mei. Ik zie het er nog van komen dat je hier nog 2 of 3 maanden moet wachten, tot zover het mooi pr.-praatje van direct leverbaar na launch ;)
Link naar reactie
  • Reacties 322
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    323

GDDR3 geheugen word niet zo heet als DDR2 geheugen en het oudere DDR geheugen, hierdoor is koeling niet perse nodig. Wat de Prijzen betreft, dit zijn de prijzen van de kaarten in de VS, simpelweg omrekenen naar Euro's is er niet bij. Ik vermoed dat de X800 PRO 450 Euro gaat kosten en de X800 XT PE zo'n 550 Euro of meer. Mij maakt het niet zoveel uit welk merk het is, het is toch allemaal het zelfde, allemaal Referentie ontwerp van ATI, allemaal Build by ATI. Ik wil gewoon diegene die het snelste leverbaar is, en dan zet ik er eventueel wel een Zalman ZM80D-HP met mem heatsinks op. Ben bang dat de X800XT PE echter pas eind juni of nog later in nederland pas te krijgen is (zie ook de post van SkinnerEd). dat vind ik wel weer wat minder.
Link naar reactie
ik ga gewoon voor de Pro , en als ik geluk heb dan maar modden naar een XT ;) misschien neem ik wel een SE , en mod ik hem naar een pro , maar dat denk ik niet ;) en wat RD zegt , : helemaal gelijk in , over welk merk , maar ja , iedereen heeft weer een eigen voorkeur sterotype bij een bepaald merk ... en een eigen voorkeur in merken , ik ga denk ik voor de MSI , omdat ik hier zeer goede ervaring mee heb ;)
Link naar reactie
Ervaring met MSI heeft niet zoveel te maken met de videokaart, de kaarten zijn allemaal door ATI gemaakt, een ervaring met een merkt boeit dus helemaal niet. //Kajutsa Ik wacht liever dan dat ik uit de USA bestel, vind het wel handig om de leverancier in nederland te hebben als ik een probleem heb met de kaart. Verder heb ik geen haast, mijn Radeon 9800XT doet het nog prima.
Link naar reactie
Sorry die is reeds beloofd aan een kennis van me. Nog een nieuwtje.. ik las net op tweakers dan GDDR4 al weer vollop in ontwikkeling is: http://www.tweakers.net/nieuws/32291 Zie ook: http://www.xbitlabs.com/news/memory/display/20040505122429.html [quote:c3313a4d47] The current goals for the GDDR4 are to complete the process of standardization by the end of 2004 and push up the frequencies towards the 1.40GHz (2.80GHz effective) level. Lower clock-speeds, e.g. 1.00GHz (2.00GHz effective) are achievable by the GDDR3 technology, according to Samsung Electronics, who plans to debut such memory by the end of the year.[/quote:c3313a4d47] 1,4ghz(2,8gh DDR) GDDR4 geheugen :o Doe maar 512mb van die zooi op een ATI R480/R500 of nVidia NB45/NV50 8)
Link naar reactie
[quote:b1616265ec="stefanpack"][quote:b1616265ec="Red Dragon"] Verder heb ik geen haast, mijn Radeon 9800XT doet het nog prima.[/quote:b1616265ec] Sluis die tegen die tijd maar door :wink: (met mn mx440'je :cry: )[/quote:b1616265ec] Mede lotgenoot :evil: Hierbij deel ik officieel mee dat mijn 9700pro richting RMA is, had ik nou maar niet zo grote bek over statische electriciteit enzo :roll: Maargoed, waarom duurt het zolang tot ze goed verkrijgbaar zijn :evil: het enigste wat verkrijgbaar is zijn review samples, en zie daar maar eens aan te komen als je ze uberhaupt mag houden :roll:
Link naar reactie
Gainward heeft zijn kaarten aangekondigd: http://www.guru3d.com/newsitem.php?id=1430 Zoals te verwachten een overgeklokte GeForce 6800 Ultra (een Extreme dus) [list:a6fd90c16b][b:a6fd90c16b]Gainward CoolFX PowerPack! Model Ultra/2600 “Golden Sample” [/b:a6fd90c16b] GeForce 6800 Ultra, 450Plus MHz CoolFXTM Water Cooling 256 MB DDR3, 1200Plus MHz € 899[/list:u:a6fd90c16b] [list:a6fd90c16b][b:a6fd90c16b]Gainward PowerPack! Model Ultra/2600 “Golden Sample”[/b:a6fd90c16b] GeForce 6800 Ultra, 430Plus MHz Enhanced Fan Cooling 256 MB DDR3, 1150Plus MHz € 599 [/list:u:a6fd90c16b]
Link naar reactie
Wat GDDR4 betreft het volgende; Ik heb een gesprek gehad met Joe Macri, hij is de voorzitter van het GDDR4 platform. Ik heb het met hem gehad over wanneer GDDR4 klaar zou zijn. Het klopt dat eind 2004 de specificaties opgesteld moeten zijn. Dus een standaard gecreëerd. Dit is natuurlijk heel wat anders dan een product gereed hebben. Hij sprak tegen mij de verwachting uit de de eerste samples van GDDR4 pas eind 2005 beschikbaar zouden zijn.
Link naar reactie
[quote:ecdfec2272="Red Dragon"]Ervaring met MSI heeft niet zoveel te maken met de videokaart, de kaarten zijn allemaal door ATI gemaakt, een ervaring met een merkt boeit dus helemaal niet. //Kajutsa Ik wacht liever dan dat ik uit de USA bestel, vind het wel handig om de leverancier in nederland te hebben als ik een probleem heb met de kaart. Verder heb ik geen haast, mijn Radeon 9800XT doet het nog prima.[/quote:ecdfec2272] shippen uit VS moet je toch ook invoerrechten betalen ??? dat is pas duur #$$$$$
Link naar reactie
[quote:cbc938d17d="Slashhead"]Wat GDDR4 betreft het volgende; Ik heb een gesprek gehad met Joe Macri, hij is de voorzitter van het GDDR4 platform. Ik heb het met hem gehad over wanneer GDDR4 klaar zou zijn. Het klopt dat eind 2004 de specificaties opgesteld moeten zijn. Dus een standaard gecreëerd. Dit is natuurlijk heel wat anders dan een product gereed hebben. Hij sprak tegen mij de verwachting uit de de eerste samples van GDDR4 pas eind 2005 beschikbaar zouden zijn.[/quote:cbc938d17d] Niet zo heel erg dat het pas eind 2005 word dat het beschikbaar is, als ik het verhaal zo lees wat ik poste kan GDDR3 tot 1ghz (2ghzDDR) gaan en dat is snel genoeg voor de kaarten van eind 2004/begin 2005 lijkt me.
Link naar reactie
Ik vind het wel een beetje voorbarig dat ATi nu al zo laat weten dat ze al met de R5x0 (R500/520) en R600 modellen bezig zijn en daarmee laten weten dat we dan pas echt iets nieuws zullen ervaren. Allemaal marketing, waarmee we nu dus eigenlijk opgenaaid worden met de Radeon X800 als zoethoudertje tegenover de GeForce 6800. De NV40 die echter wel een redelijk unieke architectuur heeft en niet is doorgebouwt op die van de NV30, maar toch ook weer tevergeefs... nVidia slaagt er niet meer in om een beest van een kaart neer te zetten. Beetje triest deze generatie kaarten, maarja ik ben toe aan een nieuwe kaart... toch maar effe een Radeon X800 halen dan :roll:
Link naar reactie
Ik snap niet helemaal waarom je deze generatie kaarten triest vind, ook niet na je verhaal wat je erboven zet. Eindelijk sinds de introductie van de Radeon 9700 PRO een enorme stap voorwaarts in preformance voor zowel nVidia als ATI en meneer vind de kaarten triest..... ik volg je niet.
Link naar reactie
[quote:f78ca17a6e="kajutsa"]Tja, je moet dalijk gewoon weer dik 500euro neertellen voor kaarten met een beetje performanceboost... verder hebben ze geen drastische verbeteringen. En zoals ik al zei, weet je al dat dit niet ATi's geheime wapen is...[/quote:f78ca17a6e] minimaal 500 euro moet je altijd neer tellen voor de top-line kaarten, dat is al jaren zo. En een beetje performanceboost? Kan me niet herrineren dat een nieuwe lijn kaarten zo grote voorruit gang bracht in snelheid. PS2 is gewoon 150% sneller geworden !! Qua techniek is er idd niet zoveel nieuws, maar ja het wachten is natuurlijk ook op dx10, Waarom nu al een dx10 kaart uitbrengen welke waarschijnlijk toch te traag is voor alle dx10 effecten tegen de tijd dat dx10 uitkomt, laat staan tegen de tijd dan dx10 spellen verschijnen !! Het is een beetje saai en conservatief, maar ik vind het wel een goede keuze van ATI om nu vooral te consentrenen op de snelheid met huidige spellen en die van de nabije toekomst door de ps2 snelheid zo op te voeren. Misschien is het over 3 maanden anders, omdat de 6800U het zeer goed doet met ps3 en dx9c (welke dan uit is?), maar dat is koffiedik kijken en niet echt de verwachting.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...