Ga naar inhoud

-= Next-generation videocard Topic =- Deel 1


Aanbevolen berichten

  • Reacties 334
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    335

[quote:b84820c8ed="Slashhead"]Ik ben erg nieuwsgierig naar de NV30, volgens mij wordt dat echt een hele wrede GPU. Ik hoop dat deze GPU veel te bieden heeft wat niks met DirectX 9 te maken heeft, net zo als de Parhelia.[/quote:b84820c8ed]Anders ik wel :) Gezien de uitspraken die nVidia heeft gedaan moet dit echt iets wreeds zijn. Tuurlijk, reclame-praat heb je dan ook altijd nog, maar vast wel meer dan alleen woorden (maw ook daden) ;)
Link naar reactie
Mijn volgende kaart koop ik op beeldkwaliteit in 2D en 3D. Snelheid vind vind ik niet echt interessant meer. Zelfs in FSAA en aniso gaat de GF4 hard zat.... Ik begin toch te neigen naar de Parhelia, maar dan moet die wel goed zijn in openGL, voor mij de belangrijkste API. (SAM ;) ) De vorige Matrox kaarten waren daar niet echt goed in. Maar openGL 1.3 compliant is wel hoopvol en nu maar hopen dat Matrox zijn eigen HDM erdoor drukt :)
Link naar reactie
[quote:1c7882ba28="anthony2u"]dus dat wordt de Matrox Parhelia... schijnt een goed kaartje te zijn, veel mensen hoor je er goede uitspraken over doen! Weet jij dat hij zo'n beetje gaat kosten? [/quote:1c7882ba28] Hij wordt duur.. Ik denk dat dat komt door de 256bits bus, 10bit RAMDAC's en de directX 8 functies. (quad vertex array en de 36-stage pixelshader stage) Dat zijn bij elkaar heel veel transistoren. En dan ook nog eens 256MB !!! Alhoewel ik vermoed dat ze met 128MB uit gaan komen. Ik verwacht prijzen van rond de 600 - 700 euro.
Link naar reactie
Ik doe maar een gok en daarbij kijk ik naar het verleden. Matrox is nooit goedkoop geweest. De G400 koste in het begin erg duur geweest vergeleken de directe concurrentie. Verder is het Parhelia design zeer exclusief en daar moet je gewoon keihard voor dokken. Matrox heeft een andere filosofie als ATI en nVidia. Zij zijn geen fps jagers maar gaan altijd voor maximale beeldkwaliteit.
Link naar reactie
Ik denk dat de NV30 en R300 goedkoper zullen zijn, omdat die waarschijnlijk op 128bits blijven. De geheugen besparende technieken van nV eb ATI maken een 256bits bus denk ik nog niet nodig. Dus dat zal een voordeel zijn ten opzichte van de Parhelia. Verder ben ik benieuwd naar de 2D mogelijkheden van deze kaarten. Even als de non-directX functies.
Link naar reactie
Ati heeft al werkende sample van de R300. die hebben ze gebruikt voor de Doom3 demo op de E3 beurs. ik denk dat de R300 eerder dan de NV30 komt net als de R200 er eerder dan de NV25 was. De R300 zag er met de DoomIII demo erg "impressive" uit moet ik zeggen. //Anthony2u2 Wat de prijzen betreft. de Die-hard Videokaart forumers hier kopen toch wel koste wat het kost die kaarten. Skinnered koopt gegarandeed de Matrox Parhelia 512 vervolgens de R300 en daarna de NV30 :) Ik zelf koop van het najaar de NV30 ook al is ie 500 Euro. dat hoort er bij als je het snelste en het nieuwste wil hebben Ik kijk erg uit naar Computex volgende week, ben benieuwd wat er bekend word gemaakt.
Link naar reactie
A view words from Brian Burke: [i:159ab04784]I can't speak for John Carmack. What I can tell you is that John is a long-time supporter of NVIDIA and Doom III is being designed with NVIDIA graphics in mind. The first two public showings of DOOM III were done on NVIDIA GF3 and GF4 hardware (spreading the love?). John is on the record in his dot plan file as saying that id's primary development platform is on NVIDIA hardware and NVIDIA's OpenGL drivers are his "gold standard". When Doom 3 is ready to ship, our next generation architecture, known as NV30, will provide the ultimate platform for DOOM III and deliver the game the way it's meant to be played. No question about it. Besides, we have the four fastest products on the market right now (GF4 Ti 4600, 4400, 4200 128MB and 4200 64MB) and have little to gain by pushing our fall part. That said, we feel very good about our product offering for the fall. [/i:159ab04784]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...