Ga naar inhoud

-= Next-generation videocard Topic =- Deel 1


Aanbevolen berichten

lekker. als er op een NV30 echt DDR II geheugen komt te zitten mag je rekkenen op geheugen snelheden van zo'n 350 a 400mhz (lees 700 a 800mhz DDR). Op zich een logische stap, een ti4600 kan je vaak makkelijk op 350mhz (700mhz) laten lopen. Ik dacht echter dat ze nog niet zo ver waren met DDRII!?
Link naar reactie
  • Reacties 334
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    335

Club3D verwacht de Radeon 9000 binnen enkele dagen tot een week of twee. Ben errug nieuwsgierig naar die kaart. Ik vind de naam CineFX van de NV30 wel toepasselijk omdat nV altijd zegt bioscoop kwaliteit zoals Shrek en Final Fantasy realtime te willen renderen. Ik zal mijn PC vast open schroeven :wink:
Link naar reactie
[quote:ee875ec9d9="Slashhead"]Club3D verwacht de Radeon 9000 binnen enkele dagen tot een week of twee. Ben errug nieuwsgierig naar die kaart. Ik vind de naam CineFX van de NV30 wel toepasselijk omdat nV altijd zegt bioscoop kwaliteit zoals Shrek en Final Fantasy realtime te willen renderen. Ik zal mijn PC vast open schroeven :wink:[/quote:ee875ec9d9] Ha weer terug van de zonnige oorden ;) Gaat hij officieel zo heten CineFX? Ik had Ultra Geforce 5 oid leuker gevonden :P Krijg jij gelijk weer een R9000 thuisgestuurd door Club3d? Kunnen we weer leuke benches verwachten 8)
Link naar reactie
Bij [url=http://firingsquad.gamers.com/hardware/cinefx/default.asp]FiringSquad[/url] staat ook nog een artikel over de NV30. Hier wat copy&paste: [quote:4c9c4fa1da][b:4c9c4fa1da]Final Thoughts[/b:4c9c4fa1da] NVIDIA’s recent announcements give us a glimpse of what NV3x will be capable of, although there are still quite a few details that have not been announced. We haven’t been given clock speeds of the graphics core or memory subsystem, nor do we know any fill rate or other numbers that can be used as a metric of performance. Instead what we are given is a look at just what is possible with NV3x, and based on what we’ve seen so far it should match up very closely with ATI’s RADEON 9700. Other details that we do know is that NV3x will be built off TSMC’s 0.13-micron manufacturing process, will fully support AGP 8X, and supports high-speed DDR-II memory. In terms of availability, all we know is that NVIDIA has timed NV3x’s release with that of Microsoft’s DirectX 9 API. This puts NV3x somewhere in the fall timeframe, which, if ATI holds up to its RADEON 9700 release schedule, gives ATI a one to three month time-to-market advantage over NVIDIA. Speaking of the RADEON 9700, a lot of preliminary performance estimates have popped up over the web. All of these comparisons have pitted a prototype RADEON 9700 board against the current performance king, NVIDIA’s GeForce4 Ti 4600. It will be interesting to see what configuration final RADEON 9700 boards will ship in, and just how great a performance advantage RADEON 9700 possess when it is launched. We wouldn’t be surprised to see RADEON 9700 ship in 30 days, retake the performance crown from NVIDIA, and NVIDIA subsequently slash prices on its entire GeForce4 line. Once NV3x is released, NVIDIA could then restore its presence in the $400 high-end market. This is just one contingency plan NVIDIA may have in the works. We’ve also heard rumors that NVIDIA is hard at work on an NV25 successor with AGP 8X graphics. Whatever ends up happening, one thing is for sure, we haven’t seen this level of competition since around this same time last year. With Matrox and 3D Labs also playing in the same field (although to a lesser extent) things are even more interesting. This gives consumers choices in the marketplace, and that is definitely a good thing.[/quote:4c9c4fa1da]
Link naar reactie
[quote:154f496fbd="Marcel de Reus"] Gaat hij officieel zo heten CineFX? Ik had Ultra Geforce 5 oid leuker gevonden :P Krijg jij gelijk weer een R9000 thuisgestuurd door Club3d? Kunnen we weer leuke benches verwachten 8)[/quote:154f496fbd] Zeker weer zitten slapen afgelopen weken en alleen gepost zonder wat te lezen. :x de marketing naam van de NV3x is nog onbekent: CineFX is de opvolger van nfiniteFX II meer info hier: http://developer.nvidia.com/docs/IO/3121/ATT/cinefx_whitepaper.pdf Dit linkje was al eens gepost in dit draad door Vtec!
Link naar reactie
Hij heeft het recht om gemeen tegen mij te doen :( Ik had gewoon beter moeten lezen. Ik heb idd videokaarten forum een beetje links laten liggen aangezien ik het druk genoeg heb met mobo's forum nu BA het zo druk heeft en Linux. Ik volg ook nog maar een paar threads hier en zelfs dat lukt me dus niet :( Mijn excusses al begint dit wel een verschrikkelijk lange en onoverzichtelijke topic te worden. Als je ff weg bent weet je echt niet meer waar het over gaat.
Link naar reactie
[quote:0e72247a78="Marcel de Reus"]Hij heeft het recht om gemeen tegen mij te doen :( Ik had gewoon beter moeten lezen. Ik heb idd videokaarten forum een beetje links laten liggen aangezien ik het druk genoeg heb met mobo's forum nu BA het zo druk heeft en Linux. Ik volg ook nog maar een paar threads hier en zelfs dat lukt me dus niet :( Mijn excusses al begint dit wel een verschrikkelijk lange en onoverzichtelijke topic te worden. Als je ff weg bent weet je echt niet meer waar het over gaat.[/quote:0e72247a78]Das lekker, kom ik voor je op laat je [b:0e72247a78]mij[/b:0e72247a78] vallen ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...