Ga naar inhoud

MSI K9N6GM mobo probleem


Aanbevolen berichten

ik heb een probleem met mijn msi mobo. Ik heb een tijdje de pc niet aangehad, en nu wilde ik deze weer opstarten. Ik krijg geen beeld, enkel 2 bios piepjes. Nu kwam ik via google dit rijtje tegen: AMI BIOS: 1 beep - System boot successfull *1beep - Refresh failure - (NO VIDEO) memory refresh failure (bad memory) 2 beeps - Parity error - bad memory 3 beeps - Base 64K memory failure - bad memory 4 beeps - Timer not operational - bad motherboard 5 beeps - Processor error - bad processor 6 beeps - 8042 gate A20 failure - bad cpu or mainboard 7 beeps - Processor exception interput error - bad processor 8 beeps - Display memory read/write failure - bad video card or memory 9 beeps - ROM checksum error - bad BIOS 10 beeps - CMOS shutdown register read/write error - bad motherboard 11 beeps - Cache memory bad - bad CPU or motherboard 12 beeps - BIOS rom file incorrect size - The BIOS ROM file found does not match the size of the flash device 13 beeps - BIOS rom image mismatch - The BIOS ROM file layout configuration does not match image present in the flash device 5 short + 1 long beeps - Memory error - No memory detected in the memory slots. 6 short + 1 long beeps - Memory error - EDO memory detected in system 7 short + 1 long beeps - SMBUS error Bios heb ik gereset, maar enkel de pieptjes komen nu sneller achter elkaar dan daarvoor. Ik heb alle IDE apparaten losgekoppeld en een uitbreidingskaart eruit gehaald, maar het wil niet baten. In het lijstje kom ik erachter dat het wellicht iets met t geheugen te maken heeft. Ik zou dit vreemd vinden, gezien het systeem niet aan is geweest een tijdje (maand of 4 toch wel) en daarvoor ook niet veel gebruikt is geworden (af en toe) Iemand een idee wat ik eraan kan doen?
Link naar reactie
ik ben enkele maanden geleden verhuisd, dus vandaar dat de pc nog niet gedraait had. Inmiddels werkt ie weer naar behoren. enigste fout die ik heb kunnen ontdekken is dat de ide kabel geen verschil zag tussen de 2 dvdspelers die ik erin heb zitten. Waarschijnlijk door master/slave instellingen die niet kloppen, maar slechts 1 van de 2 apparaten heeft daar een jumper instelling voor. heb gewoon 1 losgekoppeld.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...