Ga naar inhoud

pc blijft opnieuw opstarten ??


Aanbevolen berichten

Is er een andere voeding ter beschikking? Anders wordt het wegbrengen, iemand met verstand van zaken erbij halen of als je het zelf hebt onderstaande uitvoeren. Werkwijze als wel de voeding, ventilatoren en de devices nog werken. Je dient wel zeker te weten dat de voeding goed is. Bouw alles uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu erin, hang er nu de interne luidspreker er aan, reset met de jumper clr-cmos, de bios, of haal het batterijtje er een tiental minuten uit, met de voeding eraf. Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even onthouden dus, of in de manual van het moederbord kijken, dus ook de videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen. Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen met een schroevendraaier o.i.d., nu moet je biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen. Probeer het ook zonder CPU, dan krijg je een lange beep bij de meeste borden, maar helaas niet altijd en dus kun je zo niet controleren of de CPU goed is, maar die gaan zelden stuk, hooguit door oververhitting. Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, geen beeps wel beeld,videokaart goed, wel beeps en geen beeld, videokaart niet goed. Voor de manual, als je die niet hebt, kijk op het bord naar merk en type, en haal hem op bij de mobobakker.
Link naar reactie
- CPU slopen moet je het ofwel heel bont maken, of je moet de core beschadigen (alleen bij een zonder HS natuurlijk). - De voeding zou kunnen maar in mijn ogen niet waarschijnlijk omdat de fans wel gaan draaien. - Hij piept niet, ook niet als je het geheugen eruit haalt --> kan duiden op een kapot moederbord. - Piept hij wel als je de videokaart er ook uit haalt? Voor nu ben ik het even met Lange Pier eens, haal het moederbord er eens uit en haal daar alles vanaf en hang alleen het moederbord met processor (en koeler natuurlijk, anders is de processor wel kapot..) en luidsprekertje aan de voeding en zet dat geheel aan door even die pinnetjes te kortsluiten. Probeer dat ook eens zonder processor. Krijg je geen gepiep dan is de kans inderdaad heel groot dat het het moederbord betreft, immers, de voeding is het waarschijnlijk niet en de cpu kan bijna niet kapot (voeding kan je evt ook nog testen). En bij geheugen of videokaart problemen zou hij moeten piepen. Edit: Kun je even aangeven wat voor een pc het is met welke hardware? Dat maakt het voor ons ook iets makkelijker.
Link naar reactie
was dat maar zo, we kregen 2 keuzes opsturen en 4 tot 6 weken het moederbord kwijt, (geen keuze ivm study) of omruilen voor een andere, nu prima dat is oke. Kmot het puntje bij paaltje moet ik na 1 jaar (met 3 jaar garantie) ineens bijbetalen. 1 jaar geleden 112 euro betaald, nu kost hij 81 euro, oke prima prijzen veranderen, ne moet ik ook nog 31 euro bijbetalen want de dagwaarde van het bord is 50 euro (want je hebt hem een jaar gebruikt). nu een ding is duidelijk daar kom ik nooit weer, wat een oplichters bende is dat !
Link naar reactie
Daar ben je toch niet mee akkoord gegaan? Je bent echt opgelicht, het is hun plicht om kostenloos jouw pc te repareren, danwel te vervangen, met een gelijkwaardig of beter product. Het is garantie, geen ruilen, dus die restwaarde is gewoon onzin. Welke winkel was dat? Wat mij betreft moet iedereen gewaarschuwd worden voor dergelijke praktijken!
Link naar reactie
Het eerste jaar dient de leverancier de garantie te geven, het volgende jaren de maker van het product maar die moet dan wel de kans krijgen om het te beoordelen en wettelijk krijg je dan in verhouding tot de verwachte levensduur een eventuele toeslag op het te leveren nieuwe of gerepareerde product, dus op zich niets vreemd. Alleen was dat bord dus net een jaar oud EN je hebt een garantieperiode van 3 jaar begrijp ik, dan zul je de garantievoorwaarden even moeten doornemen of die handelswijze van hun wel klopt. Maar zo te zien hebben ze niemand opgelicht hoor, normaal doen ze helemaal niets na een jaar en dien je een advocaat in de arm te nemen om volgens de Nederlands wet je recht te halen. Alleen die "3 jaar garantie" zit mij dwars.
Link naar reactie
Niet helemaal juist, het bord is nog geen jaar oud, namelijk aangekocht 15 okt vorig jaar en inderdaad zit er 3 jaar garantie op alle moederborden van Asus. [quote:d6b92575e4="Lange Pier"]Het eerste jaar dient de leverancier de garantie te geven, het volgende jaren de maker van het product maar die moet dan wel de kans krijgen om het te beoordelen en wettelijk krijg je dan in verhouding tot de verwachte levensduur een eventuele toeslag op het te leveren nieuwe of gerepareerde product, dus op zich niets vreemd. Alleen was dat bord dus net een jaar oud EN je hebt een garantieperiode van 3 jaar begrijp ik, dan zul je de garantievoorwaarden even moeten doornemen of die handelswijze van hun wel klopt. Maar zo te zien hebben ze niemand opgelicht hoor, normaal doen ze helemaal niets na een jaar en dien je een advocaat in de arm te nemen om volgens de Nederlands wet je recht te halen. Alleen die "3 jaar garantie" zit mij dwars.[/quote:d6b92575e4]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...