Ga naar inhoud

storing indesit wial143 HELP!!


Ga naar oplossing Opgelost door HarryO,

Aanbevolen berichten

  • Oplossing
Staat voor foutcode F10, probleem met nivo regelaar. Verwijder bovenblad. Je ziet nu ergens de nivo regelaar zitten(= ronde schijf met draden en een rubber slangetje). Trek het slangetje er van af en blaas het slangetje dan goed door. Plaats slangetje terug en probeer opnieuw. PS: als http://www.klusidee.nl/Forum/about75051.html ook van jou is volg dan het advies van Jan.
  • Thanks 1
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Ik heb je volgens mij nog niet eerder geholpen. Als je het probleem hebt kunnen oplossen door het slangetje door te blazen, doe dit dan nogmaals en geef de machine daarna een beurt met een machine reiniger. Er zit dan zoeveel troep op de bodem van de machine dat het slangetje opnieuw verstopt zit.
Link naar reactie
Hoi Harry, nee dat klopt je hebt mij nog niet eerder geholpen, maar had op dit forum gelezen wat het euvel kon zijn, dus was maar aan de slag gegaan en in eerste instantie dus met goede resultaten tot vanmorgen het vreemde is alleen dat hij onbeladen wel goed functioneerd, kan je dat nog verklaren??? sandra
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Goedenavond Ik heb de zelfde machine bij mij wil die het water niet weg pompen er gingen ook lichtjes knipperen bij mij was het het tweede knopje en nog 1 filter schoon gemaak ook al was die niet echt vies weer aangezet op spoelen dat ging eerst goed maar toen hij voor de tweede x gingen vullen toen dee die dat niet nu staat mijn machine vol met water en wat ik ook doe hij doet niks maakt wel geluid maar het water blijft.....help wat te doen?
Link naar reactie
Voor zover nog nodig: Laat de machine leeg lopen door de afvoerslang in een emmer/afwastijl te hangen. Het laatste water er uit laten lopen door de slang zo laag mogelijk te houden. Open voorzichtig het filter en kijk of er toch niet nog iets in zit. Voel ook in de gaten aan de zijkant en voel of je het schoepje van de pomp wel soepel in beide richtingen kunt draaien. Zet de filterdop terug. Giet wat water in de machine en controleer of hij dit wel wil afpompen.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Staat voor foutcode F03: probleem met temperatuur sensor. Controleer de waarde van de sensor (onder aan de kuip). Moet bij 20 graden ongeveer 20 KOhm zijn. Als dit goed is volg dan de kabel naar de elektronica module en meet op de stekker van deze kabel nogmaals de waarde. Is dit goed dan controleren of het relais op de print blijft hangen in gesloten toestand.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Ook ik heb nu een probleem met mijn wial 143. Alle bovenste lampjes knipperen + het centrifuge lampje. tijd strijk spoel centrifugesnelheid en deurslot knperen dus met daarbij onder het woord indesit de omderste. De deur is goed gesloten. De stekker is er ook al uit geweest. Ik weet het niet meer. Bvd voor de reactie wendy
Link naar reactie
Voor alle 3: ik was al bang dat jullie met deze melding zouden komen. Deze foutmelding bestaat niet voor de WIAL143. Gebruiken jullie vloeibare zeep of poeder. Indien vloeibaar: verwijder bovenblad en zoek de nivo regelaar. Dit is de ronde schijf met draden en een rubber slangetje. Trek het slangetje los en blaas de slang door. Laat daarna de machine een 95 graden was draaien zonder wasgoed en zonder zeep. De zeepprut in de machine word nu opgelost en met een beetje geluk het probleem ook.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...