Ga naar inhoud

storing indesit wial143 HELP!!


Ga naar oplossing Opgelost door HarryO,

Aanbevolen berichten

@ Jan-Herman: ja, staat verder naar boven in dit topic meerdere keren beschreven... https://www.wasmachines.nl/forum/1381-storing-indesit-wial143-help/140/ Verwijder panneel aan de achterzijde. Onder in de machine zit de module in een plastic behuizing. Controleer de module op bol staande condensatoren (metalen tonnetjes met een kruisje er ingestanst). Als deze ook maar iets bol staan dan ze allemaal vervangen. Ben je voor minder dan 10 euro klaar als jhe dat zelf kunt doen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Dag Harry of iemand anders, Ik heb een Indesit Wial 143 en deze blijft hangen tijdens het wasprogramma. Alleen het tweede lampje blijft groen branden, verder brand er geen enkel lampje. De tip van de condensatoren heb ik opgevolgd. De wasmachine is voorzien van drie nieuwe exemplaren maar heeft nog steeds het zelfde probleem aan. Heb jij nog een idee waar ik verder naar kan kijken? Alvast bedankt voor je reactie. Harry
Link naar reactie
De 2de horizontaal naaem ik aan. Branden of knipperen? Indien knipperen dan heb je foutcode F04: de machine ziet een onjuiste water hoogte (te hoog of te laag). Blaas als eerste het slangetje van de nivo regelaar eens door. Bovenblad er af, nivo regelaar zit rechts boven. Trek het slangetje van de nivo regelaar af en blaas het slangetje goed door. Blaas ook even in het tuitje van de nivo regelaar, moet meerdere malen klikken. Zet slangetje terug en probeer de machine nogmaals. Indien niet opgelost dan het slangetje controleren op gaatjes/schuur plekken waardoor hij kan lekken. Branden: de machine staat op spoelstop, hij blijft net voor het centrifugeren vol water staan tot dat je de knop Start/Reset in drukt.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Dag Harry, Inmiddels heb ik een nieuwe machine gekocht, maar ik wil graag proberen om hem te maken zodat ik iemand anders er blij mee kan maken. Het tweede lampje knippert niet, maar blijft continue branden. De tip van het ventiel doorblazen had ik voor de zekerheid ook al uitgevoerd. Soms hoor ik de wasmachine wel een of twee seconden water pakken en slaat dan gelijk af. De kraan staat wel open. Als ik de start/reset knop langdurig indruk gaat het tweede groene lampje uit. Als ik daarna de wasmachine opnieuw aanzet krijg ik wederom dezelfde foutmelding. Heb jij nog suggesties? Alvast bedankt. Harry
Link naar reactie
Als het lampje blijft branden is het geen foutmelding. Vreemd is echter wel dat hij dan nvvt niet alsnog een foutcode laat zien. Ik denk dat je het beste als eerste het inlaat ventiel moet controleren. Sluit een spanningsmeter aan over het inlaat ventiel en zet hem aan. Als hij water in moet nemen moet hier 230V op komen te staan. Geen 230V? Dan is de aansturing niet goed. Wel 230V maar geen water? dan is hij verstopt of defect.
Link naar reactie
Er zou toch echt 230V op het inlaat ventiel moeten komen anders gaat hij niet open. Of je meet niet goed (met een spannings meter meten tussen de 2 pennen van de desbetreffende spoel) of je hebt een kabel fout/slechte stekker verbinding of een probleem met de module onder in de machine. Controleer de module op losse contacten/print baan beschadinging bij de stekker aansluiting van het inlaat ventiel en op gesprongen onderdelen. Is het zwarte IC-tje naast die condensatoren zichtbaar beschadigd? (evt met een vergrootglas bekijken)
Link naar reactie
  • 6 maanden later...
  • 4 maanden later...
Hallo Harry en alle anderen, Ik heb wederom een probleem met mijn Indesit Wial 143. Ik draaide een wasje op 30 graden, programma 9. De wasmachine lijkt vastgelopen te zijn. Er zitten 4 verticale lampjes op die aangeven hoe ver hij is met het wasprogramma. Het 2e lampje van boven blijft branden, tezamen met het lampje van het deurslot. De machine maakt een zoemend geluid, maar lijkt verder niks te doen. Ik heb de machine geprobeerd te resetten. Ik heb ‘m uit- en aangedaan, ik heb de startknop ingedrukt gehouden en ik heb de stekker eruit en erin gedaan. Maar dan gaat’ie direct terug naar waar die gebleven was. Toen ik het opgegeven had en de machine had uitgezet, ging het deurtje weer van slot, dus toen heb ik het wasgoed gered. Wat misschien een dingetje is: er was een loodgieter aan het werk gisteren. Het zou kunnen (maar weet ik niet zeker) dat de machine een poosje heeft aangestaan, terwijl de kraan van de watertoevoer dicht stond. Of dat kwaad kan weet ik niet, dus ter informatie. Iemand een suggestie wat er loos kan zijn? Alvast hartelijk dank! Karl
Link naar reactie
Gisteren postte ik een heel bericht, maar die lijkt te zijn verdwenen....? Opnieuw dan maar. Ik wilde een was draaien op programma 9, 30 graden. Dan gaat het deurtje op slot en brandt ook het bijbehorende lampje. Er zijn 4 verticale lampjes die aangeven hoe ver jij is met het wasprogramma, maar de machine kwam niet verder dan het 2e lampje van boven. Ik heb vanalles geprobeerd om ‘m te resetten, uit/aan, stekker eruit en eein, niks hielp. Na een poosje ging het deurtje weer open en kon ik de zeiknatte was redden. Als je de machine nu aanzet, gebeurt precies hetzelfde als gisteren. Qua lampjes dan, want hij neemt nu geen water meer. De machine maakt een monotoon zoemend geluid en doet verder niks meer. Eén kanttekening, gisteren was er een loodgieter in huis en die had de kraan van de watertoevoer dicht gedraaid. Het zou kunnen dat we se wasmachine aangezet hebben terwijl de kraan dicht stond. Geen idee if dat kwaad kan, dus ter informatie. Hebben jullie (of Harry) een suggestie wat er loos kan zijn? Alvast bedankt! Karl
Link naar reactie
Is al vaker genoemd in dit topic... Is een niet bestaande foutmelding die ontstaat door een voedings probleem. De module onder in de machine controleren op losse contacten en gesprongen of bol staande elkos. Dat zijn de metalen tonnetjes die recht op staan met een kruisje er in. Deze dan vervangen door elkos van de zelfde waarde maar het liefst met een hogere spanning. Ben je voor een paar euro klaar.
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Je vermeld geen type nummer en of er ook lampjes knipperen/branden. Ik verwacht dat het verwarmings element defect is. Controleer deze en de stekker verbinding van het element en de temperatuur sensor (zit denk ik in het element gedrukt) Achterkant er af en je kunt er bij. Element moet tussen de 25 en 50 Ohm zijn, gemeten tussen de buitenste aansluitingen.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Dus 2de en 4de lampje? Dan foutcode F05: afvoer pomp/filter verstopt of nivo regelaar meet onjuiste waterhoogte. Laat de machine eerst geheel leeg lopen door de afvoer slang in een afwasteiltje, dienblad of bord te leggen. Open dan voorzichtig de filterdop. Zorg voor handdoeken, het kan een water ballet worden als het filter verstopt zit. Filter schoon? Kun je het schoepje van de pomp wat hier achter zit soepel met je vingers draaien? Indien beide "ja" verwijder dan het bovenblad. Rechts boven zit de nivo regelaar. (Is een ronde schijf met een paar draden en een dun rubberen slangetje.) Trek hier het slangetje van af, blaas het slangetje goed door en zet hem weer terug.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...