Ga naar inhoud

Uitbreiden of Nieuw ?


Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben nieuw op dit forum dus alleerst, leuk om een member te zijn :) Op het moment heb ik een pc die de meeste spellen wel trekt, maar dan wel vaak op de minimale system requirements. Omdat er nieuwe spellen uitkomen zoals als BioShock, Crysis en COD4 wil ik graag mijn computer upgraden of een nieuwe computer kopen zodat ik ze aankan, en ook graphish mooi kan weergeven. Ik ben opzoek gegaan en ben tot de conclusie gekomen dat up-graden niet zo gek veel scheelt van een nieuw systeem kopen. Dit zijn de specs van mijn huidige computer: AMD SEMPRON 2600+ BA 33FS 256K S754 BOX -Proccesor K8 Triton AGP8X/DDR400 -Moederbord 512 MB Vdata / Major DDR400 PC3200 -Geheugen Hitachi HDD 80GB 7200 Toeren -Harddrive CTW V28 Miditower Zilver 300 Watt USB 2.0 Front -Behuizing Netwerkkaart LAN/ADSL ON Board -Netwerkkaart 6.1 Geluidskaart op moederbord -Geluidskaart PEAK 128MB GeForce 6600 8xAGP DVI/TV RET -Video Kaart AOpen Combo 52x32x52x16 COM5232 retail, Chameleon -CD/DVD Drive MS Windows XP SP 2 -Bestuurings Systeem Op het moment heb ik ongeveer 200 Euro, maar met hard werken en sparen komt daar ongetwijfeld nog gestaag wat bij. Ik ben niet opzoek naar high-end spullen, dus budget zou wel gewenst zijn ! :) Ik weet dat ik er met 200Euro niet kom, maar ik heb de tijd. Alvast bedankt
Link naar reactie
Het is beter om voor een nieuwe PC te sparen, maar als je echt alles eruit wil trekken wat erin zit, moet je dit nemen: Athlon 3200+ http://www.azerty.nl/producten/product_detail/257/34747/athlon-64.html X1950Pro 512mb http://www.azerty.nl/producten/product_detail/162/14054/radeon-x1950-pro.html 1 gigje om het een redelijke 1.5gb te maken: http://www.azerty.nl/producten/product_detail/130/31178/ddr-sdram.html Iets meer dan 200 euro, wat zeg maar halve PC kost. Als je nu doorspaart ben je straks goedkoper uit, want dan koop je een pc die je verder kan upgraden. De nieuwste spellen zullen wel draaien op een PC met deze specs, maar denk niet verder dan een resolutie van 1024x768 ergens tussen medium en low quality.
Link naar reactie
Jah dat klopt indd wel. De meeste spellen draaien opzich nog wel, al is het niet al te mooi. Het probleem is ook dat als ik een nieuwe pcie videokaart wil kopen moet ik meteen een nieuw moederbord kopen. ook wil ik een nieuwe processor en 1gb meer geheugen. Dit is indd vrij duur. Gerben, wat is uw idee van een gemiddelde pc van rond de 600euro ? alvast bedankt voor de snelle reacties !
Link naar reactie
Er is een 8600GT met 1gb voor de prijs van een 8800GTS met 320mb. De 8800GTS is toch echt misschien wel 3 keer zo snel. Dus het gaat alleen maar om de chipset, geheugen is totaal niet belangrijk, het enige wat belangrijk is, is de snelheid van het geheugen. Een videokaart met GDDR2 is sowieso crap. Met DDR3 en DDR4 weet je dat je daadwerkelijk wat hebt.
Link naar reactie
[URL=http://allyoucanupload.webshots.com/v/2002069902157561669][img:ed9a144b09]http://aycu26.webshots.com/image/26065/2002069902157561669_rs.jpg[/img:ed9a144b09][/URL] Oke sorry voor die vorige posts, ging een beetje mis :) wat dachten jullie van deze samenstelling ? de kast heeft een voeding van 380 Watt. Ik heb ook nog een andere samenstelling voor ongeveer 40 euro meer met een andere kast en een 350 watt voeding. Is dit genoeg ? En is het handig om een disc drive te hebben om te RW en een om af te spelen ? Ook vroeg ik me af of overclocken kwaad kan ? Crasht het je computer of iets dergelijks ? heb dit nog nl nog nooit gedaan.. Alvast bedankt!
Link naar reactie
Hoeveelheid geheugen en core kloksnelheid zeggen allemaal niets van een videokaart. Chipset en geheugensnelheid/geheugensoort, zijn essentieel om de snelheid te bepalen. De 8600GT, X1950Pro en 8800GTS zijn dus allemaal chipsets. Een 8800GTS heeft een lagere core kloksnelheid dan de 8600GTS, maar hij heeft 3x zoveel eenheden (shader processors genoemd) en die informatie haal je dus louter uit de chipset. De geheugensoort is ook belangrijk, omdat daaruit de snelheid af te leiden is, GDDR2 is vrij langzaam voor een videokaart. GDDR3 is normaal en GDDR4 moet nog op gang komen, omdat het niet veel sneller is dan de snelste GDDR3 geheugens. Verder gebruiken alle videokaarten dezelfde soort serienummers. Eerste getal: Generatie Tweede getal: Relatieve snelheid Derde en vierde getal: Gewoon voor de show Budget versies: Pro, GS, (GT is budget als er een GTS versie bestaat) Snelle versies: XT, (GT is snel als er een GS versie is), GTS, GTX Het tweede getal is het meest belangrijke. Daaruit valt af te lezen dat een Radeon 1950XT sneller is dan een 2600XT en een Geforce 7600GT sneller dan een 8500GT.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...