Ga naar inhoud

ide schijf krijg ik niet aan de praat


Aanbevolen berichten

hallo, ik heb een probleem met me Maxtor ide hd. het probleem is dat ik niet de goede jumper setting kan krijgen me setup is Asus m2n moederbord AMD 6000+ Maxtor ide harde schijf 200gb Samsung sata hd 500gb nec dvd brander nvidia 8800 gts 2gig geheugen wie heeft en ervaring mee en kan me maxtor gewoon me laten draaien de maxtor komt uit me oude pc en er staan bestanden op. er zijn nu geen jumpers geplaatst en de stekker van de ide schijf ligt eruit als ik nu de stekker van de ide schijf erin doe kan windows niet gestart worden ik denk zelf een probleem met de jumpers alvast bedankt
Link naar reactie
op de schijf staat beschreven hoe je de jumpers moet zetten bij slave, master of cable sellect. maar als ik dat zo lees, denk ik eerder aan een hardware probleem. mja.. maxtor he... dat komt er bij mij ook niet meer in... 4 schijven van maxtor allen binnen 1 jaar en onafhankelijk van elkaar op de schroot. maar probeer die jumpers nog even. anders weet ik 't ook niet.
Link naar reactie
[quote:ec6961a05f="eduard33"]op de schijf staat beschreven hoe je de jumpers moet zetten bij slave, master of cable sellect. maar als ik dat zo lees, denk ik eerder aan een hardware probleem. mja.. maxtor he... dat komt er bij mij ook niet meer in... 4 schijven van maxtor allen binnen 1 jaar en onafhankelijk van elkaar op de schroot. maar probeer die jumpers nog even. anders weet ik 't ook niet.[/quote:ec6961a05f] enig idee hoe de jumpers moeten staan ? ik heb begrepen dat in de sata schijf geen jumper hoeft het staat niet op de schijf en ook niet op de dvd speler
Link naar reactie
[quote:59af48bc39="jurrian20"][quote:59af48bc39="eduard33"]op de schijf staat beschreven hoe je de jumpers moet zetten bij slave, master of cable sellect. maar als ik dat zo lees, denk ik eerder aan een hardware probleem. mja.. maxtor he... dat komt er bij mij ook niet meer in... 4 schijven van maxtor allen binnen 1 jaar en onafhankelijk van elkaar op de schroot. maar probeer die jumpers nog even. anders weet ik 't ook niet.[/quote:59af48bc39] enig idee hoe de jumpers moeten staan ? ik heb begrepen dat in de sata schijf geen jumper hoeft het staat niet op de schijf en ook niet op de dvd speler[/quote:59af48bc39] [off topic] Daar in tegen heb ik geen enkel probleem met Maxtor schijven. Ik heb er momenteel 4 stuks draaien, waar van de oudste al dateert uit 2002. Tot nu toe nog geen problemen gehad. [/off topic] Zoals ik al eerder schreef, staat je boot sequence in het bios goed? En op sata schijven zitten geen jumpers. Als ik het goed zeg heb je op je mobo een master en slave aansluiting. De jumpersettings voor je Maxtor ide schijf staat boven op je schijf beschreven.
Link naar reactie
dus je gaat een bestaande configuratie over zetten op een geheel ander platvorm .dat loopt dus voor geen meter . de enige juiste remedie is een geheel nieuwe install van het os en de drivers van het bord en de graka /en geluid en er zit maar een ide controller op dus de ide schijf moet dus op master staan . en je moet de juiste boot volgorde in het bios aan geven
Link naar reactie
[quote:a060c4cc2b="plextor"]dus je gaat een bestaande configuratie over zetten op een geheel ander platvorm .dat loopt dus voor geen meter . de enige juiste remedie is een geheel nieuwe install van het os en de drivers van het bord en de graka /en geluid en er zit maar een ide controller op dus de ide schijf moet dus op master staan . en je moet de juiste boot volgorde in het bios aan geven[/quote:a060c4cc2b] nee ik zet alleen me schijf over waar me mp3's en films opstaan me windows draait op me sata schijf
Link naar reactie
dat ligt er aan waar je de schijf aansluit. op een IDE kabel heb je 3 aansluitingen. 1 gaat in het moederbord en dan nog 2 voor HD's of CD's. de aansluiting aan het einde van de IDE kabel moet een 'master' zijn. de middelste een slave. dus als je de DVD speler aan het uiteinde van de kabel zet? moet je de DVD speler op master zetten en de HD op slave.
Link naar reactie
[quote:056459d631="eduard33"]dat ligt er aan waar je de schijf aansluit. op een IDE kabel heb je 3 aansluitingen. 1 gaat in het moederbord en dan nog 2 voor HD's of CD's. de aansluiting aan het einde van de IDE kabel moet een 'master' zijn. de middelste een slave. dus als je de DVD speler aan het uiteinde van de kabel zet? moet je de DVD speler op master zetten en de HD op slave.[/quote:056459d631] ik heb de kabels zitten zoals je het hier beschijft en de jumper van de hd op slave en me andere hd (sata) staat er ook gewoon bij via sata kabel als ik hem nu opstart gebeurt er niks dan kan hij windows niet vinden vanaf de sataschijf ik heb nu geen jumpers in me dvdbrander zitten
Link naar reactie
en kan hij wel opstarten als je de IDE schijf er niet aan zet? wat je dan kan proberen is opstarten(met de IDE schijf er aan) en dan F8 indrukken. als het goed is krijg je dan een menutje te zien waaruit je kan kiezen met welke schijf je wilt opstarten(verwar dit niet met F5, waar je kan kiezen om met veilige modus op te starten)
Link naar reactie
[quote:15f1ae7b32="eduard33"]en kan hij wel opstarten als je de IDE schijf er niet aan zet? wat je dan kan proberen is opstarten(met de IDE schijf er aan) en dan F8 indrukken. als het goed is krijg je dan een menutje te zien waaruit je kan kiezen met welke schijf je wilt opstarten(verwar dit niet met F5, waar je kan kiezen om met veilige modus op te starten)[/quote:15f1ae7b32] ja als me ide schijf eruit laat en alleen me sata schijf en me dvd brander erin heb loopt hetr perfect en me dvd brander werkt ook gewoon
Link naar reactie
[quote:6cf512c660="eduard33"]ja.. je kan dus met dat menutje{F8} proberen, maar het klinkt alsof je sata schijf niet als 2de opstart staat aangegeven in het moederbord. je weet hoe je dat moet instellen?[/quote:6cf512c660] ik ga morgen even verder proberen hou het aub in de gaten ik laat het morgen even weten probeer ik het even met f8 en de instellingen van net
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...