Ga naar inhoud

Nieuwe pc samengesteld


Aanbevolen berichten

Ik heb een keer de stoute schoenen aangetrokken en uit bij verschillende leveranciers gekochte componenten een nieuwe pc samengesteld. Ik heb hem wel werkend gekregen, maar zeker niet optimaal. Bij het aanzetten loopt de opstartprocedure even (het geheugen wordt oke bevonden) en hij gaat iets doen met USB initialisatie en vervolgens blijft hij een hele tijd hangen. Na een eeuwigheid start-ie wel door en wordt windows gestart. Vervolgens doet alles het. Ik heb de volgende onderdelen: Asus P5W DeLuxe moederbord Intel dual core E6700 Kingston 2 x 2 Gb dual channel (in slot a1 en b1) Sparkle Geforce 8800gtx videokaart WD 150 gb raptor X sata hd (als systeemschijf) Maxtor sata 300 gb hd Asus dvd speler en een Nec dvd brander (ide, als master en slave) Cardreader Ik heb geen behoefte aan een raid opstelling. Dat eea niet goed werkt zal wel te maken hebben met de bios instellingen en mogelijk ook de jumperinstellingen van raid op het moederbord (aan de standaardinstelling daarvan heb ik nog niets veranderd) De dvd-speler en -brander heb ik aangesloten gehad op de JMicron ide connector en de intel ich7r ide connector, maar dat maakte voor de opstartprocedure helemaal niets uit. Verder viel me ook nog op dat het systeem de WD schijf als third primary master herkent en de dvd spelers als first en second primary master. De bootvolgorde in het bios staat op 1. WD schijf en 2. asus dvd. Als de bios versie heb ik de laatste beta versie gedownload en geinstalleerd. Wat doe ik niet goed?
Link naar reactie
[quote:f736aae7cc="gerben"]Zit de vertraging in windows, of tussen de bios bootschermen? Als het in windows is, denk ik aan de chipset drivers. http://www.intel.com/support/chipsets/inf/[/quote:f736aae7cc] De vertraging zit tussen de verschillende bootschermen, met name vóór het vinden van de harde schijven enzo. Wat me net ook nog opviel, was dat er door het bios van de 4 gb aan geheugen 3200 mb oke wordt bevonden en dat de rest van het geheugen als "appropriated" wordt vermeld??????????
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...