Ga naar inhoud

oudere processor, maar wel sneller?


Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met 2 computers.. Ik heb een test laten lopen op 2 computers en die met elkaar vergeleken. Uit die test kwam dat de 2 processoren een heel groot verschil hadden in snelheid. de Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.40GHz was langzamer dan de Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.93GHz. Zou dit aan het moederbord kunnen liggen? Dat was mijn eerste ged88 namelijk. verder hebben de computers beide 2 GB aan geheugen. Bij de Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.40GHz zit een Gigabyte GA-8I848PM moederbord. Bij de Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.93GHz kan ik het niet echt vinden wat voor moederbord het is. kan het aan het moederbord liggen?
Link naar reactie
[quote:f80568a2ba="MirageH1992"]Misschien heeft de 2.93 Ghz wel Hyperthreading, want dat geeft een enorme boost met taken.[/quote:f80568a2ba]Verwacht daar maar niet teveel van, in de praktijk merk je er meestal niets van, met benchmarks voor de cpu zeker niet, omdat die de cpu toch wel 100% belasten en die virtuele 2e cpu dus geen meerwaarde heeft. Ik gok er ook op dat die 2,93 GHz geen p4 is ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...