Ga naar inhoud

OS bij dit systeem ?


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Aangezien ik vroeger altijd een fanatieke gamer was en nu nog regelmatig wat wil gamen heb ik een nieuwe order gemaakt. Mijn vraag is eigenlijk alleen nog of ik met dit systeem (+ het gamen) al volledig op vista over moet gaan of nog even wachten en eerst nog xp2 installeren. Dit zijn mijn specs: kast : Aspire X-Cruiser, Blauw € 93,71 mobo: Asus P5K-E/WIFI-AP,Retail € 167,61 Processor: Intel Core 2 Duo,Boxed, E6750, Socket 775 € 179,79 Processor koeler: Scythe Infinity € 38,21 Ram: Corsair ValueSelect, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, € 80,18 (X2) = (4 gb dus) HD: Samsung Spinpoint T166, 500 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II € 102,54 GFX card : MSI NX8800GTS-T2D320E-HD-OC, 320 MB, GDDR3, PCI Express x16 € 301,38 DVD : Asus DRW1814BL, ATAPI/E-IDE, Zwart, Retail € 31,45 Hier zou ik toch nog wel een tijdje mee vooruit kunnen? Groeten, Martijn
Link naar reactie
Zo'n systeem kan makkelijk Vista aan, koop gewoon de OEM versie bij het systeem, dat is het makkelijkst anders zul je een upgrade of the retail versie moeten kopen en dat is minder functioneel/duurder. Er zijn veel verschillende Vista versies, maar ik zou voor de Premium 64bit gaan, de 32bit versie kan 4gb geheugen niet aan. Ik heb ook nog wat tips voor je systeem: De Power Supply is maar 420watt, waarschijnlijk zal hij dit systeem op stock het nog net aankunnen, maar als je gaat overklokken wordt het snel te krap. Dus je zou beter een case zonder PSU kunnen nemen en bijv. een 500-600watt kopen, ze zijn redelijk in de prijs maar wel veel betrouwbaarder, als de PSU niet goed is, kan het systeem zeer onstabiel zijn. Verder heb 2x 2x1GB PC5300 geheugen? PC6400 geheugen is sneller en heeft ongeveer dezelfde prijs, daarnaast zou je de duurdere 2x2gb kunnen overwegen om later uit te kunnen breiden ipv gelijk heel je systeem vol te zetten met 4 ram chips. Op de harde schijfzijde van het systeem, zou ik toch 2 kleinere schijven nemen (2x320) en die in RAID 0 zetten, zorgt weer voor extra performance, enige nadeel is wel dat je het niet in een ander systeem kan overzetten. De dvd speler is ook uit de tijd met een IDE interface, zorg voor een Serial ATA (SATA) speler en eentje die labelflash/lightscribe ondersteunt. Veel succes. :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...