Ga naar inhoud

Pc loopt vast

Aanbevolen berichten

Hoi ik beantwoord je vraag even via mijn vrouw haar pc. Ik heb er wel nieuwe software opgezet maar twee ervan al verwijderd en ik ben nu bezig de laatste te verwijderen. Maakt dit uit denk je ??, de pc doet het iedere keer ongeveer 15 minuten en loopt dan zonder melding vast en dan doet niets het meer, ook mijn muis niet.
Link naar reactie
Heb je onlangs nog iets aan de hardware veranderd? Hoe oud is de computer? Voor de hand liggende oorzaken zijn: - oververhitting door een niet (goed) draaiende fan - oververhitting door stof in de heatsinks - defect geheugen (testen met memtest) - defecte harddisk (testen met diagnosetool fabrikant) - defecte voeding (voltages meten)
Link naar reactie
Het is gelukt , wat jij vermelde Gerben nl dat stof en een niet goed werkende ventilator weleens de oorzaak kon wezen was nl het mankement. IK heb de kast opengemaakt , en alle stof voorzichtig verwijderd. Door het vele stof koelde hij niet meer genoeg, de ribben zaten helemaal dicht. Hij draait nu al de hele avond zonder gebreken. Gerben bedankt voor je tip
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...