Ga naar inhoud

fan controller aansluiten


Aanbevolen berichten

hallo ik wil een fan controller plaatsen in mijn Antec Nine Hundred. alleen op de fan's die in deze behuizing zitten hebben 4 pins aansluiting met al een 3 standen controller. de fan controller die ik in gedachte is de Scythe Kama Meter. maar deze heeft 3 pins aansluitingen. op welke marnier kan ik dit aansluiten? gr, mwhite
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Mooi topic, Ik zit met hetzelfde probleem, ik heb weinig ervaring met solderen, en vroeg mij af of dit ook wel mogelijk is daar de pinnetjes andere "waarden" hebben, wat ik bedoel te zeggen is dan een 4pin alsvolgt is ingedeelt: 1-GND 2-CPU FAN PWR 3-CPU FAN IN 4-CPU FAN PVM en de 3pin: 1-Rotation 2-+12V 3-GND Nu vraag ik mij dus af hoe ik zoiets ooit kan omzetten van het een naar het ander. Mijn ook was ook gevallen op de Scythe Kama Meter, verder weet ik dat er bij Alternate een Zalman ZM-MFC2 te bestellen is die gewoon een 4 pin aansluiting heeft, alleen heeft deze weer een gekleurd frontje, en dat wil ik als dat kan voorkomen. Graag wat meer uitleg over het solderen en of dit mogelijk is, mailen kan ook, of MSN. Goedonthoudendus@hotmail.com
Link naar reactie
Bedankt voor de antwoorden.... was het maar zo mooi. KeesA, Die 3 pin naar 4 pin is naar een 4 pin molex (als ik het correct benoem), daar ga ik mijn cpu cooler niet op kunnen aansluiten (dit is namelijk een veel kleinere platte 4 pin connector). xRobertx, Nu heb ik er juist net een nodig met 4 pin. Weet iemand misschien iets meer over de 4 pin? De GND is hetzelfde, alleen zou ik niet weten waar ik het voltage of het toerental op ga kunnen aansluiten. De aansluiting is niet voor niets 4 pin, zou het nog wel werken als je er maar 3 gebruikt? Iemand enig iedee waar fan PVM voor staat? of de fan IN? een van de twee zou het toerental moeten zijn, en de ander iets waar ik me niet zoveel bij kan voorstellen. Alvast bedankt, Paul
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Heej ik heb wel wat aan die connector maar is zo'n ding nergens bij een shop in de buurt van Breda of Rotterdam leverbaar, zoek me rot maar vind alleen 5v (niet nuttig dus) in Enschede en iets in wageningen... Is deze wel 12v? http://shop.freezinghardware.nl/index.asp?Pagina=00003&i=798&c=66 Weet niet welk vd aansluitingen 12v is??? of moet het lopen zoals de aansluiting??? Het moet passen op. [img:11982497dd]http://www.dvhardware.net/reviews/nzxt_zero/15.jpg[/img:11982497dd] Bij deze site: http://www.ikbenstil.nl/Kabels/Kabeladapter/KA-5V-4-Pin-auf-3-Pin-Molex::133.html?osCsid=8e5ff44b6cd41e9209a502a7882e8bf8 komen de aansluitingen beter overeen maar hier staat 5v bij. Heb dit nodig omdat ik de sunbeam chromatic er leuker vind uitzien dan de nzxt sentry (deze gebruikt standaard al molex stroom 4 pins ding) en hij 7 ipv 3 fans kan aansturen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...