Ga naar inhoud

fan controller aansluiten


Aanbevolen berichten

hallo ik wil een fan controller plaatsen in mijn Antec Nine Hundred. alleen op de fan's die in deze behuizing zitten hebben 4 pins aansluiting met al een 3 standen controller. de fan controller die ik in gedachte is de Scythe Kama Meter. maar deze heeft 3 pins aansluitingen. op welke marnier kan ik dit aansluiten? gr, mwhite
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Mooi topic, Ik zit met hetzelfde probleem, ik heb weinig ervaring met solderen, en vroeg mij af of dit ook wel mogelijk is daar de pinnetjes andere "waarden" hebben, wat ik bedoel te zeggen is dan een 4pin alsvolgt is ingedeelt: 1-GND 2-CPU FAN PWR 3-CPU FAN IN 4-CPU FAN PVM en de 3pin: 1-Rotation 2-+12V 3-GND Nu vraag ik mij dus af hoe ik zoiets ooit kan omzetten van het een naar het ander. Mijn ook was ook gevallen op de Scythe Kama Meter, verder weet ik dat er bij Alternate een Zalman ZM-MFC2 te bestellen is die gewoon een 4 pin aansluiting heeft, alleen heeft deze weer een gekleurd frontje, en dat wil ik als dat kan voorkomen. Graag wat meer uitleg over het solderen en of dit mogelijk is, mailen kan ook, of MSN. Goedonthoudendus@hotmail.com
Link naar reactie
Bedankt voor de antwoorden.... was het maar zo mooi. KeesA, Die 3 pin naar 4 pin is naar een 4 pin molex (als ik het correct benoem), daar ga ik mijn cpu cooler niet op kunnen aansluiten (dit is namelijk een veel kleinere platte 4 pin connector). xRobertx, Nu heb ik er juist net een nodig met 4 pin. Weet iemand misschien iets meer over de 4 pin? De GND is hetzelfde, alleen zou ik niet weten waar ik het voltage of het toerental op ga kunnen aansluiten. De aansluiting is niet voor niets 4 pin, zou het nog wel werken als je er maar 3 gebruikt? Iemand enig iedee waar fan PVM voor staat? of de fan IN? een van de twee zou het toerental moeten zijn, en de ander iets waar ik me niet zoveel bij kan voorstellen. Alvast bedankt, Paul
Link naar reactie
  • 1 maand later...