Ga naar inhoud

processor mindr ghz


Aanbevolen berichten

Mijn vorige cpu, Een Athlon xp 1800+ palomino heeft een werkelijke kloksnelheid van 1533 mhz. De snelheid in de naam vaan AMD processoren is relatief. Zo loopt de processor in werkelijkheid veel langzamer. Dit spaart energie en warmte. Het typenummer als 1800+ heeft AMD ingevoerd zodat je weet dat het ding vergelijkbaar met een daadwerkelijke 1.8ghz processor presteert.
Link naar reactie
typisch gevalletje faq :wink: Help, mijn AthlonXP 1800+ loopt op een snelheid van 1150MHz! De 1800+ is AMD's Model Rating, de werkelijke kloksnelheid hoort 1533MHz te zijn. Daarover meer in de "Processorlijst". De kloksnelheid van een processor wordt bepaald door de externe bussnelheid te vermenigvuldigen met de multiplier. In dit geval is de mulitplier 11,5 en de bussnelheid is ingesteld op 100MHz. Voor een AthlonXP 1800+ moet de bussnelheid 133MHz zijn. In de "Processorlijst" staat vermeld welke bussnelheid bij elke processor hoort.
Link naar reactie
sorry mijn processor was ook 1466 mhz nu de pc is vastgelopen wat hij regelmatig doet is de snelheid in eens 1100 mhz ik zal een in de bios kijken. oke ben even in de bios geweest heb snelheid op 133mhz gezet en nu geeft hij dus weer die 1466 mhz aan. maar hoe kan dat dan als de pc vast loopt mag hij toch niet de bios reseten lijkt mij dus zal mijn moederbord stuk zijn omdat hij veel vaker vast loopt.???????? af kan het ergen anders aan liggen.
Link naar reactie
Volgens mij ben jij degene die niet goed heeft gelezen. ;) [quote:8a7d8be9ad]In dit geval is de mulitplier 11,5 en de bussnelheid is ingesteld op 100MHz. Voor een AthlonXP 1800+ moet de bussnelheid 133MHz zijn. In de "Processorlijst" staat vermeld welke bussnelheid bij elke processor hoort.[/quote:8a7d8be9ad] [quote:8a7d8be9ad]maar hoe kan dat dan als de pc vast loopt mag hij toch niet de bios reseten lijkt mij[/quote:8a7d8be9ad] Hij reset niet de hele BIOS, alleen deze instelling. En de reden is dat een te hoge kloksnelheid juist de oorzaak van een vastloper kan zijn. Bijvoorbeeld als de koeling onvoldoende is.
Link naar reactie
[quote:cd95b1d26d="stronger"]oke ben even in de bios geweest heb snelheid op 133mhz gezet en nu geeft hij dus weer die 1466 mhz aan.[/quote:cd95b1d26d]Kijk 's even met CPU-Z wat nu de multipliersetting is: staat ie op 11x of op 11.5x? Als ie op 11x staat, dan moet ie idd. in de BIOS op 11.5x gezet worden Of als dat niet kan, moet er een BIOS update uitgevoerd worden. Welk moederbord betreft het? Dit kun je ook uitlezen met CPU-Z. http://www.cpuid.org/cpuz.php [quote:cd95b1d26d="stronger"]dus zal mijn moederbord stuk zijn omdat hij veel vaker vast loopt? af kan het ergen anders aan liggen.[/quote:cd95b1d26d]Het kan idd. aan slechte koeling liggen. Heb je wel 's de PC-kast van binnen stofvrij gemaakt, m.n. de CPU koeler? Is er een casefan aanwezig?
Link naar reactie
ja volgen mij leest sander s zelf niet goed en wat een nieuwe pc betrefd daar heb ik het helemaal niet over gehad. inderdaat even gekeken met cpu-z en er staat amd athlon XP tgroughbred socket A 0.13u voltage 1600v unknown CPU type fam 6 mod 8 stepping 1 ext fam 7 ext mod 8 revision b0 instructions mmx (+) 3dnow!(+) sse core speed 1460.2 mhz l1 data 64KBytes multipler x11.0 l1 code 64 KBytes fsb 132.7 mhz level 2 256 KBytes bus speed 265.5 mhz bios is van 28/02/2002 dus die lijkt mij een beetje oud
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...