Ga naar inhoud

Het Grote Casemodtopic deel 9


Aanbevolen berichten

  • Reacties 332
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Het raam aan de onderkant dient eigenlijk alleen voor het licht onder de kast te krijgen. Je krijgt hierdoor een effect net als bij auto's 8) , een soort blauwe ( of welke andere kleur je gebruikt) gloed onder de gehele computer en niet alleen aan de kast waar het side window zich bevindt. Zal ff een foto van geven: [URL=http://img172.exs.cx/my.php?loc=img172&image=img30297hy.jpg][img:a37a98c8e0]http://img172.exs.cx/img172/3770/img30297hy.th.jpg[/img:a37a98c8e0][/URL] Dit is dus een foto genomen van de rechterkant van de kast (de kant waar ook het mobo tegen de zijkant zit, voor degene die dat niet wisten :wink: ) De foto is niet echt duidelijk, maar de camera wilde zonder flits niet echt scherp beeld geven, nevermind! Je ziet als het goed is het effecht. Er komen ook nog lichtgevende voetjes onder omdat de standaard voetjes die eronder zitten beetje kapot aan t gaan zijn :cry: Er zitten deuken in enzo en dat is niet echt mooi
Link naar reactie
verplaatst: Ik heb even een korte vraag over casemodding: Ik wil graag een windowtje in mijn case plaatsen, en aangezien de kast merkloos is, kan ik hier niet een appart paneel voor kopen . Dat wordt dus zagen! In de FAQ las ik dat het met een decoupeerzaag moet lukken, maar wordt dit nu echt mooi? Het is een Bosch decoupeerzaag met een ijzerzaag (staat er althans op), maar het is niet de bedoeling om de hele kast te laten veranderen in een kartelig lelijk object. Ik had zelf al wel bedacht om bij de bochten gewoon een gat te boren en later met een ijzervijl de bochten mooi te maken. Denken jullie dat het met een beetje kunst en vliegwerk toch wel een mooi resultaat zal geven, of wordt het een groot drama. graag jullie mening! Aljosja
Link naar reactie
Zelf heb ik het ook met de decoupeerzaag gedaan. Opzich gaat dit heel goed. Vijlen moet je toch. Ronde dingen moet je soms heel lang vijlen om ze extra mooi te krijgen, dus het kost gewoon wat tijd. Als je ff van dat plakplastic over het paneel plakt heb je ook minder snel krassen aan de lak kant. Dan kan je van de binnenkant uit zagen. Enige nadeel is dat je soms met de decoupeerzaag niet te ver aan de randen kan komen ivm de opstaande randjes.
Link naar reactie
[quote:956163faf9="Aljosja"]oke, bedankt voor de tips! Een dremel heb ik helaas niet, maar een figuurzaag wel, daar heb ik vroeger heeeeeeeel veel mee in hout gezaagd, dus ik denk dat ik wel een eindje kom in metaal. Is het trouwens makkelijker om rechte of ronde hoeken te maken?[/quote:956163faf9]Ligt eraan, maar ik denk dat ronde makkelijker omdat je bij rechte kans heb dat je zo'n inkeping krijgt.
Link naar reactie
ALs je recht hoeken wil, dan zou ik gewoon de decoupeerzaag nemen. Door 4 gaten te boren, zaag je dan 4 lijnen uit, wat samen een vierkant maakt :) MEt een figuurzaag is een hoek van 90 graden maken lastig, maar ronde hoeken zijn goed te doen. IJzerzaagjes voor je figuurzaag heb je voor rond de 3 euro (setje van 12).
Link naar reactie
oke, dan ga ik overmorgen een setje ijzerfiguurzaagjes halen :D , want ik vind ronde bochten wel ff mooier :) . Het moet een soort "X" worden, alleen dan de boven en onderkanten recht. Ik denk dat ik eerst voor elke rechte lijn twee gaatjes voor, dan de rechte stukken met een decoupeerzaag zaag, en dat met de figuurzaag de randen uitzaag. Is dit de goede "tactiek"? edit: t wordt toch vierkant, anders wordt t te moeilijk denk ik...
Link naar reactie
Als je het plexi netjes afplakt en eerst met een kleinere boor een stuk voorboord, kan er toch weinig misgaan? Misschien is het trouwens wel leuk om een hdd vu meter how-to in de startpost te zetten. Ik zal eens kijken of ik daar komende week tijd voor heb. Die van mij moet nog geinstalleerd worden in mijn front (die in de grondverf staat) en er zit nu alleen een LEDje op pin 15, maar hij werkt iig wel.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...