Ga naar inhoud

Het Grote Casemodtopic deel 9


Aanbevolen berichten

Dat is gewoon een stuk plexi met wat molding erbij. Bij de bouwmarkt is dat goedkoper + naar je eigen wensen, maar oké. Voor het zagen zou ik voor die vorm gewoon een decoupeerzaag gebruiken, die is veruit het makkelijkst in gebruik. Tape wel alles af, want anders krijg je krassen van het voetje van de decoupeerzaag. Staat dat niet in de TS? @ RD: Meshen is nog een goede optie: Zoveel kabels zijn dat er niet meer nu :) Maar iets zegt me dat je dat niet gaat doen :P Hoewel je die dikke kabel niet meer hoeft te doen zo, die is verreweg het moeilijkst.
Link naar reactie
  • Reacties 332
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:575de719e5="bmwmaster"]moet je van de buitenkant(lak) gaan zagen, of juist van de binnenkant? Bij bijvoorbeeld mdf MOET je vanaf de voorkant boren, de achterkant splintert... :evil:[/quote:575de719e5]Ik heb gewoon van de buitenkant zitten te zagen, geen probleem. Goed afvijlen is de sleutel, want hij heeft natuurlijk nog wat bramen enzo. Scherp is het dan.
Link naar reactie
Als er voor jou kast als sidepanels met windows zijn zou ik dat doen, zelf vond ik het zagen, al dan niet met eenwindow kit, ook een beetje eng @RD: mooie kast! [quote:e7876147ef]oordat iemand over Stealthen van de drives begint, nee dat wil ik niet.[/quote:e7876147ef] Waarom niet? Vind je dit niet spuuglelijk in zo'n mooie kast? Kabels meshen en bij ellkaar binden goed idee, wat is btw die wit/creme kabel? UV effect erg mooi, en die reserator staat er mooi bij (fijn ding trouwens??) Misschien een gekleurde fan op je processor is nog mooi :)
Link naar reactie
en over die kabels, Als je nou gewoon even een aantal verloopjes maakt kan je ook al je kabels wegwerken en ziet het er ook nog goed uit, je kan ze natuurlijk ook gaan meshen, als je dat aandurft met zown mooie duuuuure voeding.. En over een sidepanel, ik had er zelf ook geen ervaring mee en wist ook nie het moest, maar het is heel simpel en zelfs een n00b als ik kan het :wink:
Link naar reactie
[quote:dd2a84978e="Alexander Online"] @RD: mooie kast! [quote:dd2a84978e]oordat iemand over Stealthen van de drives begint, nee dat wil ik niet.[/quote:dd2a84978e] Waarom niet? Vind je dit niet spuuglelijk in zo'n mooie kast?[/quote:dd2a84978e] Dat is een mening van jou, persoonlijk vind ik het contrast tussen Alu en de zwarte drives en Coolermaster cooldrive 6 erg fraai, blijkbaar vind jij Alu en Zwart niet bij elkaar passen. Ik vind gestealthe Lian-Li kasten ten eerste saai ten tweede heeft elke Lian-Li eigenaar dat al. Kortom ik laat het zo omdat ik het wel spuug-fraai vind :) [quote:dd2a84978e] Kabels meshen en bij ellkaar binden goed idee, wat is btw die wit/creme kabel?[/quote:dd2a84978e] Ja Meshen is een goed idee, heb oranje UV reactive mesh spul bij het moederbord gekregen, maar ja, meshen van een OCZ Powerstream 600watt van maar liefst 219 Euro is wat anders dan het meshen van een Qtec voeding ;) Ik denk zelf dat ik ze weg ga werken met ty-rips of zo. of wat KiPSiE zegt, alleen heb ik geen idee wat hij bedoeld met [i:dd2a84978e]"Als je nou gewoon even een aantal verloopjes maakt"[/i:dd2a84978e] Welke creme kabel bedoel je? wat je in principe ziet op de foto zijn de Gele UV reactive rounded IDE kabels, een groene UV reactive Sata kabel en de dikke voedings kabels voor de 6800 Ultra's [quote:dd2a84978e] UV effect erg mooi, en die reserator staat er mooi bij (fijn ding trouwens??)[/quote:dd2a84978e] Zalman Reserator is voor de 2x 6800 ultra bedoeld maar nog niet aangesloten, nog geen tijd voor gehad, ik heb geen idee of die fijn is dus :) [quote:dd2a84978e] Misschien een gekleurde fan op je processor is nog mooi :)[/quote:dd2a84978e] Er komt een Vapo LS op de CPU, ik weet niet of je weet wat dat is bij Phase Change koeling word doorgaans geen fan gebruikt op de CPU ;) :) @ KiPSiE, kan je dat [i:dd2a84978e]"Als je nou gewoon even een aantal verloopjes maakt"[/i:dd2a84978e] verhaal van je even toelichten.
Link naar reactie
[quote:f3b2675d78="ArneLH"]Wel oppassen dat het pcb niet krom buigt.[/quote:f3b2675d78] Heb ik rekening mee gehouden, het buigt amper. [quote:f3b2675d78]volgens mij heeftie m niet aan de vga kaart vastgemaakt, maar in een pci slot gestoke ofzo[/quote:f3b2675d78] Neen, ik heb de koeler met een schroef vastgezet aan de heatsink. Ik heb het nu zover gekregen dat de helft van de koeler nu ook koude lucht richting processor brengt... Je zou idd. denken dat er dmv een constructie een pci-sleuf gebruikt werd...
Link naar reactie
[quote:bae454105f="Red Dragon"] Ik denk zelf dat ik ze weg ga werken met ty-rips of zo. of wat KiPSiE zegt, alleen heb ik geen idee wat hij bedoeld met [i:bae454105f]"Als je nou gewoon even een aantal verloopjes maakt"[/i:bae454105f] [/quote:bae454105f] KipSiE bedoeld ws dat als je veel verloopkabeltje koopt dat je kabels dan nog langer worden. Hierdoor kun je ze allemaal achterlangs gaan lopen achter je mobo tray en en je brackets voor harde schijven/5.25"drives. Maar eerst zou ik gewoon beginnen met tie-wraps, dat kan al erg veel schelen.
Link naar reactie
He RD, ik ga binnenkort die Antec Plusview kopen die jij net de deur uit hebt gedaan, maar in het Te Koop Aangeboden forum zei je erbij dat hij gecasemod was. Maar wat was er dan eigelijk allemaal aan de kast zelf gemod (dus niet waterkoeling dingen als radiator enzo), want dingen als de window leken mij toch gewoon stock te zijn? Ik kan hem in ieder geval even niet goed voor me zien, maar als je me even kan uitleggen... :wink: Was het verder een fijne kast?
Link naar reactie
Slimme Kaz, Ik hoef tegenwoordig zelf niks meer te zeggen, het is natuurlijk veel mooier als al die kabels achterlangs ofzo lopen, zolang ze maar uit het zicht zijn, of gemeshed zijn.. want die is echt bagger :wink: zelf heb ik ze gemeshed en ik vindt het niet slecht hor, zaterdag ff naar m'n schakelaar van m'n gpufan kijken want die draait nie meer:| miss ff op een ander schakelaartje zetten want ze zijn zeer gevoelig voor warmte dus met een soldeerbout kan je er maar enkele seconde op staan en dan moet je alweer w8en tot ie helemaal is afgekoeld :S
Link naar reactie
@carlobernardini Ik had een casmod voor de radiator, zie foto, rest is stock. die kast heb ik inmiddels niet meer, was wel een fijne ruime kast. De Lian Li die ik nu heb vind ik veel mooier maar is een stuk minder ruim. @ KiPSiE & Kaz'Duzar Ik kan inderdaad wel wat verloop kabeltjes gebruiken en die gaan meshen, ik heb alleen dat meshen nog nooit gedaan, je haalt dan gewoon de molex van die verloop kabels af en meshed de boel en vervolgens monteer je de molex er weer op? klinkt simpel, gaan die molexen er makkelijk af dan? Ben alleen bang dat ik dat even uitstel, eerst maar de Zalman Res en Vapo LS instaleren :)
Link naar reactie
[quote:2f9cc715eb="Red Dragon"]Ik kan inderdaad wel wat verloop kabeltjes gebruiken en die gaan meshen, ik heb alleen dat meshen nog nooit gedaan, je haalt dan gewoon de molex van die verloop kabels af en meshed de boel en vervolgens monteer je de molex er weer op? klinkt simpel, gaan die molexen er makkelijk af dan?[/quote:2f9cc715eb]Mja, normale molexen zijn al behoorlijk makkelijk (vooral als je ook die ATX hebt gedaan :(), maar van die verlengmolexen zijn nóg makkelijker, want de mannetjespinnen zijn minder breed, en heb je dus meer ruimte om de pennetjes naar binnen te duwen. Overigens is en passer daar heilig bij, of een hele dunne schroevendraaier. @tdw: Iedereen weet toch wat hij bedoeld? RD schrijft ook altijd ipv de VF-700 de ZF-700. Maakt niet uit, daar lees je toch gewoon overheen :o
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...