Ga naar inhoud

Het Grote Casemodtopic deel 9


Aanbevolen berichten

  • Reacties 332
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Heb ook gegoogled maar niks gevonden, heb waarschijnlijk wel een 15" tftje gevonden, ik moet alleen eerst eens goed gaan passen en meten of het wel past met de voeding. En mijn idee is om de monitor aan en uit te zetten met de reset knop, lijkt me best mogelijk. Maargoed als ik niks anders vind haal ik die 15" vrijdag op, en kan ik zaterdag gaan zagen ;-)
Link naar reactie
[quote:5d6f9c28f7="St1mp"]Comp-Freak (of iemand anders) kan iemand hier voor mij een how-to geven/maken hoe ik een fan[intake] kan maken door het plexi heen :oops: :oops: ? Greetz St1mp Ps: ben nieuw hier, dus welkom :wink:[/quote:5d6f9c28f7]Welkom :D Ik heb het zo gedaan: Eerst midden bepalen van het gat. Dus waar het komt. Even een klein gaatje geboord (ondiep) voor de volgende stap in het midden. Toen heb ik met een kraspasser een cirkel gemaakt met een doorsnede van 76 mm. Toen ff de fangrill er goed op gelegd en met stipjes aangegeven waar de gaten voor bevestiging moeten komen. Hierna heb ik die 4 gaten uitgeboord en in het midden ook een gat van 8,5 mm gemaakt. Vanuit dat gat heb ik met een freesje in de dremel van binnenuit alles weggefreesd. Dit kan echter ook heel goed met een figuurzaag. Mocht je een passende 7-gaten zaag hebben dan is dat natuurlijk makkelijker en kan je dat 8,5 mm gat ook laten. Daarna ff mooi vijlen totdat het precies goed is en monteren maar. [b:5d6f9c28f7]Let op![/b:5d6f9c28f7] Zorg er voor dat het plexi niet krassen krijgt door bijv schuiven. Bij boren altijd een stukje hout er onder om de druk op te vangen, anders kan je barsten krijgen.
Link naar reactie
[quote:b485b568b9="Dracoplasm"] En mijn idee is om de monitor aan en uit te zetten met de reset knop, lijkt me best mogelijk. Maargoed als ik niks anders vind haal ik die 15" vrijdag op, en kan ik zaterdag gaan zagen ;-)[/quote:b485b568b9] De reset knop is een on-on knop (net als de aan/uit knop can je pc) en de aan/uit knop van je monitor is dat niet. Dus je kunt niet de originele reset knop gebruiken van je pc. OVeriens is het mss wel een goed idee een kleine blowhole how-to in de startpost te zetten. Comp-freak, als je wat foto's naar me stuurt (en mss nog iets meer tekst toevoegt), komt hij in de startpost.
Link naar reactie
[quote:23a4367541]De reset knop is een on-on knop (net als de aan/uit knop can je pc) en de aan/uit knop van je monitor is dat niet. Dus je kunt niet de originele reset knop gebruiken van je pc. [/quote:23a4367541] Dat is waar, ach ik zie het wel, het is voor de lol, zie wel waar het op uit draaid... :wink: komt vast wel goed 8)
Link naar reactie
[quote:1b46ea8583]De reset knop is een on-on knop (net als de aan/uit knop can je pc) en de aan/uit knop van je monitor is dat niet. Dus je kunt niet de originele reset knop gebruiken van je pc.[/quote:1b46ea8583] De meeste tft-schermen hebben wel een on-on knop hoor volgens mij... crt-schermen hebben idd vrijwel altijd een 'ouderwetse' aan/uit schakelaar. Dracoplasm mayb heb je hier wat aan: http://www.bit-tech.net/article/155/19 (en verder)
Link naar reactie
Hé, ik wil waarschijnlijk een led-bar gaan maken en mijn Muis modden met groene ledjes. Maar nu wil ik weten graag weten of een groen (4 Candela) ledje goed werkt icm een blauwe muismat (donkerblauw) of dat dit problemen? En ik w9ilde ook nog graag een zaklamp gaan maken van 5 witte ledjes, maar ik hoeverre is het overdreven aan het worden? Ik wil namelijk wel eens gaan nachtvissen, en dan moet je gewoon wat licht hebben. Ik zag te denken aan 12000 mcd ledjes (wit), maar is dat erg uber of is dat gewoon goed fel zodat ik veel kan zien?
Link naar reactie
[quote:f702878b95="Interficior"]Hé, ik wil waarschijnlijk een led-bar gaan maken en mijn Muis modden met groene ledjes. Maar nu wil ik weten graag weten of een groen (4 Candela) ledje goed werkt icm een blauwe muismat (donkerblauw) of dat dit problemen? En ik w9ilde ook nog graag een zaklamp gaan maken van 5 witte ledjes, maar ik hoeverre is het overdreven aan het worden? Ik wil namelijk wel eens gaan nachtvissen, en dan moet je gewoon wat licht hebben. Ik zag te denken aan 12000 mcd ledjes (wit), maar is dat erg uber of is dat gewoon goed fel zodat ik veel kan zien?[/quote:f702878b95] Volgens mij kan dat wel. Veel lager dan 4000mcd zal ik niet gaan, om te zorgen dat je muis niet slechter gaat reageren. Voor de zekerheid kun je natuurlijk een net iets fellere nemen. En volgens mij maakt de kleur muismat niet uit, maar meer het oppervlakte. Wat voor ledbar wil je trouwens maken? Voor nachtvissen lijkt mij een halogeenlamp effectiever. Er zijn wel heel felle witte LEDs te verkrijgen van 26000 mcd. Daar was een tijdje geleden nog een IA van. Ik denk dat je met een led zaklamp meer een gerichte straal hebt en minder een brede straal. Een luxeon led is natuurlijk ook mooi qua lichtopbrengst, maar ws iets te groot.
Link naar reactie
[quote:2afc1870e4="Kaz'Duzar"][quote:2afc1870e4="Interficior"]Hé, ik wil waarschijnlijk een led-bar gaan maken en mijn Muis modden met groene ledjes. Maar nu wil ik weten graag weten of een groen (4 Candela) ledje goed werkt icm een blauwe muismat (donkerblauw) of dat dit problemen? En ik w9ilde ook nog graag een zaklamp gaan maken van 5 witte ledjes, maar ik hoeverre is het overdreven aan het worden? Ik wil namelijk wel eens gaan nachtvissen, en dan moet je gewoon wat licht hebben. Ik zag te denken aan 12000 mcd ledjes (wit), maar is dat erg uber of is dat gewoon goed fel zodat ik veel kan zien?[/quote:2afc1870e4] Volgens mij kan dat wel. Veel lager dan 4000mcd zal ik niet gaan, om te zorgen dat je muis niet slechter gaat reageren. Voor de zekerheid kun je natuurlijk een net iets fellere nemen. En volgens mij maakt de kleur muismat niet uit, maar meer het oppervlakte. Wat voor ledbar wil je trouwens maken? Voor nachtvissen lijkt mij een halogeenlamp effectiever. Er zijn wel heel felle witte LEDs te verkrijgen van 26000 mcd. Daar was een tijdje geleden nog een IA van. Ik denk dat je met een led zaklamp meer een gerichte straal hebt en minder een brede straal. Een luxeon led is natuurlijk ook mooi qua lichtopbrengst, maar ws iets te groot.[/quote:2afc1870e4]Halogeenlamp is niet zo handzaam. Vreet ook enorm stroom. Ledjes zijn perfect, en Luxeon is wel weer duur. Ach, je bent een modder of niet :P Maar is 12000 goed genoeg, want ik heb geen zin om enorm lang te wachten op een IA, als ie er al was. Dat is dus eigenlijk de vraag, want het kan misschien ook zo zijn dat het bijvoorbeeld *te* sterk is bijvoorbeeld. Maar de ledbar is bedoeld et dezelfde 4000 mcd ledjes te maken. En daarbij is het zo dat de frequentie beter licht dan bij blauw, dus zoveel heoft het ook niet, bij blauw is dacht ik 8000 mcd gelijk aan die 3000 in een rood lampje, maar bij groen is 4000 ook al genoeg.
Link naar reactie
Volgens mij produceert een halogeen lamp meer lumen/Watt dan een normale LED. Rode leds zijn dan wel erg efficient, maar witte vaak een stuk minder... Ik denk dat die witte LEDs niet voldoende zullen zijn (of iig niet meerwaarde zullen hebben boven een normale zaklamp van de hema), maar heb ze ook nooit in het echt gezien. En ik heb wel gelezen dat mensen merkten dat hun muis minder goed reageerden met een blauwe 7000mcd led (of was het nou 8000??), dus vandaar dat ik het nog zei.
Link naar reactie
Ik heb mijn case mod zooi ook binnen, even wat UV ellende in mijn Lian-Li kast gehangen, het DFI bordje licht aardig op, zit nu ook wel erg veel UV in: 2x CCFL UV 30cm 2x UV laser led 2x 80mm fan groen UV-Reactive met UV lamp erop. verder een zooi UV reactive Sata en rounded-ata kabels erin. ondanks de puinzooi aan kabels in mijn pc ziet het er best leuk uit, zal morgen even 2 a 3 foto's posten.
Link naar reactie
Foto's maken van UV licht is wel lastig zonder flits en zonder statief, camera maar ergens op gezet en ISO 100 geactiveerd: [img:84db4df8b9]http://home.kabelfoon.nl/~mderoode/Red_dragon/PC1.JPG[/img:84db4df8b9] [img:84db4df8b9]http://home.kabelfoon.nl/~mderoode/Red_dragon/pc2.jpg[/img:84db4df8b9] En hier nog twee fotos: [url=http://home.kabelfoon.nl/~mderoode/Red_dragon/pc3.jpg]klik hier[/url] en [url=http://home.kabelfoon.nl/~mderoode/Red_dragon/pc4.jpg] klik hier[/url]. Voorin de kast zitten normaal twee gewone regelbare intake fans, deze heb ik vervangen voor groene fans die op UV reageren, hier zit een UV licht op gemonteerd. verder zitten er twee UV CCFL's in de kast en twee UV laser leds. Het DFI Lanparty NF4 SLI-DR moederbord heeft zoals je ziet UV reactive sloten. Kabels zijn een rotzooi, ik weet het, lees de specs eens door van het systeem en je begrijpt dat er ongelovelijk veel kabels voor deze hardware nodig zijn. Het nadeel van het moederbord is dat het 4!! aanslutingen voor voeding nodig heeft + SLI met zijn extra voeding aanslutingen. De bied de Lian Li PC65 kast weinig ruimte om de kabels nog verder weg te werken. Helaas voor mij, dat is de keerzijde van vette spec hebben :wink: voordat iemand over Stealthen van de drives begint, nee dat wil ik niet.
Link naar reactie
[quote:71d331871c="Red Dragon"] De bied de Lian Li PC65 kast weinig ruimte om de kabels nog verder weg te werken. Helaas voor mij, dat is de keerzijde van vette spec hebben :wink:[/quote:71d331871c] Status: LOL- Moet zeggen echt je best heb je niet gedaan om je kabels weg te werken he :lol: Gewoon een paar( zootje) tiewraps en dan ziet het er ook een stuk netter uit.
Link naar reactie
[quote:402ffc6502="bmwmaster"]Maar ff een vraag: Ik ben nu al een HELE tijd voor een sidepanel aan het zoeken. maar kan niets vinden :cry: . Het betreft een Aopen a600a, zwart. 8) @RD: kan jij mischien aan zulke sidepanels komen :oops: ...???[/quote:402ffc6502]Zitten we nou in het CASEMOD-topic of niet? :lol: In ieder geval: RD is geen sidepanel-handelaar, hij heeft hoogstwaarschijnlijk net zoals elke andere klant kan doen zo'n paneel gekocht voor die Lian-Li. Als je het nog niet durft om erin te zagen, kan je het eerst proberen op en andere, eventueel haal je een stukje ijzer bij een DHZ-winkel ofzo. Zijn die platen niet omwisselbaar, dus dat je rechts ook bij links kan gebruiken?
Link naar reactie
Het is niet dat ik het niet KAN! maar vind het gewoon beetje ''eng'' om in dit sidepanel te gaan zagen. En jah heb wel eens een sidepanel gezaagd in een andere computer jah :) . denk je dat dit: [url]http://www4.alternate.nl/html/nodes_info/tm-s01.html[/url] wat is?? vind het namelijk zkr niet duur! en merk komt me niet onbekend voor. En heeft iemand nog tips met betrekking tot het zagen?? @Interficior: je kan het sidepanel gewoon omdraaien jah...
Link naar reactie
de side pannel is standaard met de Lian Li PC65, de PC65 is een PC60 met een side panel 8) De reden dat ik zelf geen side panel heb gemaakt is omdat ik graag een mooi side panel wilde, ik kan het zelf nooit zo mooi als dat hij nu is :) Wat betreft de kabels, ik moet de Vapo LS er nog onder schroeven en aansluiten, verder moet ik de zalman reserator die je op de foto ziet staan nog aansluiten op de twee 6800 Ultra kaarten die mijn pc rijk is. als ik klaar ben met het water en de vapo ls dan ga ik uiteraard wel wat beter mijn best doen met opruimen van de kabels, maar veel netter dan dit zal het wel niet worden ;) :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...