Ga naar inhoud

Bosch wasmachine pakt geen water


Mirjam-10

Aanbevolen berichten

Ik heb een Bosch Aquastar 1400 (nummer AFL 1-7 AND/03 FD 8309 700016 Dit is niet helemaal goed leesbaar, trouwens) Vanmorgen heeft er 1 was gedraaid, toen stond er aan het eind nog veel sop in de trommel. Die heb ik laten spoelen en dat gaf verder geen [roblemen. De volgende was werd geweigerd, piepsignaal en het In Bedrijf lampje knipperde. De pomp heb ik schoongemaakt, daar was niets mee. Nu heb ik geprobeerd de zeef los (?) te krijgen, maar weet gegwoon niet waar ik mee bezig ben. De stroom is eraf, de kraan is uit, de slang dus los van de kraan, maar verder kom ik niet. Het ding dat tussen de kraan en de toevoer zit krijg ik niet van de slang. Maar weet ook niet of dat moet kunnen? Hoe kan ik anders de zeef schoonkrijgen? De slang zit, zo te voelen wel vol water!
Link naar reactie
Als je met \"ding tussen kraan en toevoer\" een grijs rechthoekig blok bedoeld dan is dit de Aquastop. Deze voorkomt een zwembad bij ernstige lekkage van de machine en moet je niet loshalen. Het zeefje wat men bedoeld is een ringetje ter grote van een 20 cent muntstuk en zou vol kunnen zitten met kalk of troep. Deze zeef zie je als je de Aquastop van de kraan hebt geschroeft. Het type nummer is niet volledig. Moet iets zijn van WAExxxx. Staat er geen code in het display of kun je het aantal keren knipperen van het lampje tellen?
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie. De wasmachine heeft geen display. Ik zal eens kijken of ik ergens anders een vollediger nummer kan vinden. Het lampje blijft gewoon knipperen tot je de machine uit draait. De buurman heeft er vanmiddag naar gekeken en het blijkt dat hij ook niet meer afpompt of centrifugeerd. De trommel kan (handmatig) wel gedraaid worden. De zeef in de aquastop is niet verstopt.
Link naar reactie
De WFL 714 ANL is voor mij een onbekend type, en staat ook niet bij Bosch op de site. Kun je een foto van de machine en bedienings paneel maken en deze ergens plaatsen? Ik heb dan een plaatje en kan deze met andere modellen vergelijken. Kun je het schoepje van de pomp soepel met de hand draaien in beide richtingen?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...