Ga naar inhoud

SDRAM limiet van 16MB op oud mobo, te omzeilen??


Aanbevolen berichten

Op m'n oude pc (nu van plexiglas) wil ik Linux installeren, dus ik fanatiek een vrij oude distributie (RH5) in de CD-speler drukken, en de installatie starten. Telkens strandde de installatie bij een veelzeggende error 'signal 11'. Na een beetje gegoogled te hebben, blijkt dat het aan de hardware moet liggen. Met memtest86 alle vier EDO reepjes gecontroleerd, en d'r zitten in min. 2 (moet ze per paar installeren, anders werkt et niet) tussen die een beetje veel foutjes hebben. Aangezien dit moederbord ook nog 2 SDRAM bankjes heeft, besloot ik om een reepje van 64MB d'r in te drukken. Tot mijn verbazing zag ik in het BIOS staan dat er maar 16MB inzit. Vervolgens heb ik weer memtest gedraait, en die liep vast (kwist niet dat zelfs memtest vast kon lopen). Maar voordat 'ie vastloopt vindt ie geen fouten. Heb ook de voltages ff aangepast, (EDO>5V SDRAM>3.3V) maar dat had ook geen resultaat. Na een zoektocht op 'het net' kwam ik in [url=http://www.stud.fernuni-hagen.de/q3998142-bin/cgi-bin/ibrd/topic.cgi?forum=3&topic=3082]dit bericht[/url] tegen (lees reply van Peter Missel) dat de VXpro of VP-1 een SDRAM limiet heeft van 16MB enkele bank, of 32 met twee bankjes. Dat is dus ff flink balen. Weet iemand dus of er een manier bestaat om die begrenzing te omzeilen?? Moederbord: Amptron PM8600A, PCChips M537, PCPartner MB-586 VX7 Waarschijnlijk de laatste, maar daar kan ik geen manual van vinden :( Chipset: VIA VT82C580 Apollo VPX
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...