Ga naar inhoud

Asus A7N8X-E


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik wil XP op een raid systeem laten draaien. Dus nieuw mobo A7N8X-X aangeschaft met twee nieuwe 80GB SATA HD. Allen hoe krijg ik daar nu XP goed op geinstalleerd? In de bios heb ik de raid op mirror gezet. Tijdens installatie op F6 drukken en er wordt en *.sys bestand ingelezen. Tot zover gaat het goed. Daarna vraagt XP op welke partitie moet de installatie op. Dan opeens heb ik 2 partities een van 160GB en een van 80GB. Daar snap ik niks van, ik heb toch alles geraid en dan heb ik toch maar 1 HD? Wat doe ik fout? Kan iemand dat uitleggen? Bij voorbaat dank! Jan-Peter
Link naar reactie
...hm, kom tot de ontdekking dat ik een USB harddisk van 160G er ook op aangesloten had. Die ziet XP schijnbaar ook tijdens de intstallatie! Deze harddisk is nu ook geformatteerd.............. :evil: . Gelukkig had ik al een backup gemaakt! Morgen maar opnieuw proberen. Als iemand ook deze installatie heeft gemaakt, mag die wel zijn ervaring posten! Groetjes, Jan-Peter
Link naar reactie
ik heb er toevallig bij mij sinds een week 2 SATA schijven er in zitten. heb niet hetzelfede mobo als jij, maar dat hoeft geen probleem te zijn . zal je uitleggen wat ik heb gedaan (met behulp van dit forum): bios instellingen checken (sata enable-en raid enable-en) raid config gemaakt (in mijn geval stripe) in het bios aangegeven dat ie vanaf de raid schijven op moet starten (SCSI) XP cd opstarten - F6 indrukken - dan vraagt windows de raid drivers,die staan op de flop. in mijn geval zag ik 2 drivers : storrage + raid allebei de drivers geladen en toen werkte het. heb ook de drivers appart geprobeert ,maar dat werkte dus niet.het is ff pielen, maar wel te doenik zou er in ieder geval wel voor zorgen dat je alleen die SATA schijven er achter hebt hangen dus die USB schijf ff eraf laten,die kun je na de XP-instal er weer aan knopen. we horen wel hoe het afgelopen is. succes ermee :wink: groetjes louke
Link naar reactie
Nou uiteindelijk was het toch heel simpel. Ten eerste de RAID instellen op 0 of 1. Zorgen dat je de drivers bij de hand hebt. XP Cdrom erin en booten, tijdens booten komt de vraag voor extra hardware drivers. F6 drukken en diskette met de RAID drivers erin. En alles loopt gewoon vanzelf. Het probleem was dus uiteindelijk dat in de bios de optie booten from other devices stond aan. En als je dan een 160GB USB HD er aan hebt hangen krijg je problemen. groetjes, Jan-Peter
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...