Ga naar inhoud

Trommel wasmachine los?


Ga naar oplossing Opgelost door HarryO,

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een Miele Novotronic W853 met nr. 47187522 van ca. 10 jaar oud. Nu hoorde ik vanmorgen een hoop kabaal bij het wassen. Ik dacht dat hij was gaan wandelen. Echter het was een normale handdoekenwas. Deze heb ik eruit gehaald en nu heb ik heet idee dat er speling in trommel zit. Normaal kun je hem alleen maar meedraaien, maar nu zit er ook speling in als je hem naar achter duwt (dus heen en weer duwen naar achtern en naar voren). Dit lijkt mij niet goed. Zijn dan de lagers kapot of de ophanging van de trommel van de wasmachine? Hoop dat jullie snel antwoord kunnen geven! Bij voorbaat dank voor alle moeite
Link naar reactie
Ik kan echt de trommel/kuip van de wasmachine van voor naar achter bewegen. Niet heel licht, maar ik kan de trommel van de wasmachine echt tegen de achterkant aanduwen (als dat de achterkant is, of tegen iets anders aan) Ik hoor dan ook echt een lawaai, alsof er iets los zit. Wat denkt u wat er met de wasmachine kan zijn?
Link naar reactie
  • 7 jaren later...
  • 6 maanden later...
Hallo, Zoals bij vele merkte ik op dat er iets mis was met mij wasmachine nadat hij veel kabaal maakte. Alles lijkt te werken behalve dat de machine heel veel moeite heeft met ronddraaien. Na een kleine inspectie zag ik dat de trommel los is geraakt van de rubberen manchet (manchet lijkt nog in uitstekende conditie). Nu vroeg ik mij af of dit een symtoom van het probleem is of het probleem zelf. Oftewel als ik de manchet terugplaats is dan het probleem verholpen of kan er nog meer mis zijn? Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen! Alvast bedankt! Groetjes :)
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Een trommel dient vrij te zweven. men heeft een ophanging door middel van veren met een rubberen demping op de behuizing aan de bovenzijde. men heeft schokdempers aan de onderzijde 2 of 4. Meestal is het zo dat een schokdemper los komt door verkeerd vullen of breken door slijtage. gevolg hiervan kan zijn dat de veren aan de bovenzijde uit hun rubberen demper komen. Indien een schokdemper los zit of defect blijkt te zijn dient men de machine dadelijk uit te schakelen. Hoe inspecteren? Hoe oplossen ? Veren bovenzijde mogen niet gebroken zijn en dienen in de juiste gaten te zitten, ondersteund door de dempingsrubbers. Duidt de gaten aan, want terugplaatsen op de verkeerde gaten zorgt voor een andere spanning op de trommel. Terugplaatsen van veren is niet gemakkelijk. Aan de onderzijde van je trommel trekken je schokbrekers de trommel in de andere richting naar beneden. Er zijn verschillende manieren. Indien het niet lukt maakt je best de schokdempers los en hangt de veren eerst in. Je trommel hangt eventjes schuin in de machine. Schokdempers. onderaan je trommel. controleren door bodemplaat te verwijderen / opgepast met de vlotter indien er één in zit/ fiche loskoppelen. Meesstal voelt men of een schokdemper losgekomen of gebroken is. Losgekomen : Demper vastnemen en JUISTE gat in het chassis zoeken/ gewoon kijken welk gat de andere nog in zit. demper naar beneden trekken door te omklemmen met je hand en halve slag TEGEN klokwijzerszin draaien. Uit elkaar of stuk ? men kan deze terug in elkaar klikken en terugplaatsen. Stuk=vervangen (beste is dan altijd beide of minimum 2 vervangen als men 4 dempers heeft). INDIEN dit niet lukt dient men boven - en frontzijde volledig te verwijderen. Kloppen van de machine kan ook de trommellager zijn en tegenwoordig is dit vervangen van de volledige kuip. Duurdere machines kan men wel de lager afzonderlijk vervangen. kuip vervangen = +/- 350€
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Hoi hoi, ik heb ook een vraag sinds vanmorgen doet de trommel raar als wil wassen. Met centrifugeren draait hij rond super goed werkt prima, maar zodra ik de was aanzet om te wassen gaan de eerste paar minuten goed en dan zie je dat de trommel wilt draaien maar niet veder komt dan een centimeter en weer terug schiet. Weet iemand waar dit aan ligt? Groetjes sandy
Link naar reactie
Hoi hoi, ik heb ook een vraag sinds vanmorgen doet de trommel raar als wil wassen. Met centrifugeren draait hij rond super goed werkt prima, maar zodra ik de was aanzet om te wassen gaan de eerste paar minuten goed en dan zie je dat de trommel wilt draaien maar niet veder komt dan een centimeter en weer terug schiet. Weet iemand waar dit aan ligt? Groetjes sandy
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...