Ga naar inhoud

wasmachine bosch


Ga naar oplossing Opgelost door HarryO,

Aanbevolen berichten

Als de trommel tijdens het centrifugeren gaat draaien valt de motor bijna zeker al af. Dan is de eerste stap het verwarmings element. Deze krijgt 230V als de machine vol water staat en begint te draaien. Kies eens voor koud wassen (de temperatuur op zijn laagste stand zetten, het symbooltje word dan een soort bloemblaadje) Als hij er dan niet uit gaat dan heb je een probleem met het verwarmings element, de kabel er naar toe of de elektronische aansturing hiervan. Controleer dan eerst het element, moet tussen de buitenste pennen 25 á 50 Ohm zijn en oneindig tov aarde. Nadeel is dat het element aan de voorzijde zit, het front moet er dan eerst af. Zie hiervoor het https://www.youtube.com/watch?v=oUzPLx_WRMY
Link naar reactie
Beste, ik heb een Bosch WFK 2870 E NR: WFK 2870 NL/12 FD 770200434. Een oudje maar hij doet het nog goed. Helaas vandaag een probleem. Wie kan mij helpen. Na het aanzetten draait de trommel en halve slag. Maar stopt dan. Alsof de machine m niet aangezwengeld krijgt. Dit doet hij drie keer. Ondertussen loopt er water in. En dan springen de lichtjes door naar de volgende fase. En blijven de lampjes van wasverzachter en die van centrifugeren knipperen. Dan pompt de machine leeg en stopt ie ermee. Na verloop van tijd gaat het lampje van de vuldeur uit en kan ik de deur open maken. Ik weet niet hoe ik m moet resetten. Geprobeerd door: 1. Stekker eruit en erin. Met 10 seconden wachttijd 2. Temperatuurknop op half zes gezet en startknop ingedrukt houden 3. Aan/uit en start tegelijkertijd ingedrukt houden. Hierbij gingen snel de lampjes van links naar rechts aan en uit. Dus van voorwas, Beste, ik heb een Bosch WFK 2870 E NR: WFK 2870 NL/12 FD 770200434. Een oudje maar hij doet het nog goed. Helaas vandaag een probleem. Wie kan mij helpen, spoelen, wasverzachter, spoelstop en centrifugeren. Daarna ging het lampje van de vuldeur aan. En even later weer uit zodat ik de deur kon openen en de machine uit. Stekker eruit en erin. Helaas.
Link naar reactie
Zeer grote kans op versleten koolborstels. Controleer de lengte hiervan, indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen. LET OP: Bosch/Siemens heeft voor deze machine 2 type motoren gebruikt, een Siemens model en een FHP model. De borstels hiervan zijn niet het zelfde. Noteer alle gegevens van de motor en neem de oude borstels mee naar de onderdelen winkel.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 1 maand later...
Hallo, mijn wasmachine begint niet meer met draaien. De aardlekschakelaar is gesprongen en sindsdien begint de motor niet te draaien. Ik heb de koolborstels vervangen, maar dit helpt niet. Het lijkt of er geen stroom bij de motor komt. De rest doet het wel allemaal (afpompen, spoelen). Het is Bosch Kingstar 1200 wae241k0nl. Lijkt wel of deze gereset moet worden of zo. Weten jullie wat er gerepareerd moet worden. Groet Bert
Link naar reactie
  • 4 maanden later...
Reset procedure is volgens mij: Sluit de deur en zorg dat de programma knop op stand Uit staat. Draai de programma knop in één keer door naar Centrifugeren. Wacht totdat de display verlichting aan gaat. Druk de Menu knop links boven in, houd hem ingedrukt en draai de programma knop 1 positie verder naar Afpompen. Laat de Menu knop weer los Je kijgt nu een melding op het display Draai de programma knop door naar Uit.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Dus onderste, middelste en bovenste lampjes. Is foutcode E21/F21 wat veroorzaakt is door de koolborstels. Deze moet je inderdaad nog resetten. Programma knop op uit en deur gesloten. Draai de programma knop in één keer door naar de onderste positie (bij deze machine dus Spoelen/Centrifugeren). Druk dan de toets Centrifuge toerental in en houd deze ingedrukt, draai naar 3 seconden de programmaknop 1 positie verder (bij deze machine dus Afpompen), wacht weer 3 seconden en laat de toets los. Draai de programma knop door naar Uit, draai 1 positie verder en draai hem weer terug. De machine moet nu gereset zijn.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...