Ga naar inhoud

wasmachine bosch


Ga naar oplossing Opgelost door HarryO,

Aanbevolen berichten

  • Oplossing
F63 staat voor \"Tilt\", de electronica is ontregeld. Mogelijke oplossing: - Programma knop op Spoelen - Druk de knop Omw./min. in en houd deze ingedrukt. - Draai de programma knop naar Centrifugeren. - Laat de knop Omw./min. los. Als het goed is werkt de machine nu weer.
  • Thanks 1
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
  • 1 jaar later...
Hallo, Ik heb een wasmachine Bosch WAE28460NL die de code F21 geeft. Monteur geweest en zegt dat de koolborstels moeten worden vervangen er speling zit op de lagers en er een nieuwe printplaat in moet. Pas als er een nieuwe printplaat in zit zou hij kunnen zien of eventueel de motor ook nog defect is. Alles komt nu al op 350 euro excl. btw. En daar komt dan nog uurloon bij en eventueel een nieuwe motor. Dus besloten om maar een nieuwe te kopen. Na meerdere reacties te hebben gelezen heb ik nu zo mijn twijfels of alles wel klopt wat betreft het verhaal van de printplaat en het eventueel vervangen van de motor. Heeft iemand misschien ervaring hiermee Groetjes, Tineke
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Mijn machine had F21 storing, gebeld met Bosch kreeg geen monteur aan lijn kon alleen maar langs komen (motor leek niet stuk en koolborstels waren nog prima). Uiteindelijk 130 euro voor \\\'harde reset\\\' dus probeer dit voor je monteur belt: - programma knop op centrifugeren zetten - toest omw/min indrukken en vasthouden, nu programma knop op afpompen zetten - programma knop op bonte was eco zetten en starttoets indrukken - machine gaat centrifugeren, hierna uitzetten
Link naar reactie
  • 9 maanden later...
Hallo, ook ik kreeg foutmelding F:21. Ik heb de wasmachine Bosch maxx 6 nu 7 jaar. Ik heb de stappen doorlopen die ik hieronder kon lezen. De machine leek het weer te doen, maar stopt met het programma terwijl hij aangeeft dat hij nog 46 minuten moet draaien. De was is zeiknat, ik heb het idee dat hij stopt met het programma zodra hij moet gaan centrifugeren. Ik heb alles al schoongemaakt en de filter nagekeken.....niks te zien. Ons dilemma is nu: monteur laten komen of meteen maar een nieuwe aan te schaffen???? Gr. Maartje
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
  • 3 weken later...
Hallo, Ik heb een bosh wae 32461nl Wasmachine. Nu geeft deze een storing,zonder foutnummer. Hij blijft nl op 1 minuut staan als hij gereed is. De deur kan gewoon geopend worden. De was is wel klaar. Maar als ik de was op het zelfde programma weer wil aan zetten, moet ik hem eerst op de programma knop uit zetten, dan weer opnieuw aanzetten. Wat zeer irritant is. Mijn vragen: Wat is hier mee aan hand? Is het schadelijk voor de machine? Wat kan ik er aan doen? (Evt kosten? )
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Ook onze wasmachine (WAE284F0NL/05)is ermee opgehouden, helaas op een andere manier als hier al beschreven. Al een paar keer was hij er zomaar mee opgehouden, deed hij niets meer en ook de display laat niets meer zien, gewoon zwart/uit. Er staat wel gewoon stroom op. De eerste keer hielp een flinke klap op de bovenkant nog, maar nu niet meer. De wasmachine was halverwege een programma en het water stond nog in de trommel. Gelukkig ging de deur wel open. Water afgetapt via het serviceluikje en alles schoon gemaakt, rotortje kan gewoon draaien. Ik heb al eea nagekeken maar kan niets vinden alle printplaten en kabels zien er nog OK uit, ook de deurrelais ziet er nog prima uit. Links en rechts wat doorgemeten op kabelbreuken. Iemand nog een goede suggestie?
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...